arturromobillini Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 Cześć! Jeżdżę na moto enduro w terenie z namiotem po PL i chciałbym robić coś podobnego na rowerze. Potrzebuję sprzętu do turystyki terenowej. Czyli czegoś czym dojadę, wjadę w las, na jakieś bardziej dzikie górki, doły itp z namiotem. Trasy bardziej mazowieckie, pomorskie i Jura K-CZ niż Tatry Porobiło się teraz tyle rowerów, że już sam nie wiem w co wchodzić. Oglądałem parę crossów i trekkingowych rowerów, ale wydaje mi się, że lepiej będzie dołożyć bagażnik do 27.5" lub 29" i tym śmigać. Znalazłem Romet Rambler R-line 29er 2.0 i 650b 3.0 w dobrej cenie. Proszę o radę czy to dobry kierunek i jeżeli tak to czy te modele są ok w tej cenie. Pozdrawiam!
rodszyld69 Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 Jeżeli rower do turystyki to lepszy zdecydowanie będzie na kołach 29" ze względu na większą możliwość ruchu z oponami. Do tych kół mozesz założyć opony crossowe. Większym problemem będzie założenia bagażnika do tego rometa, jak patrzyłem to nie ma otworów pod bagażnik. druga sprawa to pozycja na rowerze ten romet ma sportową geometrię więc w trakcie na dłuższych dystansach będziesz dość mocno pochylony. Według mnie powinieneś zwrócić uwagę na rowery crossowe które na asfalcie i w lesie dadzą sobie radę, ramę mają przystosowaną na bagażnik a geometria ich sprzyja dalszym wyprawom.
arturromobillini Napisano 29 Września 2014 Autor Napisano 29 Września 2014 Właśnie to jest ten problem. Na moim moto enduro mogę dojechać wszędzie i kręcić się na miejscu, a na rowerze MTB to już więcej męki się robi z dojazdem. Czy w tym Rambler 29" można jakoś regulować kierownicę, żeby na dojazd była bardziej wyprostowana pozycja?
rodszyld69 Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 Możesz dokupić taki mostek regulowany ten, trochę podniesie kierę do góry.
arturromobillini Napisano 29 Września 2014 Autor Napisano 29 Września 2014 Jaka rama będzie odpowiednia przy wzroście 182cm, w lekkim rozkroku odległość od podłoża do kroku 84(luz)-90 (ścisk)cm? Są te opisy niby jak mierzyć ale nik nie podaje czy w "zwisie" czy na "ścisk" Przeważnie 21" UNIBIKE'a były dla mnie dobre na długość ale na styk przy rurze. Romet 29" jest w 20" więc powinien mieć trochę więcej luzy ale jeszcze nie przykrótki.
rodszyld69 Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 To jest rower mtb więc dla Ciebie 18"- 19". Ale do 20" jak chcesz możesz się przymierzyć. Jednak według mnie to 20' będzie za duża. Moja noga ma długość 85 cm i jeżdzę na 19" ramie i nie mam zbyt dużo luzu, między klejnotami a górną rurą.
arturromobillini Napisano 29 Września 2014 Autor Napisano 29 Września 2014 to czym w praktyce (pomijając klasy osprzętu) będzie się różnił np taki http://unibike.pl/zethosgts.html ? mniejszy skok, inna pozycja, nie założę opon typowych dla MTB?
rodszyld69 Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 Różnica w geometrii, co oznacza bardziej wyprostowaną pozycje - wygodniejsza na dłuższe trasy. Nie wiem jakie szerokie kapcie można do niego włożyć ale prawdopodobnie max. do 2" ( 50 mm). Amortyzator ma mniejszy skok ale ten rower nie służy do jazdy po ciężkim terenie ale przystosowany jest na asfalty, drogi szutrowe, polne i leśne ale bardziej utwardzone.
arturromobillini Napisano 29 Września 2014 Autor Napisano 29 Września 2014 z tego co widzę na różnych blogach rowerowych to ludzie z namiotem i dwoma sakwami to jeżdżą na wszystkim co tu robić zależy mi też jednak na terenie. jakieś zjazdy podjazdy huh... rodszyld69, czy te romety w cenie ok 2500zł to dobra okazja? chyba sprzęt ok.
