2escalate Napisano 11 Maja 2014 Napisano 11 Maja 2014 Witam, Jako, że mój stary rower już nie nadaje się do jazdy postanowiłem sprawić sobie nowy. Niezbyt znam się na rowerach i niektóre opisy części mało mi mówią ale postanowiłem wybrać kilka typów i mam dylemat który wybrać Liczę na wasze sugestie.. moje trasy to ok. 70% tereny leśnego małe wzniesienia hopki i zjazdy. waga 65 wzrost 184 1. Kross A2 2013 2.Romet Rambler 5.0/6.0 nie wiem czy jest jeszcze dostępna wersja z amorem rox shox 3.Kands energy 1300 Z góry dzięki za odpowiedzi:)
Tadeus Napisano 11 Maja 2014 Napisano 11 Maja 2014 Jeszcze ten: http://www.unibike.pl/fusiongts.html Napęd trochę gorszy, ale za to więcej markowych części i hydrauliczny amortyzator. Ewentualnie, jeśli należysz do ludzi, którzy lubią mieć pod tyłkiem trochę mniejszy MTB, to jeszcze ten: http://allegro.pl/rower-superior-oxide-810-shimano-hydraulika-2xdisc-i4202926721.html
2escalate Napisano 11 Maja 2014 Autor Napisano 11 Maja 2014 Czy duża jest w odczuciu ta różnica w blokadzie hydraulicznej w Unibike'u a mechaniczna w pozostałałych rowerach?
Tadeus Napisano 11 Maja 2014 Napisano 11 Maja 2014 Tak. Hydrauliczny amortyzator lepiej tłumi, tłumi dłużej (elastomerowe się z czasem zużywają) a do tego pozwala załączyć blokadę też w czasie jazdy. Przy mechanicznej trzeba zazwyczaj zatrzymać się, by odciążyć amortyzator - choć są niektórzy którzy robią cyrkowe manewry, by robić to w czasie jazdy. Ale wtedy zwiększa się szansa na uszkodzenie blokady Przy czym. Warto zauważyć, że nie do końca wiadomo, czy amortyzator w A2 to wersja hydrauliczna, czy mechaniczna, bo jest to wersja z manetką na kierownicy. Te w nowych rocznikach są już hydrauliczne, ale nie wiadomo czy w starych też były. W wersjach bez manetki na kierownicy jest to widoczne po kolorze wajchy na amortyzatorze (niebieskim) W celu dokładniejszego poznania tej prawdy radzę założyć post z zapytaniem w dziale z amortyzatorami. Ja swego czasu jeszcze miałem rozeznanie na stronie Suntoura (można było łatwo przejrzeć różne roczniki produkcji) ale coś tam pozmieniali i już nie wiem gdzie to jest Swoją drogą w Superiorze też jest olejowy i to jeszcze z klasy o jeden wyższej. Tylko nie wiem, czy ta rama nie będzie w twoim odczuciu za mała.
2escalate Napisano 12 Maja 2014 Autor Napisano 12 Maja 2014 Jak bardzo ten napęd w unibike'u jest gorszy od pozostałych i czy będę mógł w późniejszym czasie wymienić go na inny (lepszy)? Widziałem wersje GTS Disc i miała tarcze zamiast vteków. Czy jeżeli wybrałbym ten bez tarcz to w przyszłości mogę je zamontować np. na hydrauliczne hamulce?
Tadeus Napisano 12 Maja 2014 Napisano 12 Maja 2014 Niedużo. Korbę ma nawet lepszą od reszty, ma o poziom gorsze manetki, kasetę i przednią przerzutkę od Kandsa 1300. Ale nadal jest przyzwoicie. Oczywiście napęd można wymienić, niektóre jego części z czasem nawet trzeba, bo się naturalnie zużywają. To wszystko standardowe części. Jeśli teraz kupisz rower bez hamulców tarczowych to potem zmiana na tarczówki będzie trudna i droga. Poza samym zakupem tarczówek trzeba będzie zmienić piasty kół. Koła do tego muszą zostać przeplecione w serwisie, z czym nie każdy serwis sobie dobrze radzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.