Skocz do zawartości

[do 1300 zł] rower MTB na lekki teren


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

chciałbym zakupić nowy rower, tym razem MTB. Będę go używac do jazdy po lesie, po bezdrożach, nad rzeką. Nic wielkiego, raczej lekki teren, czasem mała hopa. 

 

Szukałem trochę i najbardziej zainteresowała mnie opcja Unibike (np. ten http://www.unibike.pl/mission.html)  oraz Rockridery z decathlonu (np. ten http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-500-id_8293150.html ).

 

Trafiłem równiez na ciekawa aukcję roweru Superior Oxide i był polecany przez wiele osób:

http://allegro.pl/rower-superior-oxide-810-shimano-hydraulika-2xdisc-i4115253657.html

 

Co sądzicie o tych propozycjach? Czy coś z tego jest warte uwagi? A jesli nie to może cos polecicie?

 

 

Napisano

Unibike słaby, Rockrider jeśli już to tylko 5.3 (są już tylko w pojedynczych stacjonarnych), ten z allegro bardzo spoko jak za te pieniądze.

Jak za te pieniądze czy ogólnie spoko :) ? Bo znowu się pojawił, chyba wezmę

Napisano

Podpinam się pod wątek - jestem kobietą 173 cm wzrostu szukam roweru w podobnym przedziale cenowym, rower ma mi służyć do jazdy około 2 razy w tygodniu po około godzinie do dwóch (sporadycznie dłużej i częściej) do jazdy po ścieżkach rowerowych (40%) i drogach gruntowych (40%), rzadko po płaskich drogach leśnych (20%). Nie ukrywam że nie mam więcej pieniędzy niż owe 1300 złotych które jest górną granicą. Obecnie mam rower, który kupiłam za pieniążki z I komunii hehe, jest nim  KROSS Grand Adventure (chyba 18,5 cala). Mimo że rower jest już dość zużyty (mam 24 lat) bardzo dobrze mi służył i wiele przeszedł bez większego uszczerbku i bardzo dobrze mi się na nim jeździło dlatego też chciałabym rower tej samej marki, jednak już z amortyzatorem przednim  i fajnie jakby miał kierownice z takimi byczymi rogami a nie pod kątem prostym (nigdzie nie widzę już takich kierownic) czy zwykłą prostą. W każdym razie trochę przejrzałam czeluście internetów i o zgrozo, okazało się że moje 1300zl to kropla w morzu potrzeb i starczy to na naprawdę prosty rowerek no ale cóż, nie mam wielkich wymagań chciałabym być tylko równie zadowolona z nowego sprzętu jak ze starego. Zupełnie nie znam się na rowerach nie mam też żadnych znajomych pedałujących więc nikt mi nie pomoże, dlatego też pytam z tego co widziałam jeśli chodzi o rower górski to stać mnie na :

Rower crossowy Kross Evado 1.0     1399zł

Kross Hexagon X6 2013                    1369zł
Większość pisze że jak kross to tylko zaczynać od level 2
W niskiej cenie tylko taki znalazłam: 
http://allegro.pl/damski-kross-level-a2-lady-17-19-cali-na-alivio-i4206041430.html
A jeszcze inny piszą że mam sobie darować krossa i kupić Kands 1300 lub Lazaro Integral?

Co Państwo na to? Co polecacie? Ja osobiście chciałabym chyba tego heksagona x6. 
podoba mi się też złoty model damski 
EVIVA S3 LADY ale nie widze dostępnych 19 calowych same malutkie. 

pozdrawiam M.

 

 

Napisano

Hexagony są niestety drogie i jednocześnie słabe :/ Evado ogólnie bywają całkiem korzystne, ale niestety dopiero d 3.0 w górę. Nawet ten z 2013 wyraźnie odstaje od reszty, którą można w tym budżecie kupić. Za to ten:

 

http://allegro.pl/damski-kross-level-a2-lady-17-19-cali-na-alivio-i4206041430.html

 

prezentuje się sprzętowo bardzo dobrze, ma nawet parę części lepszych, niż w obecnym A2. No i całościowo jest trochę lepszy od Kandsa/Lazaro.

