Skocz do zawartości

[manetki/tylna przerzutka]


wieloiksiasty

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym trochę pozmieniać mój rower, bo szkoda kasy na nowy :D

 

Szczegóły roweru, jeśli potrzeba:

http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2012/archive/trek/7100_e/#/us/en/archive-model/details?url=us/en/bikes/2012/archive/trek/7100_e

 

Mam aktualnie Shimano Acera z 7 biegami z tyłu oraz klamkomanetki Shimano kompatybilne z przerzutką. Chciałbym zapytać:

1. Czy mogę zmienić klamkomanetkę na taką z roweru szosowego, czy nie będzie z tym problemów? Jakie tanie klamkomanetki polecacie (koniecznie szosowe, na baranka)?

2. Czy nie zmieniając tylnej przerzutki mogę kupić klamkomanetkę na 8/9/10 biegów oraz wymienić tylko kasetę?

3. Jak się instaluje klamkomanetki szosowe do kierownicy oraz czy można to zrobić samemu.

 

I jeszcze tak BTW, jak myślicie, czy zakładanie szosowej kiery do taniego crossa ma sens? Chcę tak zrobić, ponieważ aktualna kiera jest niewygodna i zbyt szeroka, a i tak 95% czasu spędzam na asfalcie. Zauważyłem też, że czesto odruchowo chwytam kierę za manetki, bo tak jest bardziej ergonomicznie. Chciałbym uzyskać coś na kształt cyklocrossa.

 

Dzięki za pomoc :thanks:

Napisano

Mógłbyś tańszym kosztem uciąć kawałek kierownicy i dać rogi.


1. Raczej się da ale nie jestem pewien. Chyba nie ma tanich, dobrych  szosowych klamkomanetek :)

2.8 powinno obsłużyć, potem może być problem no i warto zmienić łańcuch. Nie wiadomo też czy korba i piasta dadzą radę.

3Zwyczajnie, wszystko można zrobić samemu.

Napisano

A musiałeś ja zwężać lub obniżać? Bo wsiadałem na kolarkę i strasznie spodobała mi się kierownica - w odróżnieniu od całej kolarki - praktyczna, uniwersalna i wygodna.

Napisano

Od takich regulacji są odpowiednie mostki, kierownice i dedykowane rogi a nie kombinacje z barankiem. Jak to w ogóle będzie wyglądać. Ale jak wkładali baranka do MTB to i tu się da tyle, że to ..... pomysł.

Napisano

Ten cross to ma bardzo daleko to MTB. Jakby mu założyć tego baranka, cienkie gumy i zdjąć ten bezsensowny amortyzator, który jest tak kiepski, że odczuwasz go tylko stając na pedały, to różniłby się od taniej (~2k PLN) kolarki tylko hamulcami i niestety geometrią ramy (może to i wygodniej?). Poza tym, wciąż uważam, że baranek jest niesamowicie praktyczny.

 

Jak z tą kompatybilnością manetek i przerzutek?

Napisano

Tak samo ma daleko do szosy ;) ale to Twoja zabawka więc nie ma o co się spierać.

 

Co do zmieniarek i manetek to wszystko co nie jest Dyna-Sys można mieszać. Jak coś się nie zgadza to niech mnie ktoś poprawi.

 

Masz z tyłu 7 rzędów a miałem kiedyś w rękach klamkomanetki szosowe Tourney 2x7 http://www.cyklotur.com/czesci/manetki-klamkomanetki-rowerowe/klamkomanetki-szosowe/p,klamkomanetka-tourney-st-a070-czarna-shimano,165486.html Trzeba by tylko zmienić korbę na szosowa z dwoma blatami. Chcąc mieć więcej na kasecie też się da ale i cena będzie wyższa.

Napisano

W kwestii ergonomii, spróbuj najpierw pożonglować ustawieniami mostka i kierownicy. Jeżeli taj jak na zdjęciu masz regulowany mostek, ustaw go np. 5 stopni poniżej ustawienia poziomego. Potem poluzuj kierownicę w mocowaniu mostka i obróć ją tak, aby gięcie było skierowane prosto w tył. Poobracaj aktualne manetki i klamki. Pozycja się znacząco zmieni i odrobinę zbliży do "szosowej".

Napisano

Policzyłem koszty i chyba rzeczywiście zrezygnuję z baranka. Szkoda, że hamulce nie są kompatybilne z tymi klamkami :(

A skoro już jesteśmy na dziale napędu, to upewnię się: gdybym kupił sobie manetkę na 8/9/10 biegów to wystarczy wymienić ją i kasetę?

Napisano

Będzie konieczna również wymiana piasty w przypadku 9 i 10 rzędów - bębenek od kasety 7-rz jest za krótki. 8-rzędowa kaseta ma zaś taką samą szerokość jak 7-rzędowa. Dodatkowo, przy 9 i 10 rzędach konieczny jest dedykowany (wąski) łańcuch.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...