Krzesimir Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Witam, poszukuję najlepszego dla siebie roweru w podanym zakresie cenowym. Kieruję się raczej ku rowerom crossowym na kołach 28 cali, gdyż w terenie poruszam się mniej niż po utwardzonych drogach (choć czasem las się zdarzy, ale po amatorsku, bez szaleństw). Preferuję bardziej sportową pozycję na rowerze. Mój budżet wynosi 1500zł, jednak w tej cenie chciałbym kupić rower+kask. Dlatego też założyłem podział 1300zł na rower i 200 na kask (jednak jest on w razie potrzeby do deikatnej korekty). Przegladając istniejące już tematy zauważyłem dużą popularność Kandsa Maestro czy Lazaro Integral V3. Rowery bardzo mi się podobają, ale czy to jedyna opcja? Dodatkowo są one dostępne jednak tylko w Internecie, a zależałoby mi na zakupie stacjonarnym z serwisem na miejscu. Po prostu nie chciałbym się bujać z własnoręczną naprawą nowego roweru (bo to mam przy starym J ). Zauważyłem zależność, w tej samej cenie rowery z allegro mają generalnie lepszą specyfikację od tych dostęnych stacjonarnie (z reguły internet=napęd alivio, stacjonarnie=tourney). Pytanie jednak, czy warto ryzykować taki zakup i czy różnica jest duża? Prównując jednak same rowery i wybór mtb/cross. Jeśli chodzi o zakup crossa, to chyba wspomniane wcześniej Kands i Lazaro są jedyną dostępną opcją, ale może nie? Mógłbym jednak wybrać mtb na rzecz zakupu stacjonarnego (pod warunkiem, że opłacalność będzie podobna do roweru z Internetu). Z mtb zainteresował mnie Rockrider 500 (i tu głównym argumentem jest dostępność na miejscu). Moją uwagę przyciągnął jednak napęd SRAM, wobec powszechnie spotykanego Shimano. Amortyzator Suntour XCT jest chyba tyma samym, co w Kandsie/Lazaro. Podsumowując, co polecicie?
Tadeus Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Po prostu nie chciałbym się bujać z własnoręczną naprawą nowego roweru (bo to mam przy starym J ). I tak się będziesz musiał bujać, bo gwarancja obejmuje tylko ewidentne wady fabryczne, a nie naturalne usterki powstające prawie zawsze w czasie użytkowania. Z crossów w tym budżecie nie ma nic lepszego od Kands/Lazaro/Spartacusa/SCUDa, ewentualnie też to http://allegro.pl/rower-crossowy-eurobike-trail-0-1-28-alivio-gratis-i4318227750.html Ale wszystko tylko przez neta. Z MTB stacjonarnie masz jeszcze dobrego: www.sklepmartes.pl/glowna/5327-rower-mtb-black-edition-2.html Rockrider 500 to takie absolutne minimum jakie bym wziął, miejscami ta budżetowość jest w nim bardzo mocna. Z internetowych jeszcze: http://allegro.pl/rower-superior-oxide-810-shimano-hydraulika-2xdisc-i4320370469.html http://allegro.pl/limber-vx7-shimano-alivio-19-hydrauliczny-i4303162822.html
najssc Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Czy ten Kross Black 2 bardzo ustępuje Kandsowi Maestro z 2014? Czy jest to coś pokroju levela a2?
Tadeus Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Black Edition 2 to jest Level A2 2013 produkowany dla Martes Sport - ma mniej markowe opony, suport/korbę w starszym standardzie i brak manetki od blokady amortyzatora na kierownicy. Wszystko drugorzędne różnice, choć do kupy stanowią fajny dodatkowy pakiet. No i to MTB, a nie cross, więc może ustępować Kandsowi 1300, a nie Maestro. Są mniej więcej na podobnym poziomie. Kandsy dają bardziej turystyczną pozycję, a Levele bardziej sportową.
Krzesimir Napisano 14 Czerwca 2014 Autor Napisano 14 Czerwca 2014 naturalne usterki powstające prawie zawsze w czasie użytkowania Jakie usterki masz na myśli? Oczywiście potrafię się rowerem zająć, jednak w razie czegoś poważniejszego wolałbym nie robić tego na swój koszt. Całkiem ciekawy jest ten Kross, tym bardziej, że znalazłem Levela A2 w identycznej cenie, co jeszcze bardziej mną zamotało Rockrider 500 to takie absolutne minimum jakie bym wziął, miejscami ta budżetowość jest w nim bardzo mocna. W czym wyraża się budżetowość tego roweru? Nie zamierzam go bronić, lecz chcę co nieco się dowiedzieć Co do Kandsa/Spartacusa- na allegro sprzedają je m. in. infinitibike i bf_bike, istnieje o którymkolwiek jakieś źródło informacji (strona www etc.) poza systemem komentarzy?