Napisano

Byłam dziś w stacjonarnym sklepie rowerowym dość dużym i Pan zaproponował mi rowerki następujące 
Kross
Lea F5 za 1899zł 
   http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-femi-line/lea-f5
Lea F4 za  1599zł
   http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-femi-line/lea-f4

Unibike
fusion lady 1650zł
http://www.unibike.pl/fusionlds.html
move chyba 1299zł
http://www.unibike.pl/move.html 

I mówił że ten Lea F5 to już całkiem dobry rowerek i zaproponował mi 10 rat 0% w takim wypadku jeszcze cena 1900zł byłaby do przyjęcia aczkolwiek wydaje mi się to już bardzo dużo, i chciałam zapytać czy rowerek jest faktycznie wart swojej ceny czy ten z allegro http://allegro.pl/damski-kross-level-a2-lady-17-19-cali-na-alivio-i4206041430.html nie jest tańszy i lepszy?

 Apropo's jeszcze znalazłam ranking w którym najwyżej oceniany są te unibike'i , cholera i jeszcze mam problem z damskim okiem, niby wiem że rower jest do jeżdżenia ale czuje jak mi wszystko krzyczy w środku F5 jest najładniejszy, bierz go! :/

http://wrower.pl/porady/jaki-kupic-rower-gorski-do-1500-zl-2014-r,5960.html
 

Ten rowerek wydaje się jeszcze bardzo atrakcyjny. 

http://allegro.pl/rower-kross-level-a3-2013-19-i4192750562.html

Napisano

Tu masz odpowiednika LEA F5 z poprzedniego roku:

 

http://www.ceneo.pl/17953985

 

To samo (no w sumie ten starszy nawet lekko lepszy) a dużo taniej :)

 

Ten z Allegro jest mniej więcej na tym samym poziomie. Jego głównym plusem jest już lepszy amortyzator. Minusem to, że jest to amortyzator z 2009r, więc po kupnie wypadałoby ten amortyzator otworzyć w serwisie, by zobaczyć czy smar nadal jest ok.

 

Więc ja polecam albo F2 2013 ( do 2 tys masz też F3 - to to samo tylko z tarczowymi hamulcami) albo ewentualnie tego starszego z Allegro, tylko wtedy musisz dopłacić za serwis albo jakoś dogadać się ze sprzedawcą.

 

Ten Fusion też dobry jeśli chcesz do niego dopłacić.

 

Nie brałbym jedynie tych:

 

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-femi-line/lea-f4

http://www.unibike.pl/move.html

 

Bo są raczej słabe. Cała reszta to dobre rowery :)

 

 

Napisano

A jak to jest z tą blokadą amortyzatora w manetce? Przydatne to bardzo? Bo widzę że ten bajer ma tylko ten F5, jako że często będzie trasa 50% asfaltu i 50% drogi gruntowej zastanawiam się czy to będzie przydatne?  
I jeszcze jedna rzecz, te hamulce tarczowe w level 3 2013 są w miarę dobrej jakości? Wszędzie trąbią że lepiej mieć zwykłe dobre hamulce niż najtańsze tarczowe. 

Napisano

Ehm wcale że nie :)

 

Ten też ma:

www.goride.pl/kross-level-f2-2013-wysylka-kurierem-dhl-gratis-p-310.html

 

I ten też:

http://www.ceneo.pl/17953983

 

To to "RL" przy nazwie amortyzatora - Remote Lockout

 

Użytek blokady amortyzatora zależy od osobistych preferencji. Są tacy, którzy używają tego non stop i tacy, którzy nie ruszają tego od nowości, bo zawsze gdzieś tam wyrżną w jakiś dół, gdy się tego nie spodziewają (np. ja :>). 

