bletz Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 Dziś odebrałem nowy rower i podczas jazdy do domu było ok (chyba nie używałem tych biegów). W domu w celu sprawdzenia czy wszystko jest ok kręcąc na sucho usłyszałem odgłosy tarcia. Manetki SHIMANO ALIVIO M430 Przerzutka przednia SHIMANO ALIVIO M430 Przerzutka tylna SHIMANO DEORE SLX M662 Kaseta / Wolnobieg SHIMANO DEORE HG50-9 / 11-32T (9-biegów) Łańcuch SHIMANO HG53 Mechanizm korbowy SHIMANO M521 / 48X36X26T / OCTALINK / OSŁONA Środek Suportu SHIMANO OCTALINK ES25 Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że słuchać je najbardziej na przedniej "2" oraz (w mniejszym stopniu na "3"). Na "2" słuchać je na ustawieniu 2-5! Widać że łańcuch trze element przerzutki przedniej. To (chyba?) wina krzywo zamontowanej przerzutki? Bo mam zamiar ich jutro z rana zrugać i kazać im to wymienić.
bees Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 To normalny objaw - nowe linki i pancerze przezrutkowe (hamulcowe też - o ile masz hamulce mechaniczne) muszą się odpowiednio ułożyć, konieczna jest zazwyczaj ponowna regulacja . W dobrych sklepach rowerowych po zakupie roweru regułą jest zaproszenie na regulację roweru za kilka dni, po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów. Czasem do zmiany "ułożenia" linek i pancerzy wystarczy krótka przejażdżka z kilkukrotnym hamowaniem i kilkakrotną zmianą biegów. Podjedź do sklepu, na pewno poprawią regulację przerzutek. Sugerowałbym jednak, abyś nauczył się sam regulować przerzutki, na Youtube znajdziesz mnóstwo filmików z dokładnym instruktażem regulacji przezrzutek. Jeśli się tego nie nauczysz - czeka Cię kilka razy w roku wizyta w serwisie - tym razem już odpłatna. A naprawdę, nie jest to nic bardzo skomplikowanego.
bletz Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Napisano 28 Kwietnia 2014 Tutaj bardziej chodzi o sam fakt tego, że to nie zostało dobrze nastawione. Dopóki jest na gwarancji to nie zamierzam dotykać go palcem - wzięli kasę i w ramach zakupu też jest serwis - było w karcie gwarancyjnej że sprzedawca oświadcza że rower jest po przeglądzie "0" i jest sprawny oraz wyregulowany, zdatny do natychmiastowej eksploatacji.
kolarz16 Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 nowy rower tak ma, tak samo po zapleceniu koła po pewnym czasie musisz znowu centrować wszystko musi się ułożyć
bees Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 Tutaj bardziej chodzi o sam fakt tego, że to nie zostało dobrze nastawione. Dopóki jest na gwarancji to nie zamierzam dotykać go palcem - wzięli kasę i w ramach zakupu też jest serwis - było w karcie gwarancyjnej że sprzedawca oświadcza że rower jest po przeglądzie "0" i jest sprawny oraz wyregulowany, zdatny do natychmiastowej eksploatacji. Nie kupujesz roweru z serwisem. Masz przeglad "zerowy" i poprawienie naciągu linek po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, i to wszystko w temacie serwisu. Sprzedawca nie ma obowiązku serwisować roweru w okresie gwarancji, a musi jedynie usunąć awarie spowodowane wadami fabrycznymi. Faktem jest, że wielu sprzedawców pomaga klientom swoich sklepów nieodpłatnie w rozwiazaniu problemów z rowerem (drobne regulacje czy wymiamy części - jesli są one zakupione w sklepie na miejscu), ale jest to wyłącznie ich dobra wola. W Twoim przypadku kolego sprawdziłbym jeszcze jedną rzecz - jeśli rower jest "nówka" to wielce prawdopodobne jest, że na przerzutce przedniej ostała się naklejka do pomocy w ustawieniu przerzutki w czasie montażu, i to ona trze o tarcze. Może wystarczy ją po prostu oderwać. Widziałem już tego typu przypadki ;-) A jeśli jest to jednak ocieranie łańcucha o prowadnik przerzutki - to pewnie skończy się na regulacji przerzutki przedniej na miejscu w sklepie, dla wprawnego serwisanta to około 2 minuty roboty.
bletz Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Napisano 28 Kwietnia 2014 Łańcuch nie szoruje o żadną naklejkę - jest tam tylko metal. Dodatkowo wyszło jeszcze że w przednim kole lekko szoruje tarcza hamulcowa o klocki, na tylnym być może też ale z uwagi na głośność całego mechanizmu trudno to stwierdzić na słuch a wizualnie nic niedobrego nie stwierdziłem. Zażyczyłem sobie innych opon niż były w standardzie, jak odbierałem rower to na przednim kole miał założony odwrotnie bieżnik... Wszystko to świadczy o tym z jaką troską oni ten rower złożyli.
Mod Team michuuu Napisano 29 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 29 Kwietnia 2014 jak odbierałem rower to na przednim kole miał założony odwrotnie bieżnik. Odwrotnie to wcale nie musi być źle więc to akurat niekoniecznie argument.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.