Skocz do zawartości

[stery]Jak odblokować możliwość regulacji kierownicy?


Yyovel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chcę obniżyć kierownice przy swoim rowerze trekkingowym, tak by mieć pozycję bardziej leżącą. Niestety po odkręceniu śruby, którą na zdjęciu oznaczyłem numerem 1, kierownica jest dalej sztywna-jakby przyspawana w tej pozycji. Fachowiec, który robił mi przegląd powiedział, że psiknął mi tam jakiś środek na rozluźnienie, dodając żebym spróbował za jakiś czas. Po próbach 'za jakis czas' kierownica dalej jest sztywna. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem i wie jak go rozwiązać?

PS: nie wiem jak określić rodzaj sterów, dlatego dołączam zdjęcia

post-174110-0-51796300-1406910798_thumb.jpg

Napisano

To są stery klasyczne, a ta śruba i tak nic nie zmieni w regulacji kierownicy ona łączy widelec z mostkiem. Masz mostek regulowany od spodu powinna być śruba blokująca, którą trzeba poluzować, a później odkręcić boczną i ustawić odpowiedni kąt (podziałka) następnie skręcić i zablokować skręcając dolną śrubę pod mostkiem. :)

 

Patrząc na zdjęcie to ten mostek chyba i tak jest już maksymalnie opuszczony do dołu. Pozostanie tylko wymiana na mostek z minusem żeby mieć jeszcze niżej kierownicę. 

 

A to o sterach i mostkach http://wrower.pl/sprzet/stery,5452.html

Napisano

Problemem jest raczej zapieczony klin, a nie śruba od regulacji. Musisz wykręcić tą zaznaczoną śrubę i popukać czymś we wspornik. Oczywiście nie młotem 50 kg, najlepiej np gumowym młotkiem do płytek lub jakimś zwykłym małym przez gruby materiał żeby nic nie uszkodzić. Jak tak nie da rady, to dalej bym próbował odkręcić nakrętkę, wyjąć bebechy i spróbować puknąć w rurę widelca, w której siedzi wspornik kierownicy jeżeli będzie jak. 

Napisano

Nic tam nie uszkodzi. Poluzuj kilka obrotów śrubę i w klucz młotkiem porządnie. Po tym zabiegu klin się poluzuje i kierownica powinna zacząć się ruszać. Na koniec wyczyść i posmaruj lekko smarem, aby się nie zapiekł za szybko.

Ewentualnie przed zabiegiem rower do góry kołami i w rure lejesz np. Wd i na jakiś czas na bok.

Napisano

Normalna sprawa przy tym typie sterów, że klin jak długo siedzi potrafi się zablokować na dobre. Można też wyjąć koło odwrócić do góry i też popsikać np. wd-40 do środka widelca i odczekać, a później próbować wybić.

Napisano

Jak nie powoli jak pozwoli. O ile jeszcze pamiętam, to w tego typu sterach można wspornik kierownicy wpuścić głębiej lub płycej w rurę widelca, na wsporniku powinno być zaznaczone minimum.  

Napisano

Dzięki za podpowiedzi. Póki co próbowałem za radą Frańka wykręcić śrubę zaznaczoną numerem jeden i pukałem młotkiem do płytek we wspornik tym sposobem nie idzie. Jutro spróbuję jesze wymontować koło, odwrócić rower popsikać WD i wybić.
Tylko jak, bić tak jak dziś we wspornik? Czy tam jakoś od dołu próbować wybijać? Szybkilopezie możesz mi dać jakieś wskazówki?

Napisano

Śruba zaznaczona na zdjeciu po zluzowaniu pozwala zmienić wysokość całej kierownicy z mostkiem. Z drugiej strony czyli z przodu mostka tylko od dołu jest śruba po której zluzowaniu można regulować sam mostek góra dół. Oczywiście trzeba poluzować też boczne śruby.

Stukaj młotkiem bezpośrednio w klucz osadzony na śrubie. Stukanie od spodu nic nie da ponieważ będziesz bardziej zaciskał klin.

Napisano

 

 

Tylko jak, bić tak jak dziś we wspornik? Czy tam jakoś od dołu próbować wybijać? Szybkilopezie możesz mi dać jakieś wskazówki?
Wybijanie od spodu jest bardziej efektywne trzeba coś dopasować żeby weszło w otwór widelca kawałek kija od szczotki :) i postukać.  Oczywiście najpierw poluzuj tą śrubę z góry nie musisz jej wykręcać całkowicie. Dobry środek do penetracji potrafi zdziałać cuda i wyjdzie bez problemów. Łapało wilgoci i przyrdzewiało na sterówce.

 

 

Stukaj młotkiem bezpośrednio w klucz osadzony na śrubie. Stukanie od spodu nic nie da ponieważ będziesz bardziej zaciskał klin.
  Jeśli wykręci za dużo śrubę i będzie uderzał w nią to w końcu może załatwić gwint w niej także z tym trzeba uważać.  
Napisano

Znaczy lepiej bić w śrubę czy wykręcić śrubę i bić w mostek? Jeśli w śrubę to jak bardzo poluzowaną?

EDIT

Dzięki Szybkilopezie rozwiałeś moje wątpliwości - jutro będę działał.

Napisano

Jak nie powoli jak pozwoli. O ile jeszcze pamiętam, to w tego typu sterach można wspornik kierownicy wpuścić głębiej lub płycej w rurę widelca, na wsporniku powinno być zaznaczone minimum.

Odniosłem wrażenie, że wspornik jest już maksymalnie wpuszczony - stąd moja uwaga - nie wykluczam mojej pomyłki
Napisano

Wybijanie też nie pomaga. Problem polega na tym, że nijak napsiukać miedzy te rury WD. Padła jeszcze jedna porada żeby rozkręcić kierownice w miejscu nr 2 (zdjęcie). Pytanie czy po rozkręceniu będzie lepszy dostęp żeby napsikać WD miedzy rury i czego mam się spodziewać rozkręcając kierownicę w tamtym miejscu?

post-174110-0-11347100-1407363480_thumb.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...