n1colas Napisano 7 Czerwca 2014 Napisano 7 Czerwca 2014 Witam serdecznie Nadszedł dobry moment by w końcu zakupić "pierwszy poważny" rower, który ma służyć mi jako główny środek transportu do pracy - ok 15 km w jedną stronę w zróżnicowanym terenie. Przyznam się szczerze, że dotychczas oglądałem jedynie nowe rowery, ale nie da się ukryć, że dobra używka będzie w tej samej cenie dużo lepsza. Do dzisiaj miałem jedynie za cel zebrać pieniądzę na nowego Unibike'a Evolution z tego roku, ale natknąłem się na allegro na tego Krossa: http://allegro.pl/kross-level-a6-deore-slx-rower-gorski-mtb-i4301218866.html Powodem dla którego, zawiesiłem na nim oko jest jego lokalizacja. Rower jest w Poznaniu, a ja tam właśnie mieszkam więc mógłbym go obejrzeć na żywo. Mam uraz do zakupu używanego sprzętu bez wcześniejszych oględzin więc to ogłoszenie wydało mi się wyjątkową okazją. Stąd też ślę pytanie do Was Panowie. Czy cena 1900 zł jest adekwatna do tego co widnieje na aukcji? Wg właściciela rower to praktycznie igła bez skazy. Z resztą zdjęcia sugerują to samo. W dodatku byłoby dobrze wiedzieć o co pytać w razie ewentualnego spotkania? Będę ogromnie wdzięczny za sugestie Pozdrawiam
beardman Napisano 7 Czerwca 2014 Napisano 7 Czerwca 2014 WitajPrzebieg wg mnie nie jest najważniejszą rzeczą. Istotniejsze jest wg mnie, jak był użytkowany (przez jaką osobę, w jakim terenie i warunkach)?To można wstępnie zweryfikować przy oględzinach. Na co ja zwróciłbym uwagę:1. Ogólny stan lakieru. Oczywiście nie jest bezpośrednio istotny ale po nim można pośrednio ocenić to co wyżej napisałem. - otarcia od łańcucha (na dolnym trójkącie, przy mufie suportu, przy piaście tylnego koła) - otarcia od linek i pancerzy (przy główce sterów, na rurze podsiodłowej, przy goleni amorka i wszędzie gdzie pancerz styka się z ramą) - otarcia i odpryski od kamieni (na dolnej rurze i mufie suportu po obróceniu roweru, na koronie amorka) - czy nie ma nigdzie pęknięć i rysek sugerujących uszkodzenie ramy. Zdarzały się pękające ramy Krossa (przy spawach mufy suportu, przy główce ramy od sterów, przy spawie rury podsiodłowej itp) - czystość roweru w "niedostępnych przy czyszczeniu ręcznym" miejscach. Jeśli jest super czysty to albo jest nowy lub minimalnie używany albo ktoś czyści go np karcherem co już nie jest zbyt dobre dla roweru.2. Stan ramy i amorka: - czy koła są w jednej linii ( na chłopski rozum czy rowerek zostawia jeden ślad przy jeździe prosto)3. Amorek: - czy golenie nie są wytarte - czy nie ma luzu (zaciskamy przedni hamulec i ruszamy przód-tył - tak też sprawdzamy luzy na sterach i kole) - czy ugina się płynnie, nie zostawia pierścieni oleju i smaru na goleniach - czy patrząc od góry lagi są prosto i równolegle do siebie (nie są przekoszone względem siebie) - czy patrząc z boku linia lag pokrywa się z linią rury sterowej (amor nie jest skrzywiony do tyłu)4. Koła: - stan oponek (czy nie są popękane, zwłaszcza po bokach, stan wytarcia klocków bieżnika) - napięcie szprych (luźne szprychy mogą sugerować wcześniejsze skrzywienie obręczy) - ogólne nacentrowanie kół boczne i w pionie. Po zakręceniu kołem obserwujemy obręcz (nie oponę) czy nie bije w którąś stronę, najlepiej lekko zaciskając hamulec i obserwując odległość klocka od obręczy. - stan obręczy (czy nie ma wgniotów w rantach, stopień wytarcia od klocków. ewentualne pęknięcia przy nyplach) - stan piast (czy kręcą się płynnie po zakręceniu kołem, czy nie ma bocznych luzów)5. Napęd: - ogólne zużycie koronek i tarcz (wyłamane lub pokrzywione zęby), naciąg łańcucha, czystość i przesmarowanie napędu - płynność zmiany biegów (czy hak tylnej przerzutki nie jest krzywy) - stan linek i pancerzy - stan tylnej i przedniej przerzutki (otarcia skrzywienia itp) - jakość pracy korby i suportu (czy nie strzela, pyka, rzęźi itp pod obciążeniem, czy tarcze korby nie są krzywe)6. Hamulce: - stan klamek (otarcia, luzy góra-dół, minimalny luz roboczy zdarza się od nowości, czy nie są pokrzywione) - stan linek i pancerzy - stan klocków (czy są równomiernie zużyte po obu stronach) - stan sprężyn (czy ramiona hamulca jednakowo odbijają po obu stronach) 7. Stery: - czy kierownica kręci się płynnie na boki - czy nie ma luzów na sterach (po zaciśnięciu hamulca ruszamy przód-tył)8. Inne rzeczy: - stan siodełka (otarcia, uszkodzenia, skrzywienia prętów mocyjących) - stan wizualny śrub w rowerze (często w pierwszej kolejności na nich pojawia się rdza co może swiadczyć o sposobie przechowywania roweru czy niesą gdzieć objechane gniazda pod imbusy w główkach śrub) - kierownica, mostek, sztyca (skrzywienia, otarcia, wgnioty) - pedały (zużycie, płynność kręcenia się, ewentualne uszkodzenia) - stan dodatków Co pominąłem to pewno inni forumowicze jeszcze dopiszą. Pozdrawiam
n1colas Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Napisano 8 Czerwca 2014 Jestem jeszcze amatorem w sprawach technicznych i chyba musiałbym cały dzień spędzić przy analizowaniu stanu technicznego tego Krossa. Dzięki za wyczerpujący komentarz Zakładając jednak, że rower jest w bardzo dobrym stanie to czy ta cena jest warta uwagi?
beardman Napisano 8 Czerwca 2014 Napisano 8 Czerwca 2014 Wg mnie cena jest trochę duża. Zbliżony osprzętowo focus za 1400zł: http://allegro.pl/focus-revolution-deore-xt-xtr-ns-zadbany-serwis-i4279530972.html Lub kellys na hydraulice (trzeba by to potwierdzić bo w opisie nic o tym nie ma a na zdjęciu są) i z lepszym amorem za 1500zł: http://allegro.pl/rower-gorski-kellys-imagine-ritchey-shimano-raidon-i4301994583.html Co nie oznacza, że kupując go wyrzucasz pieniądze w błoto. Poza tym zawsze można się potargować. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.