Tadeus Napisano 14 Czerwca 2014 Napisano 14 Czerwca 2014 RR 500: Tanie klamkomanetki, niski model amortyzatora (do tego o niestandardowym skoku 80mm więc ciężko go wymienić na coś nie za drogiego ale lepszego), słaba korba, słaba przednia przerzutka. Mimo to nie jest to niska półka, ale to takie minimum w średniej. Wszystkie usterki, które powstają na skutek użytkowania roweru: luźne szprychy, przebite opony, zużyte obręcze, rozregulowane przerzutki, linki wymagające wymiany, piasty wymagające przesmarowania, serwis amortyzatora, manetek, ramion hamulców, dokręcanie korby, serwis łożysk pedałów. Czyli wszystko to z czym się chodzi do serwisu, a co nie jest wywołane wadą produkcyjną roweru. Większość użytkowników rowerów poza pechowcami, którzy faktycznie dostali felerną część nigdy z serwisu gwarancyjnego nie skorzysta.
Krzesimir Napisano 14 Czerwca 2014 Autor Napisano 14 Czerwca 2014 luźne szprychy, przebite opony, zużyte obręcze, rozregulowane przerzutki, linki wymagające wymiany, piasty wymagające przesmarowania, serwis amortyzatora, manetek, ramion hamulców, dokręcanie korby, serwis łożysk pedałów Uff, myślałem, że coś gorszego. Tak pytam o tą gwarancję, bo w tematach o Kandsie/Lazaro wiele użytkowników wspomina o jakichś tajemniczych zgrzytach z okolicy suportu czy napędu, boję się, że może to zwiastować coś gorszego. Tym bardziej, że przepraw z kijowym napędem mam już po dziurki w nosie. Czy różnica między 26 a 28 cali jest aż tak duża?
Tadeus Napisano 14 Czerwca 2014 Napisano 14 Czerwca 2014 Dziwne dźwięki w rowerze to przypadłość wszystkich rowerów i rowery 3-4 razy droższe wcale nie są od niej bardziej wolne http://www.rowerowe-porady.pl/cos-cyka-w-rowerze-jak-sobie-poradzic/ Szczególnie, że w 70% przypadków to przez błąd kupującego przy składaniu roweru po otrzymaniu paczki. Rzadziej są to też rzeczy związane ze samymi brakami suportu na kwadrat. Ale niewiele rowerów do 2 tys PLN ma coś lepszego. (Seria level 2013 jako jedne z niewielu mają już octalinka, który niweluje część problemów - ale to też przez przypadek, bo za brak dostali opieprz w zagranicznym prestiżowym teście, te z 2014 już nie mają). Różnica między 26 vs 28 to zwrotność/przyspieszenie vs zachowanie pędu. Ale to najczęściej do tego dochodzą jeszcze grube opony z wyraźnym bieżnikiem i niskim ciśnieniem vs chude, z lekkim bieżnikiem i mocno nabite. A to już zmienia szybkość/komfort/przyczepność itd.
Krzesimir Napisano 14 Czerwca 2014 Autor Napisano 14 Czerwca 2014 Rozumiem. Szkoda tylko, że nie ma tych rowerków w Warszawie (a może znasz jakieś miejsce, gdzie można je dostać), żeby obadać organoleptycznie Nadal mam wielki dylemat. Znalazłem kilka nowych pozycji: MTB: http://allegro.pl/limber-tiesso-shimano-alivio-deore-alumin-21-i4332559331.html (deore 3x9 + hydrauliki? limber- co to wogóle za marka?) http://www.domenasportowa.pl/product-pol-27862-Rower-MTB-Eurobike-Aggressive-29er-2013.html (tani 29er?) http://allegro.pl/limber-corado-29-shimano-sentour-21-aluvio-w-i4332553261.html (kolejny 29er) http://www.domenasportowa.pl/product-pol-24700-Rower-gorski-Kross-Level-A2-2013-.html (konfiguracyjnie chyba najlepiej spośród stacjonarnych?) http://www.domenasportowa.pl/product-pol-24639-Rower-gorski-Kross-Hexagon-X6-2013.html Cross: http://www.domenasportowa.pl/product-pol-27853-Rower-crossowy-Eurobike-Cross-Trail-0-1-2013.html (ten już chyba się gdzieś przewinął?) Wogóle jest coś ciekawego w tym sklepie? http://www.domenasportowa.pl/pol_m_Rowery-_Rowery-meskie_Rowery-crossowe-181.html (Akurat na miejscu by było) Limber, Eurobike? Co to takiego? Nigdy o tych markach nie słyszałem. Doszedłem do wniosku, że najlepiej byłoby chyba wybrać rower najkorzystniejszy osprzętowo. Czy cross? Jak coś się znajdzie. Ale jeśli znalazłby się mtb wyraźnie lepszy od crossa w podobnej cenie to byłby to chyba jakiś argument dla mniejszych kół.
