Skocz do zawartości

[3000zł] Szosowy/miejski


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Potrzebuję pewnej porady, bo od pewnego czasu biję się z myślami na temat zakupu najodpowiedniejszego roweru. 

Po długich rozmyślaniach wpadły mi w oko 2 rowery, które zupełnie się od siebie różnią i właśnie dlatego potrzebuję pomocy od osób obeznanych w temacie.

 

Nie interesuje mnie jazda po bezdrożach więc zdecydowałem się na coś z przeznaczeniem na asfalt. 

 

Typ 1 w którym jestem zakochany KROSS INZAI:

http://www.erowery.pl/rower-kross-inzai-model-2014/kross-rower-2014-urban/m/45198

 

Podoba mi się w nim wszystko prócz 2 rzeczy. 

- Nigdy nie miałem do czynienia z przerzutkami w piaście Alfine/Nexus. Jeśli coś się z nimi stanie, pewnie nie będę potrafił nic z tym zrobić w odróżnieniu od klasycznych przerzutek, a nie mogę znaleźć informacji na temat awaryjności tego rozwiązania, prócz tego, że podobno wytrzymuje 25 tys km. Zastanawia mnie też na rozwijanie jakich prędkości pozwoli najwyższy bieg tej przerzutki. Pewnie napiszecie, że takich jak szybko będę przebierał nogami, ale wolał bym jakąś bardziej obrazotwórczą odpowiedź. 

 

- Ma hamulce tarczowe, do których przekonać się nie potrafię, ale to jest akurat rozwiązanie bardzo popularne, więc przeboleje.

 

Typ 2 http://www.erowery.pl/rower-scott-speedster-fb50-szosa-triathlon-model-2014 SCOTT SPEEDSTER FB50:

 

Byłem na niego prawie zdecydowany, jednak znajomy znajomego (wiem, to już zmniejsza wiarygodność opinii) pracuje w sklepie rowerowym i negatywnie wypowiadał się o jakości, serwisie i ewentualnych reklamacjach rowerów Scott'a.

 

Dodatkowo nie widzę, żeby był oferowany w różnych rozmiarach ramy, a na żywo wydawała mi się dosyć mała. 

 

Mój wzrost to 183cm.

 

Kusi mnie bardzo przetestowanie typu przerzutki zastosowanej w Krossie, ale może ktoś będzie miał jeszcze jakieś propozycje innych modeli ? 

Napisano

3000 zł to jest górna granica, dlatego oba podane przeze mnie rowery mieszczą się w tej cenie. Teraz na oba modele jest promocja, stąd ceny poniżej 3k. Rozumiem, że teraz wysyłka nie jest problemem, ale mimo wszystko chyba wolał bym model który da się dostać w Polsce, bo tego podanego wyżej chyba obejrzeć na żywo się nie uda. Aczkolwiek robi wrażenie.

Napisano

Witam.

 

Potrzebuję pewnej porady, bo od pewnego czasu biję się z myślami na temat zakupu najodpowiedniejszego roweru. 

Po długich rozmyślaniach wpadły mi w oko 2 rowery, które zupełnie się od siebie różnią i właśnie dlatego potrzebuję pomocy od osób obeznanych w temacie.

 

Nie interesuje mnie jazda po bezdrożach więc zdecydowałem się na coś z przeznaczeniem na asfalt. 

 

Typ 1 w którym jestem zakochany KROSS INZAI:

http://www.erowery.pl/rower-kross-inzai-model-2014/kross-rower-2014-urban/m/45198

 

Podoba mi się w nim wszystko prócz 2 rzeczy. 

- Nigdy nie miałem do czynienia z przerzutkami w piaście Alfine/Nexus. Jeśli coś się z nimi stanie, pewnie nie będę potrafił nic z tym zrobić w odróżnieniu od klasycznych przerzutek, a nie mogę znaleźć informacji na temat awaryjności tego rozwiązania, prócz tego, że podobno wytrzymuje 25 tys km. Zastanawia mnie też na rozwijanie jakich prędkości pozwoli najwyższy bieg tej przerzutki. Pewnie napiszecie, że takich jak szybko będę przebierał nogami, ale wolał bym jakąś bardziej obrazotwórczą odpowiedź. 

 

- Ma hamulce tarczowe, do których przekonać się nie potrafię, ale to jest akurat rozwiązanie bardzo popularne, więc przeboleje.

 

Typ 2 http://www.erowery.pl/rower-scott-speedster-fb50-szosa-triathlon-model-2014 SCOTT SPEEDSTER FB50:

 

Byłem na niego prawie zdecydowany, jednak znajomy znajomego (wiem, to już zmniejsza wiarygodność opinii) pracuje w sklepie rowerowym i negatywnie wypowiadał się o jakości, serwisie i ewentualnych reklamacjach rowerów Scott'a.

 

Dodatkowo nie widzę, żeby był oferowany w różnych rozmiarach ramy, a na żywo wydawała mi się dosyć mała. 

 

Mój wzrost to 183cm.

 

Kusi mnie bardzo przetestowanie typu przerzutki zastosowanej w Krossie, ale może ktoś będzie miał jeszcze jakieś propozycje innych modeli ? 

 

Użytkuje KROSS INZAI od marca,zapłaciłem za niego 2700zł, model z 2013 roku. Zrobiłem na nim grubo ponad tysiąc kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Przerzutka w piaście sprawuje się znakomicie, należy jednak pamiętać aby nie pedałować podczas zmiany biegów (na początku o tym zapominałem). INZAI ma hamulce tarczowe hydrauliczne jak mocniej nacisne dźwignie to na suchym asfalcie podnosi mi tylne koło do góry (warzę 70kg). Problem miałem tylko z suportem coś się tam poluzowało ale w sklepie gdzie kupowałem bez problemu to naprawili i jest ok. Rower nie ma nóżki ja dokupiłem sobie uniwersalną krosa za 40 zł.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...