rodszyld69 Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 Sprzęt jest spoko, co do ceny też jest bardzo dobra. Więc śmiało możesz go brać Oczywiście mam na myśli o 29er
vrvon Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 Mam ten sam dylemat co autor tematu. Stoję przed wyborem 29" bądź roweru crossowego do klikudniowych wycieczek. Moje wymagania były następujące: - amortyzator z małym (do 100 mm) skokiem i jego blokadą, - hamulce klockowe (v-brake) dla łatwej wymiany w razie awarii, - możliwość zamontowania bagażnika. Znalazłem promocję na Cube AIM PRO 29: http://allegro.pl/cube-aim-pro-29-czarno-bialy-2014-wyprzedaz-i4637864719.html Nie wiem jednak czy jest to dobra oferta (dobra promocja w stosunku do innych ofert). Mój wzrost to 173 cm, czyli chyba M-ka(?). I dodatkowe pytanie: czy 29" wchodzi jako standard do większości rodzajów rowerów (crossów, trekkingowych) czy tylko mtb i 28" wciąż będą żyć?
rodszyld69 Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 Raczej ciężko Ci będzie znaleźć inny 29er z hamulcami v-brake. Ale jest pewien problem w razie awarii amortyzatora nie wiem czy znajdziesz drugiego na wymianę pod zwykłe hamulce Standart 29" jest tylko na mtb, koła w nich są 28" ale balon opony dodaje 1 " więcej. Ja bym już szukał roweru z hamulcami tarczowymi bądź crossa .
arturromobillini Napisano 29 Września 2014 Autor Napisano 29 Września 2014 Jeździłem dzisiaj przed sklepem na asfalcie i małej trawiastej górce: - UNIBIKE ZETHOS GTS (jakiś słaby widelec, SR SUNTOUR NCX-D LITE / SKOK 63MM, uginał się 2/3 pod moim ciężarem ok 85kg, nie widzę jazdy na tym nawet po małych górkach, jeszcze z sakwami ok 10kg, na asfalt i ubite drogi to fajne rozwiązanie ale żeby już zjechać w bok to nie bardzo, opony wąskie się robią) - UNIBIKE FLITE 27,5" (bardzo dobre wrażenia z jazdy, rama 19" pasuje wg. klejnotów ale maiłem wrażenie, że jest minimalni przykrótka, siodełko było wysoko) - MERIDA 29er jakiś tam (dziwnie się na tym jeździ, szybciej na asfalcie ale podjazdy i zjazdy jakieś dziwaczne Reasumując mam wrażenie, że jednam muszę pakować się w MTB 27,5" lub 29" i przypiąć bagażnik. Hm, hm, hm...
rodszyld69 Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 Jeżeli koło 27,5" to dobrze by było aby rama miała główkę taperowaną w razie gdybyś był zmuszony do wymiany amortyzatora masz wtedy możliwość zmienić na lepszej klasy uginacza. A jaki budżet masz na rower
arturromobillini Napisano 29 Września 2014 Autor Napisano 29 Września 2014 Budżet jak w temacie [2499.99]zł. Wszystkie te rowery mogę jeszcze niby kupić na przecenie do tej kwoty. Czy one mają taperowaną: http://unibike.pl/flite.html - chyba nie http://www.sklep.romet.pl/rowery/mtb/romet/kolekcja-rowerow-2014/rambler-650b-27-5-3-0,12237.html - chyba tak http://www.sklep.romet.pl/rowery/mtb/romet/kolekcja-rowerow-2014/rambler-29er-r-line-2-0,12243.html - chyba tak
rodszyld69 Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 Romety tak Unibike nie Ten rambler 2.0 jest lepiej wyposażony od 3.0.
seba29er Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 Lepiej poz wzgledem amora, manetek, piast i hamulców. A napęd? Tak jak autor tematu poważnie zastanawiam się na ramblerem 29er r-line 2.0, mój wzrost to 193cm więc raczej rama 22". Rambler 650b 3.0 ma ramy do 21" - nie będą za małe na 193 cm?
arturromobillini Napisano 29 Września 2014 Autor Napisano 29 Września 2014 Istotne pytanie: czy do tych Rometów da radę na dole przykręcić bagażnik? Na górze nie ma otworów ale na dole widać jakieś dwa. Na górę chyba da radę dorobić obejmy i do nich przykręcić bagażnik.
rodszyld69 Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 Lepiej poz wzgledem amora, manetek, piast i hamulców. A napęd? Tak jak autor tematu poważnie zastanawiam się na ramblerem 29er r-line 2.0, mój wzrost to 193cm więc raczej rama 22". Rambler 650b 3.0 ma ramy do 21" - nie będą za małe na 193 cm? Rozmiar 21" w mtb powinien dobry dla osób do wzrostu ok 195 cm, co do napędu to 2.0 ma słabszej klasy korbę i przednią przerzutkę ale ma klasę wyżej manetki i kasetę. Co do mocowania bagażnika to na górze obejmy, a na dole niby jest otwór do przykręcenia bagażnika.