 

W tym Unibike'u Fusion też da się w czasie jazdy włączyć blokadę, tylko trzeba sięgnąć do amortyzatora do wajchy, a nie na kierownicę :)


Edycja: Dawaj nowego posta zamiast edytować, bo nie zawsze się zauważy i nie ma jak odpisać :D

 

Najtańsze tarczowe (takie jak np, opisane w tym artykule, do którego dałaś linka) to tarczowe mechaniczne, te w Level F3 są już pełnoprawne hydrauliczne. Nie jest to wysoka półka, ale poprawa jakościowa samego hamowania do zwykłych V-brake jest wyraźna. Mogą (ale nie muszą) być jednak droższe w serwisowaniu.

 

Dodatkowo jak za parę lat będziesz chciała wymienić jakąś część na część dobrej jakości, to może być problem, bo obecnie tarczówki są już praktycznie standardem w lepszych górskich - coraz mniej jest części pod V-brake.

 

Z drugiej strony, to też nie jest tak, że V-brake do niczego się nie nadają. Dobrze wyregulowane i z klockami dobrej jakości są bardzo dobre - ich słabości względem hydraulików pokazują się głównie w głębszym błocie/wszechobecnej wilgoci i na trudniejszych zjazdach.

Napisano

Ten fioletowy F2 odpada - zupełnie mi się nie podoba a tylko taka jest kolorystyka dla tego modelu (mimo że bardzo chcę to nie da się zupełnie ignorować kobiecego poczucia estetyki). Natomiast ten F3 2013 jest kolorystycznie neutralny - mógłby mieć troszkę grubszą ramę ale nie będę się już czepiać :D , jeśli tylko te hamulce tarczowe są bez większych zastrzeżeń to myślę że ten model mogłabym kupić, aczkolwiek niemiłosiernie dzwoni mi w głowie ten piękny LEA  F5 w sumie unibike fusion błękitno biały też jest niczego sobie ale gdzieś tam bardziej mi przypomina rower dla dziewczynki tak samo jak F2 fioletowy. 
Wracając do technicznej strony jak z tymi hamulcami tarczowymi? I jeszcze zahaczę o tą blokadę amortyzatora to facet w serwisie wspomniał o tym, że może go jakoś zablokować (w domyśle ten amortyzator bez blokady na manetce) ale będzie się sam luzował czy coś w ten deseń. 

Napisano

No Lea F5 to taki trochę słabszy Level F2 2013 za 400zł więcej :) Nie jest to więc rower zły, po prostu nie jest to okazja cenowa :D Ważne by ci się rower podobał.

 

Co do tarczówek, to opisałem powyżej.

 

Co do blokady, to w Fusion i w Levelach i w Lea wygląda to taka samo. Możesz blokować w czasie jazdy. W Krossach po prostu nie musisz aż tak daleko sięgać, bo masz na kierownicy, a nie na samym amortyzatorze.

 

Faktycznie jest typ blokady amortyzatora (mechaniczna blokada), której praktycznie nie da się blokować w czasie jazdy (trzeba odciążyć amortyzator). Tu są jednak blokady hydrauliczne, z którymi nie ma problemu.

 

To znaczy na pewno taka blokada jest w Fusion. Ta strona:

 

http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2013,amortyzatory-przednie,8346

 

Sugeruje, że Krossy też mają hydrauliczną, a nie mechaniczną blokadę, ale ja za to głowy nie dam, bo nie wynika to z oznaczenia modelu, a nie wiadomo jaki rocznik tego amortyzatora jest w tych Krossach :)

Napisano

No i ostatecznie jakbym chciała kupić tego level 3 2013 to jak ja mam go dopasować? Pewnie w niewielu sklepach stacjonarnych jest dostępny? A jednak chciałabym sprawdzić czy lepiej ramę M czy L... mam 173cm i jestem tak na granicy obu rozmiarów... Czy wystarczy jakikolwiek rower damski krossa z podobna ramą sprawdzić? 


A taki?
http://www.ceneo.pl/17953966

Napisano

Ten Level A3 to to samo co Level F3 2013, tylko z męską wersją ramy. Czyli jest równie dobry :)

 

A co do rozmiaru to niestety nie wiem.

