Skocz do zawartości

[800zł] Crossowy do spontanicznej jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Jestem na tym forum nowy, z góry wybaczcie, jeżeli będę pisał bez jakiegokolwiek sensu - po prostu się na tym wszystkim nie znam.

Aktualnie posiadam dwa rowery, oba są już tak zaniedbane, że po prostu nie ma sensu ich naprawiać, prawdopodobnie wyszłoby drożej, niż kupno nowego roweru.

Dysponuję budżetem maksymalnie 800zł, chciałbym kupić rower crossowy taki, abym mógł nim jeździć, powiedzmy, 10-20km dziennie, ot tak, na spontanie, a to ze znajomymi, a to, żeby się odstresować i posłuchać muzyki, najczęściej jeździłbym nim po asfalcie oraz na obrzeżach miasta, czyli w dużej mierze po chodnikach (Krótkie trasy).

Zauważyłem na allegro dość fajną aukcję, rower mi się spodobał (Sam styl jego wykonania), widzę, że ma markowe części, jednakże czytałem także o nim, że nie jest on taki mega - super, dlatego postanowiłem stworzyć temat tutaj.

Z tego, co już przeczytałem na forach i w artykułach, to w tej cenie nie mogę kupić żadnego <cudeńka>, jednakże... ja bym po prostu chciał rower do swobodnej jazdy, w końcu idą wakacje, można od razu zrzucić trochę z wagi, od razu by człowiekowi było lepiej, każdy rower będzie lepszy od moich aktualnych, w których jestem zmuszony do jazdy na najmniejszej z możliwych konfiguracji przerzutek, przez co robienie jakichkolwiek długich dystansów jest niemożliwe, a nawet jeśli, to w połowie musieliby mnie zabrać z powodu zawału...

 

Liczę na pomoc!

Pzdr.

Napisano

Tu masz chwilowo najlepszy z tych tanich crossów bez amortyzatorów:

 

http://allegro.pl/spartacus-cross-line-kola-28-caly-na-shimano-2014-i4205987055.html

 

Czasami bywa jeszcze trochę lepszy Lazaro Integral v1 (różni się tylko tym, że ma trochę lepszą tylną przerzutkę), ale obecnie zostały już z niego tylko damki. Obecnie z tego, co jest, najlepszy jest ten Spartacus.

 

Jest lepszy od tego, co zalinkowałeś.

 

Możesz ewentualnie napisać do sprzedawcy tego Integrala:

 

http://allegro.pl/lazaro-integral-lady-v1-aluminiowa-szybka-crossowa-i4218576194.html

 

I spytać, czy ma jeszcze/będzie miał z męską ramą.

Napisano

yhym. Wiem, że te pytanie powinienem w innym dziale zadać. No ale dobra. Mam pytanie odnośnie ramy :) 165 wzrostu i ok 75cm dł. nogi. Jaką ramę dobrać ? 17' czy 19' ? 

Napisano

Zdecydowałem się na kupno Spartacusa, niestety Lazaro męski u tego sprzedawcy będzie dopiero w czerwcu, a chciałbym go mieć jak najszybciej.

Dodatkowo, również posiadam pytanie jak kolega wyżej, czy w moim przypadku (~180cm wzrostu) odpowiednia będzie rama 21'?

Napisano

Dzwoniłem tam do sklepu i sprzedawca powiedział, że dostawa najbliżej w czerwcu, także wolę ogarnąć już tego spartacusa.

Napisano

165 wzrostu i ok 75cm dł. nogi. Jaką ramę dobrać ? 17' czy 19' ? 

Przy Twoim wzroście rama 17".

 

czy w moim przypadku (~180cm wzrostu) odpowiednia będzie rama 21'?

Nie. 19".

Napisano

Napisałem jeszcze dla pewności maila, jak się okazuje jest na stanie... Ah te sklepy internetowe, takie super.

Czyli jak, brać tego integrala? Będzie OK przez kilka lat przy sprawdzeniu technicznym w serwisie co ~pół roku? Wiem, że to rower za śmieszne pieniądze, no ale byłoby całkiem spoko, gdyby nie rozleciał się po kilku miesiącach ;)

Napisano

Okej, jutro zamawiam ;)

Przy okazji, co by nowego tematu nie zakładać,

Po zakupie roweru zabiorę się pewnie od razu do jazdy, ale 'najpierw obowiązki, potem zabawa',

czy powinienem na samym początku wiedzieć o jakichś sposobach na konserwację roweru od samego początku jego użytkowania?

Jak już pisałem, moje aktualne nie nadają się do użytku, także przyjmę z ochotą każdą radę ;p

 

Napisano

Tak.

1. Przed wkręceniem pedałów wygoogluj ten problem, bo wkręcają się inaczej, niż ci się wydaje, a łatwo można korbę zepsuć

2. Przejedź po łańcuchu parę razy suchą szmatą, bo jest pokryty smarem antykorozyjnym, który doskonale przylepia brud. W ten sposób wewnątrz nadal będzie posmarowany, a na zewnątrz nie będzie ciągnął syfu.

 

Jeśli chcesz być super bezpieczny to po paru pierwszych jazdach możesz też sprawdzić, czy korba jest dobrze dokręcona (nie rusza się na osi), czasem trzeba ją dokręcić.

Napisano

Jest wyraźnie gorszy. Dużo gorsza korba, stery w przestarzałym mniej wytrzymałym standardzie, stalowa, a nie aluminiowa sztyca... Nie opłaca się.

Napisano

Śmiga jak marzenie, odczuwalna różnica przy lekkich dziurach, głównie dlatego, że przed tym jeździłem na amortyzowanych, ale jest super ;)

Przy okazji, siodełko po dłuższej jeździe lekko się luzuje (Chodzi na boki), wina słabego dokręcenia czy komponentów? 

Napisano

Pewnie wcześniej miałeś też grubsze, słabiej nabite opony, które sam z siebie amortyzują.

 

Nie ma powodu, by siodełko nie miało się dobrze trzymać. To są podstawowe ale sprawdzone części, więc musi działać. Pokombinuj z dokręceniem.


A. No i samo siodełko, czy cała sztyca się kreci z siodełkiem w rurze? :)

Napisano

No właśnie, opony również inne, wszystko inne, ale tu przynajmniej jestem w stanie dość przyjemnie sobie pojeździć.

Nie, sztyca siedzi sztywno, jedynie przy siodełku jakby puszczała lekko śrubka, dokręciłem ją jak najmocniej potrafiłem jeszcze raz, zobaczymy jak to będzie jutro.

W przyszłości powinienem zastanowić się nad widelcem amortyzowanym? 

Napisano

Rower stanie się dużo cięższy i wolniejszy (przynajmniej jeśli nie będzie blokady). No i nie wiem, czy ta rama nie jest zaprojektowana pod sztywny widelec, dodanie amortyzowanego mogłoby ją podnieść i zmienić geometrię. Ale jest duża szansa, że się da coś sensownego domontować :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...