Skocz do zawartości

[zamiana] Zamiana na singla Giant Rincon 2010


KacperGamingPoL

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

Zamieniam napęd na 1biegowy z powodu kradzieży roweru.

Mam parę pytań lecz na początek specyfikacje:

Korba: Shimano M151, 42/34/24

Kaseta: Shimano HG30, 11-32, 8 biegów

 

PYTANIA:

1. Po jakiej nowej zębatce kupić?: moje ulubione ustawienie to tył: 15t przód: 34t

2. jak w korbie wywalić te 3 blaty i wmontować jeden nowy?

3. jeżeli na bębnie zostanie zamontowana jedna zębatka to co wsadzić na resztę bębna?

słyszałem coś o jakichś dystansach w kasetach ale w tych klockach jestem zielony jak shrek...

4 czy zastosować napinacz łańcucha? nie posiadam niestety przerzutki (z roweru została tylko rama i obręcze...)

 

W odpowiedzi na 2 pytanie proszę o zamieszczenia jakiegoś zdjęcia które śrubki trzeba wykręcić albo najlepiej jakiś filmik. Z góry serdecznie dziękuję :D

 

Napisano

Siemka Kacper, w odpowiedzi na Twoje pytania:

Ad. 1 - kup/wymontuj z jakiejś starej kasety tą najbardziej odpowiadającą Twoim preferencjom (15T)

Ad. 2 - korba FC-M151 jest z założenia nierozbieralna, nie da się w niej zostawić jednej tarczy chyba, że użyjesz narzędzi tnących

Ad. 3 - na resztę bębenka możesz nałożyć tuleje aluminiowe bądź z tworzywa (np rura kanalizacyjna odpowiedniej średnicy) tak, aby uzupełnić "braki" szerokości tych elementów kasety które usunąłeś

Ad. 4 - w jakimś pobliskim rowerowym na pewno będą mieli jakąś starą przerzutkę która spełni rolę napinacza a pewnie "za piwo" Ci ją oddadzą

 

Kaseta pomiędzy zębatkami ma pierścienie z tworzywa i w tym miejscu musisz dokonywać "rozbiórki" (np brzeszczotem), przed rozbiórką zmierz szerokość całejkasety a po wydobyciu samej zębatki mierzysz jej szerokość. Od pierwszego wyniku odejmujesz drugi i masz w miarę dokładną szerokość tulei którą musisz dorobić. Pozostaje jedynie kwestia odpowiedniej (czytaj prostej) linii łańcucha ale to też wymierzysz po przymiarce zębatki względem blatu w korbie i odpowiednio dotniesz dwie tuleje.

 

Odkupioną "za piwo" przerzutkę ustawiasz tak, aby prowadziła łańcuch po zębatce, nie zapomnij o skróceniu łańcucha na odpowiednią długość.

 

To by było na tyle... Tak na szybko ;)

Napisano

Dzięki za szybką odpowiedz..

Ale jeszcze jeden problem.

Skoro korba jest nie rozbieralna to jeżeli zmieniam łańcuch na nowy to trzeba nową korbę? (Korba a raczej zębatka 34t jest trochę zmasakrowana tym że nie ma 2 zębów już a łańcucha nie przyjmie...)

 

Napisano

Nie zawsze wymiana łańcucha niesie za sobą konieczność wymiany korby...
Jeśli nie przejechałeś na niej zbyt wielu kilometrów to powinna przyjąć nowy łańcuch, tym bardziej że FC-M151 ma blaty stalowe (jeśli dobrze kojarzę) a te nie ulegają tak szybkiemu zużyciu jak aluminiowe odpowiedniki.

 

Poza tym zawsze możesz polować na używane ramiona bez blatów i dokupić tylko ten, który Cię interesuje (34T)

Byle byś kupił coś dedykowanego do MTB/treking (montaż blatu na 4 śruby) bo nie wiem jak z dostępnością szosowych (5 śrub) blatów o takiej ilości zębów.

Napisano

A może być jakaś korba 3biegowa z przerzutką przednią? Zawsze większy zakres siły i bym podjechał pod większy pagórek :)

tylko czy przy zmianie biegów nie będzie mi spadać łańcuch?

a napinacz to mój kolega ma do oddania w dobrym stanie więc przyjmę :) (zawsze mniej waży niż jakaś przerzutka na tyle)

Napisano

Pytanie czy kolega ma napinacz montowany przy korbie czy zamiast przerzutki bo jesli chcesz uzywać trzech blatów z przodu to napinacz przy korbie odpada (moim skromnym zdaniem).

 

Co do napędu w konfiguracji trzy blaty z przodu + jedna zębatka z tyłu to raczej nie powinno być problemu ze spadającym łańcuchem, przynajmniej w teorii. Warunkiem w miarę poprawnego działania takiego rozwiązania jest ustawienie zębatki na bębenku na równo ze środkową tarczą (linia łańcucha na środkowej tarczy i zębatce z tyłu powinna być równoległa do osi wzdłuż roweru). Przy zmianie na pierwszy/trzeci blat z przodu przekos łańcucha nie będzie na tyle duży, zeby spadał, takie rozwiązanie wymusza zastosowanie napinacza z tyłu. Pozostaje jeszcze kwestia odpowiedniego dobrania długości łańcucha bo zbyt długi będzie skutkował jego spadaniem na wertepach a zbyt krótki ograniczy możliwość działania na wszystkich blatach z przodu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...