Krzesimir Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Napisano 15 Czerwca 2014 Bump Specyfikacja tego Limbera Tiesso mnie intryguje. Jest ktoś w stanie zweryfikować znalezione pozycje?
Tadeus Napisano 15 Czerwca 2014 Napisano 15 Czerwca 2014 Limber i Eurobike to polskie firmy. Trochę znane Limber już parę razy miał fajne jednostkowe promocje na allegro, tylko często mieli pochrzanione specyfikacje/zdjęcia, tu dla odmiany chyba specyfikacja jest naprawdę taka jak na zdjęciu. Tam nie jest tylko 17tka? Ogólnie rower podobnej specyfikacji to nic nowego na allegro, od dłużej jest tam ten: allegro.pl/rower-superior-oxide-810-shimano-hydraulika-2xdisc-i4320370469.html
Krzesimir Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Napisano 15 Czerwca 2014 Hm, boję się trochę hydraulików. Muszę się w tej materii doszkolić. A co na temat tych 29erów? Uprzedzam, że nie interesują mnie one ze względu na modę, a w sumie ciekawość, jak to jest na większym kółku. Choć od Kandsa różnią się chyba tylko tym, że mają blokadę na kierownicy i hydrauliki, bo osprzęt podobny. No i są na miejscu.
Tadeus Napisano 15 Czerwca 2014 Napisano 15 Czerwca 2014 Ten pierwszy ma amortyzator Suntour 3xxx to najtańsza lipa poziomu supermarketowego (miałem). Więc on na pewno odpada.
Krzesimir Napisano 16 Czerwca 2014 Autor Napisano 16 Czerwca 2014 Ok. Przypadkiem natknąłem się na Krossa Levela B2. Zastanawia mnie różnica między crossem a 29 MTB. Zarówno w kwestii geometrii ale też napędu. Są jakieś różnice w jego zestopniowaniu? Gdzieś czytałem, że cross ma biegi "twardzsze", lepiej sprawdzające się na szosie, a 29er lepiej sprawi się na podjazdach. Czy są jakieś różnice w długości korby (i ewentualnie jak one wpływają na jazdę)?
Krzesimir Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Napisano 19 Czerwca 2014 Czym różnią się te dwa rowerki, oprócz amortyzatora (i ceny rzecz jasna)? Czy którys z nich jest lepszy? Jest sens dopłacać? http://allegro.pl/2014-wypasiony-pogromca-szosy-kands-maestro-alivio-i4347647437.html http://allegro.pl/2014-spartacus-cross-shimano-alivio-blokada-skoku-i4317327882.html I jeszcze jedno. Taki oto sprzęt, co o nim powiecie? http://allegro.pl/rower-29-limber-tasso-17-deore-hydraulika-i4317644509.html
Shiryu Napisano 19 Czerwca 2014 Napisano 19 Czerwca 2014 Różnice między Spartacusem a Lazaro są symboliczne: oprócz amortyzatora jeszcze hamulce. Trudno powiedzieć coś więcej, bo nie wszędzie są podane modele poszczególnych elementów osprzętu. Sam nie wiem, czy chciałoby mi się dopłacać. Za to Limber wygląda znakomicie. Amor ze zdalną blokadą, napęd 3x9 niezłej klasy, przyzwoite manetki... W tej cenie bardzo fajna opcja, o ile rozmiar Ci pasuje.
Krzesimir Napisano 22 Czerwca 2014 Autor Napisano 22 Czerwca 2014 No panowie, wybór dokonany i od wczoraj bujam się na nowym tłentinajnerku I jestem z niego piekielnie zadowolony Fotka trochę chałowa, bawił się aparatem będę później, na razie jeżdżę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.