przemo86 Napisano 6 Sierpnia 2014 Napisano 6 Sierpnia 2014 Cześć, Od dłuższego czasu zastanawiam się nad nowym rowerem. Zakres cen wpisałem tak szeroki bo nie wiem co kupić. Zastanawiam się nad Krossem Level R6 lub A6, ale oprócz letnich wycieczek zamierzam rowerem też dojeżdżać do pracy przez cały rok - również jesienią i zimą. Zastanawiam sie czy po jednym sezonie rower nie zniszczy się na tyle, że nie posłuży zbyt długo. Może lepiej kupić coś prostszego, np. Mongoose Maurice za 1200zł w celu dojazdu do pracy (tylko miasto), a latem kupić drugi rower, któryś z wyżej wymienionych i jeździć nim podczas lepszej pogody. Jak uważacie?
alagor96 Napisano 6 Sierpnia 2014 Napisano 6 Sierpnia 2014 Trzeba też wziąć pod uwage to, że jeśli w pracy drogi rower nie jest w strzeżonym miejscu to może szybko zniknąć.
przemo86 Napisano 6 Sierpnia 2014 Autor Napisano 6 Sierpnia 2014 Rower będzie stał w strzeżonym miejscu monitorowanym, więc nic mu nie grozi Jeszcze myślałem nad jakimś ultimatum, np. http://rower.com.pl/rowery/rowery-wg-typu/urban/pig-eight-742429 Za 1970PLN. Przerzutka w piaście, więc nie jest narażona na warunki atmosferyczne, brak amortyzatora, który w mieście na niewiele się zdaje. Co o nim myślicie?
Wojtek97 Napisano 6 Sierpnia 2014 Napisano 6 Sierpnia 2014 Rower będzie stał w strzeżonym miejscu monitorowanym, więc nic mu nie grozi Też tak myślałem zostawiając mojego, dopóki nie zniknął
rodszyld69 Napisano 6 Sierpnia 2014 Napisano 6 Sierpnia 2014 Za 1970PLN. Przerzutka w piaście, więc nie jest narażona na warunki atmosferyczne, brak amortyzatora, który w mieście na niewiele się zdaje. Co o nim myślicie? ja bym na zimę szukał z tarczami obojętne nawet mechaniczne przyjdzie sól i piasek wtedy obręcz szybciej się zużywa
przemo86 Napisano 7 Sierpnia 2014 Autor Napisano 7 Sierpnia 2014 Dzięki za sugestie. A co myślicie o limitowanej serii Kross Unplugged? Ma hamulce tarczowe, single speed, stalową markową ramę, nie ma amora... w sumie to co mi potrzebne. Już w niewielu miejscach można je kupić bo już kilka lat nie są produkowane, ale można znaleźć za 2150PLN. Myślicie, że warto?
cyrax84pl Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 nie wiem, czy ten rower czasem nie jest podobny do wspomnianej serii "Unplugged" http://www.kross.pl/pl/2014/urban/seto Ma hamulce tarczowe hydrauliczne, 24 biegi, przerzutki i manetki Alivio/Altus. Do miejskiej jazdy powinno wystarczyć a i mieści się w zakładanej kwocie.
BajkowiecxD Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 Powiem tak swoim rowerem w zimę jezdze juz 3 rok. Jako ze jezdze nim do szkoly rower stoi przez 6-7 godzin na dworze,mrozie deszczu. Większych zniszczen nie zauwazyłem, no może jedyne co to zardzewialy sruby mostka
rambolbambol Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 Kross Seto - aluminiowy rower crossowy Kross Unplugged - stalowy rower MTB z aluminiowym widelcem ... z tych dwóch brałbym Kona Unit w jesiennej wyprzedaży rocznika.
przemo86 Napisano 7 Sierpnia 2014 Autor Napisano 7 Sierpnia 2014 @rambolbambol, wcześniej nie widziałem Kona Unit, dokładnie o coś takiego mi chodzi! Tylko czy warto dopłacać 850PLN do Krossa Unplugged?
