Wojek Napisano 13 Maja 2014 Napisano 13 Maja 2014 WitamTrochę zaniedbałem sprawe i przyjdzie mi zmieniać koronki na korbie, zbyt długo jeździłem na rozciągniętym łańcuchu. Korba to Deore LX FC-M580 stopniowanie 44-32-22, kaseta 9rz. Chciałbym zmienić kornki, koniecznie średnią i największą ale sądze że za jednym zamachem zmienie też najmniejszą. Oczywiście równocześnie zmieniam łańcuch i kasete, wbór padł na HG93 (kupiony już więc nie ma odwrotu ), kaseta najprawdopodobniej jakiś SLX, tu jeszcze pomyśle. Pytanie jest o to, jakie koronki będą pasowały do tej korby? Kompletnie się na tym nie znam i wolałbym źle nie kupić, Zależy mi na tym żeby wytrzymały troche, ale jednocześnie żeby nie kosztowały prawie tyle co nowa korba. Jeżeli możecie podać numery katalogowe albo najlepiej konkretne linki to będę bardzo wdzięczny. Przeznaczenie roweru to Maraton, troche XC Pozdrawiam
dzemi15 Napisano 13 Maja 2014 Napisano 13 Maja 2014 Tanie to nie jest... http://allegro.pl/shimano-tarcza-korby-deore-xt-fc-m760-22z-alu-cr-i4199677012.html http://allegro.pl/zebatka-tarcza-32-zeby-shimano-fc-m532-4-sruby-i4209939890.html http://allegro.pl/zebatka-tarcza-blat-44-z-shimano-slx-fc-m660-xt-lx-i4220617843.html Na obecnych koronkach łańcuch Ci już przeskakuje???
Sagitt77 Napisano 14 Maja 2014 Napisano 14 Maja 2014 A nie myślałeś o przebudowie korby na dwuzębatkową? Taka konfiguracja jest łatwiejsza w obsłudze podczas wyścigów, praktycznie zmieniasz biegi tylko tylną przerzutką, przedniej używasz tylko na najtrudniejszych podjazdach. Możesz zastosować takie zębatki: http://allegro.pl/tarcza-mechanizmu-korbowego-fcm341-410-m415-42z-cz-i4200797197.html oraz http://allegro.pl/zebatka-28z-tarcza-koronka-28t-m361-protektor-i4193301421.html . Z tym, że do takiej konstrukcji będziesz potrzebował krótkie śruby: http://www.bike-project.pl/pl/p/Sruba-do-tarczy-krotka%2C-Aluminiowa/1042
Wojek Napisano 14 Maja 2014 Autor Napisano 14 Maja 2014 Zostanę przy trzech rzędach Bo jak rozumiem trzeba by również zmienić przerzutke i manetke Co do koronek, wolałbym z jednego miejsca zamówić wszystko, jedna przesyłka. spróbuje zaproponować, a Wy odpowiedzcie czy będą pasować i czy wytrzymają swoje http://rowertour.com/shimano-slx-tarcza-korby-fc-m660-44z.html http://rowertour.com/shimano-slx-tarcza-korby-fc-m660-32z.html http://rowertour.com/shimano-slx-tarcza-korby-fc-m660-22z.html Cena za wszystkie tarcze wyjdzie ok 200zł. Czy jest to opłacalny zakup?@dzemi15 - tak, łańcuchowi zdarza się przeskoczyć, niestety na podiazdach jest to sytuacja niedopuszczalna.I jeszcze pytanie na przyszłość - zużycie zębatek można ograniczyć odpowiednio częstą wymianą łańcucha?
dzemi15 Napisano 14 Maja 2014 Napisano 14 Maja 2014 @up, zależy jak często chcesz wymieniać ten łańcuch. Dobrą opcja jest jeżdżenie na 2 łańcuchy. Zakładasz 1 łańcuch, jeździsz jakieś 400 km potem zakładasz drugi, również jeździsz 400km. Następnie zakładasz ten który jest krótszy i tak w kółko Za 250zł masz mową korbę fc-m590.
Wojek Napisano 14 Maja 2014 Autor Napisano 14 Maja 2014 Pytanie czy lepsza niższego szczebla nowa korba czy lepsze blaty na starych ramionach
CarverPure160 Napisano 15 Maja 2014 Napisano 15 Maja 2014 Tu jest taniej: http://cyklisci.com/listaProduktow.php?vc71d32aef7=2 mała za 25zł, średnia za 40zł tarcza duza: http://cyklisci.com/tarcza_mechanizmu_korbowego_44z_fcm510_alu_srebrna,93,6786.html tu piszą ze pasuje do m580: http://www.bikecenter.pl/p2620,tarcza-44t-do-korby-shimano-fc-m510-4-sruby.html całość 145 + transport
Sagitt77 Napisano 15 Maja 2014 Napisano 15 Maja 2014 M590 to bardzo dobra, trwała korba - nadaje się już do ścigania. Do korby dwublatowej nie musisz zmieniać manetki i przerzutki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.