Skocz do zawartości

[do-1300zł] Na który się zdecydować?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam zamiar zakupić tani rower na wycieczki miejskie, wybrałem już w moim przedziale cenowym rower trekkingowy http://allegro.pl/mocny-treking-lazaro-senatore-v2-shimano-acera-m-i4224862878.html jednak wpadł mi w oko ten rower cross http://allegro.pl/2014-king-of-the-road-lazaro-integral-na-alivio-i4248560472.html

I tu pojawia się pytanie, czy do niedzielnej jazdy miejskiej i żadkiej jazdy po drogach polnych wziąć tego cross'a i doposarzyć go w błotniki i bagażnik czy pozostać przy trekkingu.

W tym croos'ie kusi mnie wyposarzenie jednak mam pewne obawy czy nada sie do jazdy miejskiej czy może pozycja na nim nie będzie tak wygodna jak na trekkingu.

Nie mam możliwości przymierzenia się do tych rowerów wiec nie moge sobie porównać a mam obawy co do cross'a.

 

pozdr.

Pawel

Napisano

Oto jest pytanie :) Ostatnio ktoś tam pisał, że wybrał integrala i żałował, bo jednak bardziej pasuje mu taka wyprostowana postawa jak w trekkingu.

 

Generalnie jednak integral > lżejszy, zwinniejszy, lepszy osprzęt, ale na dłuższe wycieczki mniej wygodny

Senatore > wygodniejszy, ale raczej do spokojnego podróżowania

 

Jak do integrala dołożysz błotniki i bagażnik to go spowolnisz, czyli odbierzesz mu część zalet, ale jednocześnie nie osiągniesz takiego komfortu jak w senatore.

Napisano

Integral + błotniki i bagażnik.

W razie czego zmienisz mostek na regulowany albo po prostu o większym wzniosie, kierownicę na mocniej wygiętą, może siodełko na szersze - i będzie git.

Te rowery są na tej samej ramie! więc komfort będzie zależał tylko od ustawienia kierownicy i siodełka.

Napisano

 

 

Te rowery są na tej samej ramie!

 

"No jaja sobie robisz" :D

 

To są dwie absolutnie inne ramy i widać to od razu po zdjęciach. Pomijam już fakt, że jedna jest na mostek 1 cala, który da się znacznie bardziej wyciągnąć w górę, co daje bardziej wyprostowaną postawę.

Napisano

No dobra, może źle się przyjrzałem, sorry... ;)

 

Tak czy inaczej - moim zdaniem lepiej kupić integrala i dopasować go do swoich potrzeb.

Napisano

Ja też - na swoim miejscu - wziąłbym crossa. Tyle że jak tak czytam post autora, to on jest mocno w klimatach miejskich i coś mi się wydaje, że jednak dla niego ten mostek, który można wyciągnąć prawie po czoło będzie bardziej odczuwalną zaletą niż manetki i przednia przerzutka alivio :) Do tego jeszcze nacisk jest na "tani", więc pewnie zakup dodatkowych części byłby bolesny :)

 

Tak sobie patrzę ile by to potencjalnie wyszło:

- Integral - 1200zł

- błotniki - 50zł

- Bagażnik 50zł

- Oświetlenie - 80zł

- Regulowany mostek - 50zł

 

To nie wiem, czy nie wolałbym od razu:

http://allegro.pl/rower-romet-wagant-2-0-kolekcja-2013-gratisy-i4238584203.html

 

I  w cenie przy okazji jest dynamo w piaście i osłona na napęd :)

Napisano

Dzieki za porady.

 

Właśnie tak się zastanawiam czy mi potrzebne te dwie przerzutki alivio do jazdy po miescie typowo niedzielnej i na nie dużych dystansach.

A dokładać osprzęt do crossa to równie dobrze można zmienić przerzutki w trekkingu.

Popatrzę jeszcze za troszke droższymi trekkingami lepiej wyposażonymi.

W sumie kross drozszy niz kands a wyposażony tak samo :)

pozdr.

 

ps. czy rama 21 bedzie ok przy 189 cm wzrostu?

Napisano

Oczywiście masz rację - jeżdżę na Wheelerze Cross 6.3, model z 2010 albo 2011, nie pamiętam...

Ale co do zasady - na 99% przy 189 cm rama 21" za duża nie będzie.

Napisano

Lazaro tańszy a troszkę lepszy.

A nawet jak niekoniecznie troszkę lepszy - to tańszy ;)

Nie ma sensu dopłacać, bo dopłaciłbyś za nic.

Napisano

Jeśli

 

 

przekraszają mój maksymalny budżet o 200 zł

To daj sobie spokój z zastanawianiem się i bierz tego Lazaro - to dobry rower, a za tą cenę nawet bardzo dobry.

Inaczej to można resztę życia spędzić próbując podjąć decyzję ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...