arturromobillini Napisano 30 Września 2014 Autor Napisano 30 Września 2014 OK. Decyduję się na Romet Rambler R-line 29er 2.0. Wydaje mi się, że 29" będzie w sam raz na "offroadową" turystykę. Może i zwrotność mniejsza od 27,5", ale na dojazdach i generalnie dłuższym tłuczeniu się z bagażem 29" powinno być lepiej. Jak będą góry i doły, piachy to da radę lepiej niż jakiś cross lub trekking. Między drzewami nie będę latał 50kmph Wymieniłem parę emaili z ROMETEM i o dziwo bardzo szybko odpowiadali (WOW!). Na dole są mocowania do bagażnika po lewej i prawej stronie, ale trzeba dodać jakiś dystans ze względu na odstające elementy. Na górze niestety nie ma otworów, ale można na własną rękę jakieś obejmy wykombinować. Widziałem coś takiego do GIANTa, więc da radę też i do ROMETa. Teraz tylko kwestia rozmiaru ramy. Tak jak pisałem mam wzrost 182/183cm a od ziemi do klejnotów 84cm. Romet podał mi, że w 29" odpowiedni powinien być rozmiar ramy 19" (wysokość rury w miejscu gdzie skacze się na klejnoty = 82cm) a dla kola 27,5" 21" (j.w. = 84cm). Rambler 29er jest dostępny też w 20" wtedy rura będzie pewnie na około 84cm. Wcześniej bardziej wygodniej było mi na 20" ale z rurami było różnie. Poza tym to jest to 29" i inna geometria. Rura chyba bardziej idzie do góry. Niestety nigdzie w okolicy nie ma tego roweru do przymiarki :/ Czyli generalnie pytanie "jak żyć"? Sam już nie wiem, która rama.
triper Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 Nie zawsze będziesz mógł awaryjnie zeskoczyć na równy grunt, może się zdarzyć tak że stopy będą niżej niż opony, a wtedy masz jak w banku strzał orzechami w ramę. Rozmiar 18" będzie odpowiedni, maksymalnie 19". Są też firmy które robią połówki np 18,5" i to do twojego wzrostu będzie optymalne. Poza tym wbij sobie w google albo poszukaj na fejsie: http://united-cyclists.com Poczytaj to, dowiesz się o wiele więcej niż tutaj. Na YT mają filmiki o doborze sprzętu, a Nq fejsie możesz ich zapytać po prostu. Od siebie dodam żebyś szukał MTB z kołami 29".
rodszyld69 Napisano 1 Października 2014 Napisano 1 Października 2014 Koło 29" będzie zdecydowanie lepsze od średniaka ze względu na szerszą gamę opon pasujących do tego rozmiaru. Oprócz opon mtb pasują także crossowe, przełajowe a nawet jeśli nie masz zbyt szerokich obręczy to i szosowe. Drugą sprawą jest w razie awarii w trasie dostępność kół na wymianę, ędą pasować koła mtb jak i crossowo-tekkingowe byle z piastą pod hamulce tarczowe.
arturromobillini Napisano 1 Października 2014 Autor Napisano 1 Października 2014 Rambler 29er R-Line robią z ramami 17” / 19” / 20” / 22”. Nie ma 18" lub 18,5" więc chyba 19" będzie dla mnie lepsza niż 17". Hmmmmm Mam już nakręconego Rambler 29er R-Line 2.0 i Rambler 29er R-Line 1.0 w rozmiarze 17" lub 19". Czy różnice w osprzęcie między nimi są warte 250zł Rambler 29er R-Line 1.0 HAMULCE tył, przód: hydrauliczne Shimano BL-M395 PRZERZUTKA tył, przód: Shimano Deore RD-M592 / Alivio FD-M431 PIASTY tył, przód: Joytech Disc MANETKI: Shimano Acera Rambler 29er R-Line 2.0 HAMULCE tył, przód: hydrauliczne Shimano BR-M505 PRZERZUTKA tył, przód: Shimano SLX RD-M662 / Alivio FD-M431 PIASTY tył, przód: Shimano FH-M629 / HB-M629 MANETKI: Shimano Alivio SL-M430 ps. dzięki za nieustanną pomoc
rodszyld69 Napisano 2 Października 2014 Napisano 2 Października 2014 Dla mnie warto dołożyć 2,5 stówy. Przede wszystkim piasty Shimano maja lepszą opinię niż te Joytech Hamulce są ździebko lepsze i manetki Alivio które kulturą pracy przewyższają Acerę.
mklos1 Napisano 4 Października 2014 Napisano 4 Października 2014 Jedyne co można zarzucić piastom Joytech to delikatne uszczelnienie od strony bębenka. Pozostałe są pancerne i opierają się nawet myjce ciśnieniowej. Kulki - jak kulki. Nie wierzę, że Shimano używa lepszych...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.