Napisano

Odnośnie blokady: moim zdaniem przydatna rzecz, zwłaszcza na asfalcie. Póki jest równo, blokujesz amor i śmigasz nie tracąc energii w jego "pompowanie". Pojawiają się wyboje - klik! - i nadgarstkom robi się przyjemniej ;) Jeśli masz możliwość, to polecam. Bardzo fajna rzecz.

 

A teraz nieortodoksyjnie: mechanicznej blokady na goleni da się używać w czasie jazdy, choć łatwe ani wygodne to nie jest. Jak ktoś nie wierzy, to zapraszam na demonstrację ;)

Napisano

Dobra to chyba dam sobie siana z tą Lea f5 i kupie level F3 lub B3 z 2013 roku. Nawet B3 z męska ramą w kolorze biało błękitnym wygląda dość dobrze, problem polega na tym że na rynku już wiele tych modeli nie zostało i podejrzewam że nigdzie poza sklepami online ich nie uraczę - aczkolwiek dziś skocze do kilku większych trójmiejskich sklepów rowerowych i może coś znajdę - albo chociaż z podobną ramą żeby rozmiar dobrać... Bo mam dylemat, F3 (damski), akurat rozmiar L ma 18 cali więc tu problemu nie ma większego bo do mojego wzrostu 172cm przypada rama 18 calowa natomiast już z męskim B3 S to 17 cali a M to już 19... Więc chyba wybiorę damską wersje - ale to jeszcze po wstępnej przymiarce nawet innego ale 17,18 i 19 calową ramą. 
W każdym razie bardzo dziękuje za pomoc! 


Ten chyba ma lepsze przerzutki KROSS HEXAGON X9 model 2013 i kosztuje 'tylko' 1650...

Napisano

Hexagon marny - słaby amortyzator, którego nie da się zablokować w czasie jazdy, słaba korba, słabe manetki. Nic tam dobrego poza tą jedną tylną przerzutką nie ma. A podoba ci się tak duże koło jak w serii B, że ją proponujesz?

Napisano

Głupio się przyznać ale... nawet nie zauważyłam że ten model ma duże koła  :wallbash: Ogólnie rzecz biorąc to widziałam raz dziewczynę z dziwnym rowerem, który wyglądał dość profesjonalnie ale nie bardzo wiedział co z nim jest nie tak, albo co tak przyciąga uwagę, po chwili dopiero zauważyłam dziwne proporcje i się połapałam że ma większe koło niż zazwyczaj mają rowery. Czy mi się podoba? Optycznie wygląda to wszystko ciekawie ale jakiś czas temu oglądałam jakiś poradnik rowerowy na YT na temat kół 29 calowy(

) i facet rzeczowo wyjaśnił ich zalety i wady a kluczowymi elementami była cena takiego roweru i siła mięśni do płynnego użytkowania takiego potwora, druga sprawa ja po piachu mimo że mieszkam nad morzem nie jeżdżę, zazwyczaj jak już pisałam to ścieżki rowerowe i ubite drogi gruntowe, których na żuławach nie brakuje, rzadko leśne ścieżki które też są raczej dobrze wydeptane.  Może jakbym się przejechała na rowerze 29 calowym ale z oponami bardziej miejskimi do asfaltu to mogłoby to być coś ciekawego ale na dwa rowerki jeden do asfaltu jeden do terenu mnie nie stać więc wolę MTB który pojedzie po wszystkim cokolwiek bym nie wymyśliła  :laugh:

A przy okazji jeszcze zapytam... Dlaczego nie robi się już rowerów z taką kierownicą jak na zdjęciu? http://st2.static.bikestats.pl/31/b8331-u9843_orig.jpg?1387525233 mam dokładnie ten sam model roweru obecnie (tylko kolorystyka ładniejsza )i po 15 latach jeżdżenia na nim uważam że to świetna kierownica ! A nigdzie już takich nie widzę! :/

Napisano

Bywają w trekkingach:

 

http://www.unibike.pl/expeditiongts.html

 

Ale obecnie raczej zawijane do dołu:

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=trekkingowa&search_scope=category-16453&bmatch=seng-v8-p-aur-nwatch-spt-0423

 

W MTB w kokpicie jest teraz moda na minimalizm. Lekko i skromnie, z maksymalną wytrzymałością, czasem krótkie proste rogi.

