bozzer Napisano 22 Września 2014 Udostępnij Napisano 22 Września 2014 Witam. Ważę około 120 kilo i jeżdżę na rowerze - markeciaku, który zakupiłem w 2009 roku za 900 złotych. Zawsze jeździłem głownie rekreacyjnie, po mieście do ok. 400 km rocznie i nie miałem żadnych problemów z rowerem. Specjalnie też nigdy nie robiłem mu żadnych przeglądów, tylko przed rozpoczęciem sezonu smarowałem niektóre zespoły. Zimę rower spędzał „zapatulony” na balkonie. Jeżdżę bardzo fizycznie, z przodu praktycznie zawsze na „3”. Generalnie nie lubię mieszać przerzutkami. Tyle informacji wstępnych. W tym roku jeździłem więcej, co zaowocowało metalicznym strzelaniem może(?) z korby przy mocniejszym „dępnięciu” (np. pod wzniesienie) i to zawsze tylko z prawej strony. Z czasem ten dźwięk pojawiał się coraz częściej. I tak powiedzmy w tym roku do pewnego momentu zrobiłem 600 km, ale że czekała mnie wycieczka na 200 km, to chciałem tę usterkę usunąć, więc poszedłem do serwisu. Pan zdiagnozował zużycie suportu i wymienił na nowy, jakiś Shimano za jakieś 35 zł. Ale to nic nie pomogło. Potem podejrzenie padło na pedały. Po wkręceniu nowych (za jakoś 55 zł) faktycznie ten dźwięk ustał. I jak się potem okazało, stary prawy pedał rzeczywiście miał luzy w płaszczyźnie poziomej. Po powrocie z wycieczki (200 km - asfalt, szuter, piach, błoto, las, kamienie – rozmaite i ciężkie warunki dla roweru + obciążenie jeszcze plecakiem ok. 12 kilo) i zrobieniu jeszcze jakoś 50 km w mieście dźwięk ten powrócił, też przy dużym napięciu, też po prawej stronie. Pedały raczej nie mają żadnego luzu. Mogę prosić o jakieś sugestie? Co to może być? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Wykręć sztycę i wyczyść ją i rurę podsiodłową, jak masz tylne koło na szybkozamykacz to rozkręć i wyczyść go również łącznie z tylnymi widełkami. Jak nie sprawdzałeś łańcucha to zobacz czy jakieś ogniwo się lekko nie odgięło, naoliw go także. Jak to nie pomoże to sprawdź piasty czy wszystko w środku jest w porządku. Sprawdż również stan ząbków na tarczach korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bozzer Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Dzięki za odpowiedź. Zajmę się tą sztycą i rurą. Pozostałe opcje raczej odpadają - brak szybkozamykacza, łańcuch jest ok i naoliwiony, piasta tylnia przeczyszczona i uzupełniona w smar, przedniej nie rozkręca się (dynamo). Jedynie te ząbki może faktycznie są lekko wyrobione. Wrzucę jeszcze później ich foto z prośbą o ocenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Możesz sprawdzić takze czy tarcze korby i kaseta/wolnobieg jest dokręcone, przesmaruj pręty siodła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.