Skocz do zawartości

[kompletny napęd] SLX czy XT?


mountain99

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry.

Reanimuję mój stary rower który stał kilka lat... pojeździłem nim parę tygodni i o ile rama nadal mi bardzo odpowiada (stary Trek 6500) to cała reszta jest w zasadzie do wymiany. Kupiłem już koła i hamulce, teraz czas na napęd.

Na dobrą sprawę potrzebuję:

- kasetę

- tylną przerzutkę

- łańcuch

- korbę

- manetki przód + tył

 

Niestety wypadłem całkowicie z obiegu i mam parę pytań:

- jakie są różnice grupy SLX względem XT? tylko waga czy coś jeszcze? czy zmiana biegów na XT jest wyraźnie lepsza niż na SLX?

- są dwie różnej długości korby do wyboru 170 i 175mm? Te 5mm jest odczuwalne? Jeśli tak to którą wybrać?

- klamki hamulcowe które kupiłem są kompatybilne z i-spec (co to jest?), czy manetki SLX/XT będą pasowały?

- czym się różni tylna przerzutka w wersji GS/SGS?

 

To chyba tyle, będę wdzięczny za każdą chęć wyjaśnienia mi niejasności/ rozwiania wątpliwości.

 

Miłego dnia i przyjemnych kilometrów nawijanych na koła :)

Napisano

Napis XT i szczegóły dotyczące wagi. generalnie nic istotnego.

 

Czy długości ramion są odczuwalne?? I tak i nie sam poczytaj co i jak wyciągając wnioski. Ja w góry mam dłuższą wersję bo "niby" lepiej przenosi siłę.

 

I-spec t po prostu patent do zamontowania klamki i manetki na jednej obejmie. Aby tego użyć trzeba mieć kompatybilną z tym patentem klamkę hamulców.

 

Zmieniarka tylna w obu tych wersjach różni się długością wózka.

Napisano

Rozumiem, czyli generalnie jeśli nie zależy mi na każdym gramie to SLX będzie ok? A może kombinacja: korba, kaseta, łańcuch SLX a manetki i przerzutki XT? Ma to sens dla jakości zmiany przełożeń? 

 

O długości ramion poczytam i zmierzę te które mam obecnie, rozumiem że to się mierzy od środka suportu? 

 

Ten i-spec... warto to montować za pomocą tego patentu czy lepiej/wygodniej jest oddzielnie?

 

Na co wpływ ma długość wózka? Który wybrać? Za dopłatą jest jeszcze przerzutka M675, czym się różni od 670?

 

Napisano

Domyślam się, że chodzi Ci już o napęd 10 sp. Ja bym kupił kasetę z korbą klasy SLX. Manetki jak sporo zmieniasz to warto bardzo XT. Zmieniarki już SRAM'a bo mają ten sam system pracy.

 

Co do I-Spec to ja nie zwracam uwagi na takie bajery. Wartość użytkowa to coś co się liczy a nie czy mam dodatkowa obejmę na manetkę. Sprawa preferencji.

 

Co do wózka to raczej a w zasadzie bezpieczniej SGS. Kup sobie coś od SRAM'a np X9 i będziesz zadowolony.

Napisano

Obecnie mam stary model X-9 z manetkami X-7 i działa to bardzo średnio mimo nowych linek i pancerzy. Chcę czegoś co będzie działało lepiej, zwłaszcza pod obciążeniem. 

Tak chodzi mi o napęd 10 rzędowy, jak już zmieniam i tak całość to wezmę 10 żeby można było przełożyć w przyszłości do nowej ramy. Stąd pomysł zakupu całej grupy XT, ma to być możliwie długowieczne i przyjemne w codziennej eksploatacji. Gramów nie liczę ale sumarycznie za ciężkie być nie może (nowy rower chciałbym mieć w miarę lekki).

Wózek w wersji SGS jest krótszy czy dłuższy?

Jeszcze mam pytanie odnośnie wersji, są w tej samej cenie a nie mam pojęcia czym się różnią: na przykładzie grupy SLX M670 od M672??

Napisano
na przykładzie grupy SLX M670 od M672

SLX FC-m670 to korba 42-32-24, FC-M672 to korba 40-30-22 Ta pierwsza teoretycznie do kół 26 i 27,5 cali druga do 29" Ale czy na pewno?  Jest jeszcze FC-M675 czyli korba 2 rzędowa ;)

 

 

Wózek w wersji SGS jest krótszy czy dłuższy?

Długi

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...