kris750 Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 Cześć, Od dłuższego czasu zastanawiam się nad nowym rowerem. Zakres cen wpisałem tak szeroki bo nie wiem co kupić. Zastanawiam się nad Krossem Level R6 lub A6, ale oprócz letnich wycieczek zamierzam rowerem też dojeżdżać do pracy przez cały rok - również jesienią i zimą. Zastanawiam sie czy po jednym sezonie rower nie zniszczy się na tyle, że nie posłuży zbyt długo. Może lepiej kupić coś prostszego, np. Mongoose Maurice za 1200zł w celu dojazdu do pracy (tylko miasto), a latem kupić drugi rower, któryś z wyżej wymienionych i jeździć nim podczas lepszej pogody. Jak uważacie? wszystko zależy od warunków jakich ten rower będzie jeździł zimą (czy ulicami w solnej brei czy ścieżkami), ale ja i tak bym kupił oczywiście sama ramę ze sztywnym widelcem na górnym ciągu, założył tradycyjne hamulce, metalowe klamki na hamulce osobne metalowe manetki, bardzo dobre piasty (uszczelnione), bardzo dobre pedały (uszczelnione platformy), bardzo dobry suport i bardzo dobre korby, bardzo dobre siodełko, resztę można odpuścić czyli np. mostek, kierownicę, itp. Wyjdzie cię taniej i lepiej niż taki z półki.
przemo86 Napisano 7 Sierpnia 2014 Autor Napisano 7 Sierpnia 2014 @kris750, będę jeździł ulicami i ścieżkami rowerowymi. Twój plan zapewne jest dobry, ale dla mnie zbyt ambitny - nie mam czasu, wiedzy (i szczerze mówiąc chęci) do samodzielnego składania roweru. Może coś wg Twoich założeń znajdzie się na rynku z seryjnych rowerów?
kris750 Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 ale kto mówił żebyś samodzielnie składał? Idź do rowerowego (normalnego a nie jakiegoś w centrum handlowym) zapytaj się czy mogą ci złożyć rower (tutaj może być upust na robociznę jeśli części będą ze sklepu) jeśli jest to sprzedawca fachowiec to bez problemu podpowie Ci co i jak, a elementarną wiedzę już masz napisałem na co masz zwrócić uwagę, tak że niczego się nie bój śmiało idź. I nie kupuj nic z półki jeśli ten rower ma ci służyć a nie stać w serwisie.W razie czego to ja ci podpowiem, Jeżdżę rowerem cały rok do pracy i rekreacyjnie (przebiegi 6000km rocznie) rower mam składany 10 lat temu w tym czasie zauważyłem co i jak się najszybciej zużywa i co musi być mocne a w co nie ma sensu inwestować.
rambolbambol Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 @rambolbambol, wcześniej nie widziałem Kona Unit, dokładnie o coś takiego mi chodzi! Tylko czy warto dopłacać 850PLN do Krossa Unplugged? Warto dołożyć do Unita, bo dostajesz znacznie lepszy stalowy widelec zamiast aluminiowego kowadła, minimalnie lepszą ramę, lepsze koła i najlepsze tarczowe mechaniki BB7 (chociaż na zimę wolałbym cos zalewanego płynem DOT) i DOŻYWOTNIĄ GWARANCJĘ a wszyscy wiemy, jak Kross patrzy na roszczenia gwarancyjne. O ile pamiętam to w 2013 można było wyrwać koło września-października nowy Kona Unit w cenie 2200-2600zł, więc praktycznie tyle co Unplugged. Jakkolwiek obecne Unplugged to tylko i wyłącznie leżaki magazynowe to Kona cały czas robi te rowerki.
Pedalarz Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 Zawsze można kupić za 100 stalowego trupa, którego nie będzie szkoda wywalić solą, błotem i śniegiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.