 

To twoje podchodzi raczej pod luksusy na długie trasy :)

Napisano

A wymiana w takim level f3 będzie kosztowna? Trudny taki zabieg do wykonania w domowym zaciszu? Te gumowe rączki strasznie muszą odparzać dłonie? 
Ciekawe jak z gwarancja? 

Napisano

Da się to łatwo zrobić. Problem w tym, że mostek w tym Krossie jest pod grubość kierownicy 31,8mm, a te kierownice trekkingowe mają 25,4mm. Trzeba by więc kupić też inny mostek pod 25,4mm.

 

Co do gwarancji w Krossie, zdarzało się, że odrzucali, bo kupujący nie był wystarczająco bystry, by jednak tego roweru do serwisu nie wysyłać z nieoryginalną częścią, Ale jeśli oryginalną będziesz miała w szufladzie i zamontujesz na czas przed oddaniem do gwarancji to powinno być ok :)

 

Ciężko mi jednak ocenić, jak rower będzie się sprawował z taką kierownicą, bo te Levele zazwyczaj są lekko sportowe i nastawione raczej na lekko pochyloną sylwetkę (przynajmniej męskie, nie wiem jak damskie).

Napisano

Mierzyłam dziś rower w sklepie stacjonarnym model Kross LEA F6 (bardzo piękny i drogi model) rozmiar M, który producent zdefiniował na 19 cali. Jego konkretne wymiary ze strony producenta to:
długość rury podsiodłowej 483mm
efektywna długość górnej rury 595mm 
Z czego można szybko obliczyć dokładny rozmiar 48,3/2,54=19,01"
Natomiast rower który chce kupić model level F3 2013 rozmiar L zdefiniowany przed producenta na 19 cali ma wymiary:
długość rury podsiodłowej 465mm
efektywna długość górnej rury 573mm 
Z czego można szybko obliczyć dokładny rozmiar 46,5/2,54=18,31"
Z racji że roweru który chce kupić nie ma już w sklepach stacjonarnych zdecydowałam się na pomiar innego damskiego modelu kross'a, i powiem tak, ta LEA 19 calowa była dobra nawet idealna jak dla mnie ale niestety nie na moją kieszeń, zastanawiam się natomiast czy moja level'ka nie będzie za mała wprawdzie różnica jest nie wielka bo (19,01-18,31)*2,54= 1,8cm różnicy w długości rury podsiodłowej a jeśli chodzi o długość rury górnej to jest to różnica 2,2 centymetra ale jednak jest mniejsza... Swoją droga dobrze że wszystko przeliczyłam bo jak dziś facet dobrał mi tą M'ke to byłam przez chwilę przekonana że level'a też powinnam wziąć M... a wychodzi że L.  
 

Napisano

Dziś miałam przyjemność jeździć na Lea f2 i giant'cie Talon z 29 calowymi kołami i zdecydowanie kross'ik się chowa. Ten giant był jak limuzyna w porównaniu z LEa'ą. Teraz chce w wypróbować jeszcze jakiś model 29 calowy. W oko wpadł mi następujący model:
Romet  jolene 29 

LIMBER CORADO 29
http://allegro.pl/limber-corado-29-shimano-sentour-21-aluvio-w-i4219102820.html

MERIDA BIG NINE 40MD

I koniecznie muszę się przejechać na tym  29" Romecie jak będzie się jeździło podobnie jak na tym Talonie gianta to biorę z zamkniętymi oczami (nie jeździ się wcale ciężej ale zdecydowanie płynniej i przyjemniej jedyny minus to duży kąt skrętu koła )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...