Pawel79 Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Witam Mam zamiar zakupić tani rower na wycieczki miejskie, wybrałem już w moim przedziale cenowym rower trekkingowy http://allegro.pl/mocny-treking-lazaro-senatore-v2-shimano-acera-m-i4224862878.html jednak wpadł mi w oko ten rower cross http://allegro.pl/2014-king-of-the-road-lazaro-integral-na-alivio-i4248560472.html I tu pojawia się pytanie, czy do niedzielnej jazdy miejskiej i żadkiej jazdy po drogach polnych wziąć tego cross'a i doposarzyć go w błotniki i bagażnik czy pozostać przy trekkingu. W tym croos'ie kusi mnie wyposarzenie jednak mam pewne obawy czy nada sie do jazdy miejskiej czy może pozycja na nim nie będzie tak wygodna jak na trekkingu. Nie mam możliwości przymierzenia się do tych rowerów wiec nie moge sobie porównać a mam obawy co do cross'a. pozdr. Pawel
Tadeus Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Oto jest pytanie Ostatnio ktoś tam pisał, że wybrał integrala i żałował, bo jednak bardziej pasuje mu taka wyprostowana postawa jak w trekkingu. Generalnie jednak integral > lżejszy, zwinniejszy, lepszy osprzęt, ale na dłuższe wycieczki mniej wygodny Senatore > wygodniejszy, ale raczej do spokojnego podróżowania Jak do integrala dołożysz błotniki i bagażnik to go spowolnisz, czyli odbierzesz mu część zalet, ale jednocześnie nie osiągniesz takiego komfortu jak w senatore.
AdamF Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Integral + błotniki i bagażnik. W razie czego zmienisz mostek na regulowany albo po prostu o większym wzniosie, kierownicę na mocniej wygiętą, może siodełko na szersze - i będzie git. Te rowery są na tej samej ramie! więc komfort będzie zależał tylko od ustawienia kierownicy i siodełka.
Tadeus Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Te rowery są na tej samej ramie! "No jaja sobie robisz" To są dwie absolutnie inne ramy i widać to od razu po zdjęciach. Pomijam już fakt, że jedna jest na mostek 1 cala, który da się znacznie bardziej wyciągnąć w górę, co daje bardziej wyprostowaną postawę.
AdamF Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 No dobra, może źle się przyjrzałem, sorry... Tak czy inaczej - moim zdaniem lepiej kupić integrala i dopasować go do swoich potrzeb.
Tadeus Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Ja też - na swoim miejscu - wziąłbym crossa. Tyle że jak tak czytam post autora, to on jest mocno w klimatach miejskich i coś mi się wydaje, że jednak dla niego ten mostek, który można wyciągnąć prawie po czoło będzie bardziej odczuwalną zaletą niż manetki i przednia przerzutka alivio Do tego jeszcze nacisk jest na "tani", więc pewnie zakup dodatkowych części byłby bolesny Tak sobie patrzę ile by to potencjalnie wyszło: - Integral - 1200zł - błotniki - 50zł - Bagażnik 50zł - Oświetlenie - 80zł - Regulowany mostek - 50zł To nie wiem, czy nie wolałbym od razu: http://allegro.pl/rower-romet-wagant-2-0-kolekcja-2013-gratisy-i4238584203.html I w cenie przy okazji jest dynamo w piaście i osłona na napęd
Pawel79 Napisano 20 Maja 2014 Autor Napisano 20 Maja 2014 Dzieki za porady. Właśnie tak się zastanawiam czy mi potrzebne te dwie przerzutki alivio do jazdy po miescie typowo niedzielnej i na nie dużych dystansach. A dokładać osprzęt do crossa to równie dobrze można zmienić przerzutki w trekkingu. Popatrzę jeszcze za troszke droższymi trekkingami lepiej wyposażonymi. W sumie kross drozszy niz kands a wyposażony tak samo pozdr. ps. czy rama 21 bedzie ok przy 189 cm wzrostu?
AdamF Napisano 20 Maja 2014 Napisano 20 Maja 2014 Jeżdżę na crossie 22" przy 180 cm, więc 21" przy 189 cm na pewno nie będzie za duża
Shiryu Napisano 20 Maja 2014 Napisano 20 Maja 2014 Pytanie na jakim crossie jeździsz, bo ramy między sobą potrafią się bardzo różnić, a rozmiar rozmiarowi nierówny.
AdamF Napisano 20 Maja 2014 Napisano 20 Maja 2014 Oczywiście masz rację - jeżdżę na Wheelerze Cross 6.3, model z 2010 albo 2011, nie pamiętam... Ale co do zasady - na 99% przy 189 cm rama 21" za duża nie będzie.
Pawel79 Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 Zostałem jednak przy trekkingu tylko... Lazaro http://allegro.pl/mocny-treking-lazaro-senatore-v2-shimano-acera-m-i4224862878.html czy dopłacić i Kross http://www.kross.pl/pl/2014/trekking/trans-atlantic Dzieki pozdr
AdamF Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Lazaro tańszy a troszkę lepszy. A nawet jak niekoniecznie troszkę lepszy - to tańszy Nie ma sensu dopłacać, bo dopłaciłbyś za nic.
Pawel79 Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 Jeszcze zastanawiałem sie nad tym Kross [urlhttp://www.kross.pl/pl/2014/trekking/trans-siberian[/url] i tym Romet http://allegro.pl/rower-romet-wagant-2-0-kolekcja-2013-gratisy-i4238584203.html ale przekraszają mój maksymalny budżet o 200 zł i chyba zostane przy tym Lazaro. Romet też ma inne ramy i nie wiem czy 20" nie za mała. pozdr.
AdamF Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Jeśli przekraszają mój maksymalny budżet o 200 zł To daj sobie spokój z zastanawianiem się i bierz tego Lazaro - to dobry rower, a za tą cenę nawet bardzo dobry. Inaczej to można resztę życia spędzić próbując podjąć decyzję
Pawel79 Napisano 28 Maja 2014 Autor Napisano 28 Maja 2014 Witam Dzięki wszystkim za pomoc. Jednak w ostatniej chwili decyzja została zmieniona gdy pojawił sie lazaro v3 http://allegro.pl/lazaro-senatore-v3-mocny-trekk-na-alivio-men-i4272834418.html I ten rower zakupiłem usuwając z koszyka wersje v2. Moim zdaniem warto było dołożyc te 200 zł na troszke lepszy osprzęt który ma v3. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.