Laos Napisano 16 Sierpnia 2014 Napisano 16 Sierpnia 2014 Witam Zdecydowany jestem, że moje pierwsze spd będą z oferty firmy Time. Nie mam dostępu żeby wziąć do ręki żadnych z nich i muszę kupować przez internet. Które z powyższych wybrać ? Jazda to wyprawy rowerowe. Wydaje się że all road zapewnia to samo co atac alium + jak spd się zapsuje to można mieć platformy. Ale może się mylę ? Pozdrawiam
maciejas Napisano 17 Sierpnia 2014 Napisano 17 Sierpnia 2014 Platforma z jednej strony oznacza, że błotko będzie miało się gdzie akumulować. A kumulacja błotka w mechanizmie zatrzasku oznacza przegraną tego ostatniego - wyjątkowo denerwująca sprawa. Zresztą po części dotyczy to również modelu Alium - tutaj też znajdziesz klatkę dookoła mechanizmu: Poza tym - pedały dwustronne (platforma + zatrzask) nie są chyba najlepszym rozwiązaniem do nauki jazdy w zatrzaskach - im więcej będziesz jeździć przypięty, tym szybciej się nauczysz. Potem platforma nie będzie Ci i tak do niczego potrzebna. Do tego dochodzi jeszcze konieczność ustawienia go odpowiednią stroną - przy nauce może do dodatkowo irytować. Ale to już są kwestie indywidualne - sam podejmujesz decyzję. Time'y to bardzo dobry sprzęt, ale raczej polecam inne modele. Mechanizmy zatrzaskowe są dokładnie takie same, jednak różnią się właśnie stopniem otwartości. Time ROC Atac (z "S", albo bez "S"): Jeżeli bardzo chcesz mieć dodatkowo klatkę wspierającą stopę Time Z / Time DH:
Laos Napisano 17 Sierpnia 2014 Autor Napisano 17 Sierpnia 2014 Dzięki za odpowiedź. Powodem dla którego myślałem o dodatkowej platformie w spd, jest awaria. Jestem 1200 km od domu i coś się z pedałami spd dzieje lub blokami i robi się kłopot. A jak jest platforma to można wyciągnąć zapasowe klapki z sakwy i jazda na platformie. Może jest coś w rodziaju platformy wpinanej w rekomendowane przez ciebie Timie Atac ? O ile dobrze widzę na pokazanych przez Ciebie pedałach Time Z/DH to nie da się jechać jak na platformie w normalnych butach bo "wąsy" spd wystają ponad poziom platformy. Zgadza się ?
maciejas Napisano 17 Sierpnia 2014 Napisano 17 Sierpnia 2014 Te platformy służą raczej podtrzymaniu buta w wyjątkowych sytuacjach - te wąsy będą nadal wystawać. Da sie na tym jechać lepiej niż na czystych ROC ATAC. No dojazd awaryjny 1200 km - to sporo Może być faktycznie niewygodnie, ale w klapkach jeździ się znacznie mniej wygodnie IMHO. Ale jeśli tylko będziesz mieć szansę dotarcia do dowolnego sklepu rowerowego (powiedzmy w ciagu 1 - 2 dni) - zawsze da się zakupić proste zwykle pedały platformowe, a na tym przejedziesz w bucie MTB. Co do awaryjności tych Time'ów - użytkuję w tej chwili jakieś 4k - 5k km - nie widać problemów. To co faktycznie szybko się zużywa to bloki - są mosiężne i szybko się wycierają. Znowu - szybko oznacza tu przejazd rzędu 5k km. W tej chwili ciągle jadę na oryginalnym komplecie, ale lewy but (tym wypinam się częściej) - choć ciągle trzyma - wyraźnie szybciej wypina się z mechanizmu (przy mniejszym kącie obrotu). Zakup dodatkowych bloków powinien tutaj załatwić sprawę.
venom2000 Napisano 18 Sierpnia 2014 Napisano 18 Sierpnia 2014 Posiadam Time XC2,kupione ok 2 lat temu i zrobione na nich ok 20 kkm,w tym roku założyłem dopiero nowe bloki,lekko nie mają bo katowane są bardzo,ich wytrzymałość jest chyba bezgraniczna,niedawno złapały luzy ale zamówiłem sobie nowe łożyska,wymienię i jazda dalej,po długim okresie użytkowania stwierdziłem że niczego innego niż Time nie chcę,niedawno zamieściłem post z instrukcją serwisowania ich która jest tak banalna że z zamkniętymi oczyma zrobisz
Mod Team durnykot Napisano 18 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 18 Sierpnia 2014 Tajmy są w zasadzie trudne do zepsucia,jednak w Twoim przypadku ( wyprawy rowerowe) AllRoad wydają się być lepszym rozwiązaniem choćby ze względu na możliwość jazdy w "byleczym". Gromadzeniem się błota by się nie przejmował...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.