Skocz do zawartości

[1200-1300] rower uniwersalny


taquito

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, poszukuję roweru, który nada się do jazdy po ulicach jak również po lasach, różnych ścieżkach itp. Myślałem nad Kross Hexagon X7 z 2013roku, lecz mam mały problem z wielkością ramy. Jest dostępna tylko w rozmiarze S (17cali) oraz L (21cali). Mój wzrost to 179cm, a długość nogi 82cm, więc chyba 19cali byłoby najlepszym wyborem. Co sądzicie o takim rowerze w rozmiarze S http://www.greenbike.pl/kross-hexagon-x7-2013-p-902.html?

 

Może coś takiego http://allegro.pl/rower-26-limber-agile-fx3-19-hydraulika-i4514435900.html ? Choć nie bardzo jestem przekonany do tego producenta. Jest duża różnica między tymi dwoma rowerami? Głownie interesuje mnie amortyzator i przerzutki.

 

PS. Ważę około 60-62kg.

Napisano

A nie będzie z nim problemów na kamieniach, krętych drogach? Chyba wolałbym mocniejszy amortyzator i te hydrauliczne hamulce tarczowe, które są w Limber.

Napisano

Rower crossowy nadaje się do lżejszego terenu, więc jeśli planujesz jazdę po trochę cięższym terenie to tylko rower mtb. Jeżeli chodzi o rower Limber to osprzęt ma lepszy od tego hexagona ale pozycje na nim będziesz miał bardziej komfortową niż sportową ze względu na krótką górną rurę. Jednak ciężko dokładnie powiedzieć coś o geometii tego roweru gdyż ciężko znaleźć w internecie wymiarów ramy.

Napisano

Tutaj są jakieś wymiary tej ramy http://allegro.pl/rama-aluminium-limber-agile-fx3-17-okazja-i4429077286.html

 

Czy odczuję dużą różnicę między hamulcami tarczowymi mechanicznymi z krossa a tymi hydraulicznymi z limbera?

Jakie są zalety takiego roweru crossowego? W terenie radzi sobie na pewno gorzej, a na ulicy będzie mniejszy opór przez cieńsze opony i będzie "szybszy" przez większe koła. Dobrze myślę? Czy coś jeszcze? Postaram się załatwić sobie jazdę na takim crossowym, bo mam dostęp do evado 2.0 na 19calach.

Napisano

Sportowa rama to to nie jest ale jeźdzć spokojnie się da :P Jak juz potrzebujesz roweru z hamulcami tarczowymi to ten Kross będzie lepszym wyborem. Co do hamulców to jak jeden tak i drugi nie ma dobrych hampli, ale jeśli w przyszłości chciałbyś założyć lepsze hamulce to w Hexagonie zrobisz to be problemu w Limberze będziesz miał z tym trochę kłopotu :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napisano

Czyli te hydrauliczne z Limbera są po prostu słabej jakości i lepiej wziąć zwykłe mechaniczne?

 

A właśnie, a jak wygląda serwisowanie takich rowerów jak Limber czy Kross?

Napisano

Ok, to jeśli ten evado mnie jakoś nie przekona to chyba wezmę limbero, ze względu na ten amortyzator i hamulce, no i rama jest taka, która będzie mi odpowiadała.

Napisano

Podstawowy serwis jest prosty. Najczęściej chodzi o czyszczenie łańcucha (potrzebny skuwacz), sterów (imbus), piast (zwykłe klucze). Czasem trzeba też wymienić kasetę (bacik i klucz do kaset) i to właściwie wszystko.

Napisano

Podeślecie link do jakiegoś crossa za 1200-1300, ale z ramą 19cali? Zostało coś jeszcze? Bo oglądam Scud, Lazaro, Spartacus i nie ma nic z 19calową ramą.

Napisano

Limber według osprzętu jest najlepszy. Napęd ma trochę lepszy od Meridy i podobnym poziomie co Kross. Hamulce najlepsze ma tez Limber.  Merida ma lepszy amortyzator, hamulce ma tarczowe ale mechaniczne. Według mnie wygrywa  Limber, następnie Merida, na końcu jest Kross. Ale to nie jest tak proste jak napisałem ponieważ: Merida jest na kołach 27,5", ramę posiada z głowka prostą co w późniejszej potrzebie wymiany amortyzatora, będzie problem z tym problem. Na dzisiaj do tego rozmiaru, lepsze amortyzatory produkuję się pod główkę typu tapered (stożkowa). Druga sprawa jest rama Limbera, jest ona krótka więc pozycja na niej będzie bardziej rekreacyjna niz sportowa,

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...