taquito Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Witam, poszukuję roweru, który nada się do jazdy po ulicach jak również po lasach, różnych ścieżkach itp. Myślałem nad Kross Hexagon X7 z 2013roku, lecz mam mały problem z wielkością ramy. Jest dostępna tylko w rozmiarze S (17cali) oraz L (21cali). Mój wzrost to 179cm, a długość nogi 82cm, więc chyba 19cali byłoby najlepszym wyborem. Co sądzicie o takim rowerze w rozmiarze S http://www.greenbike.pl/kross-hexagon-x7-2013-p-902.html? Może coś takiego http://allegro.pl/rower-26-limber-agile-fx3-19-hydraulika-i4514435900.html ? Choć nie bardzo jestem przekonany do tego producenta. Jest duża różnica między tymi dwoma rowerami? Głownie interesuje mnie amortyzator i przerzutki. PS. Ważę około 60-62kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Limber jest troszkę lepszy, ale dla Ciebie nadawałby się jakiś cross. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 A nie będzie z nim problemów na kamieniach, krętych drogach? Chyba wolałbym mocniejszy amortyzator i te hydrauliczne hamulce tarczowe, które są w Limber. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Rower crossowy nadaje się do lżejszego terenu, więc jeśli planujesz jazdę po trochę cięższym terenie to tylko rower mtb. Jeżeli chodzi o rower Limber to osprzęt ma lepszy od tego hexagona ale pozycje na nim będziesz miał bardziej komfortową niż sportową ze względu na krótką górną rurę. Jednak ciężko dokładnie powiedzieć coś o geometii tego roweru gdyż ciężko znaleźć w internecie wymiarów ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Tutaj są jakieś wymiary tej ramy http://allegro.pl/rama-aluminium-limber-agile-fx3-17-okazja-i4429077286.html Czy odczuję dużą różnicę między hamulcami tarczowymi mechanicznymi z krossa a tymi hydraulicznymi z limbera? Jakie są zalety takiego roweru crossowego? W terenie radzi sobie na pewno gorzej, a na ulicy będzie mniejszy opór przez cieńsze opony i będzie "szybszy" przez większe koła. Dobrze myślę? Czy coś jeszcze? Postaram się załatwić sobie jazdę na takim crossowym, bo mam dostęp do evado 2.0 na 19calach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Sportowa rama to to nie jest ale jeźdzć spokojnie się da Jak juz potrzebujesz roweru z hamulcami tarczowymi to ten Kross będzie lepszym wyborem. Co do hamulców to jak jeden tak i drugi nie ma dobrych hampli, ale jeśli w przyszłości chciałbyś założyć lepsze hamulce to w Hexagonie zrobisz to be problemu w Limberze będziesz miał z tym trochę kłopotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Czyli te hydrauliczne z Limbera są po prostu słabej jakości i lepiej wziąć zwykłe mechaniczne? A właśnie, a jak wygląda serwisowanie takich rowerów jak Limber czy Kross? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Będą lepsze od tych mechanicznych. Pomyliłem się to Limber ma hydrauliki a Hexagon mechaniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Ok, to jeśli ten evado mnie jakoś nie przekona to chyba wezmę limbero, ze względu na ten amortyzator i hamulce, no i rama jest taka, która będzie mi odpowiadała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Podstawowy serwis jest prosty. Najczęściej chodzi o czyszczenie łańcucha (potrzebny skuwacz), sterów (imbus), piast (zwykłe klucze). Czasem trzeba też wymienić kasetę (bacik i klucz do kaset) i to właściwie wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 to chyba wezmę limbero, ze względu na ten amortyzator Wedle opisu to najprostszy Suntour XCT... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 No tak, ale chyba lepszy(wyższy skok) od Suntour NEX lub NVX? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 W tym budżecie to nie ma się spodziewać jakiegoś lepszego amortyzatora, ten XCT ma skoku 100 mm i jest do rowerów mtb. Te które podałeś to są do crossa i mają skoku 63-75 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Podeślecie link do jakiegoś crossa za 1200-1300, ale z ramą 19cali? Zostało coś jeszcze? Bo oglądam Scud, Lazaro, Spartacus i nie ma nic z 19calową ramą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Uderz bezpośrednio do firmy http://rowerykands.pl/ ale na Twoim miejscu przymierzyłbym się do jakiegoś crossa w rozmiarze 21" i jeśli będzie za duży, to wtedy szukaj 19" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 "Obecnie brak rozmiaru 19' " I ten Suntour NVX jest chyba gorszy od NEX? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 NEX jest o klasę wyżej ale pracowac będą podobnie, róźnice w pracy się czuje dopiero w NCX i NRX które sa z wyższej półki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Jedynie co znalazłem to coś takiego http://allegro.pl/2014-wypasiony-pogromca-szosy-kands-maestro-alivio-i4537759439.html Szkoda, że tylko biała rama :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 może ten amortyzator ma NCX napęd porównywalny do tych kandsów http://allegro.pl/rower-eurobike-trail-o-1-lepszy-od-kands-maestro-i4534354814.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 31 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 A jak ten wypada ten http://www.sklepmartes.pl/glowna/5327-rower-mtb-black-edition-2.html lub ten http://www.sklepmartes.pl/glowna/6367-rower-big-7-20-md-merida.html przy Limber Agile FX3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Limber według osprzętu jest najlepszy. Napęd ma trochę lepszy od Meridy i podobnym poziomie co Kross. Hamulce najlepsze ma tez Limber. Merida ma lepszy amortyzator, hamulce ma tarczowe ale mechaniczne. Według mnie wygrywa Limber, następnie Merida, na końcu jest Kross. Ale to nie jest tak proste jak napisałem ponieważ: Merida jest na kołach 27,5", ramę posiada z głowka prostą co w późniejszej potrzebie wymiany amortyzatora, będzie problem z tym problem. Na dzisiaj do tego rozmiaru, lepsze amortyzatory produkuję się pod główkę typu tapered (stożkowa). Druga sprawa jest rama Limbera, jest ona krótka więc pozycja na niej będzie bardziej rekreacyjna niz sportowa, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.