Skocz do zawartości

[do 2000] rower na długie dojazdy do pracy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam postanowilem zakupić porządniejszy rower i zacząć dojeżdzać do pracy (15 km w jedną stronę). scieżka rowerowa+ulice+bruk (czasem chciałbym pojechac na wycieczke, ale bez żadnych trudnych terenów)

 

Budżet jakim dyspnuje to max 2000zł (ale chcialbym jeżeli mi się uda zmieścic w tym budżecie także sakwe na laptopa oraz blokadę)

 

Rower jaki mnie interesuje to

rama: trekking/miejski max 21 cali, pozycja w miare wyprostowana

chciałbym miec przerzutki nexus8 ew 7 w piaście (mialem okazje tego uzywac i sie zakochalem :)

mile widziane dynamo w piascie ale to juz raczej dodatek niż mus

mozliwosc doczepienia sakwy (musze jezdzic do pracy z laptopem)

 

http://allegro.pl/lekki-rower-trekkingowy-28-athene-nexus-8-biegow-i4117556272.html < czy taka konstrukcja jest godna polecenia czy szukać czegos innego

 

Moze ma ktos podobne propozycje?

 

Nadmienie jedynie ze mialem okazje przejechać się rowerem NSU Rt-8 i wlasciwie to jest mój ideał, którego szukam, niestety nie znalazlem go nigdzie (nowego)

 

Pozdrawiam i z gory dziekuje wszystkim za pomoc

 

Napisano

Dzieki za odpowiedz faktycznie troche kosztuje, co do dysku mam ssd wiec nie potrzebuje specjalnego traktowania:)

 

W kazdym badz razie sakwa to jest dodatek najwazniejszy jest dla mnie rower, moge ciut doplacic jezeli faktyxznie warto i dostane lepszy sprzet, ktory bedzie mi sluzyl na lata

 

Pozdrawiam

Napisano

Ten rower z linka waży według aukcji 18 kg...

 

Mój Wheeler Cross 6.3, o taki: http://www.bikekatalog.pl/2009/ppg_fotki/foto_big/8_46274_05_02_09.jpg razem z bagażnikiem, błotnikami i nóżką waży ~14,5 kg.

 

Co prawda biegi w piaście o ile pamiętam ważą więcej niż zewnętrzne napędy, ale jednak te 18 kg to moim zdaniem trochę dużo.

 

Myślę że warto poszukać czegoś lżejszego.

 

Moim zdaniem nie musisz też patrzeć na to, żeby rower od razu miał bagażnik i błotniki - kupując je oddzielnie wydasz 150-200 złotych.

Można też łatwo zmienić kierownicę - więc możesz znaleźć rower który Ci pasuje z prostą kierownicą, a potem kosztem 30-60 złotych wymienić ją na jakąś miejsko/trekkingową jaskółkę.

 

Tutaj przykład, nawet od tego samego sprzedawcy:

http://allegro.pl/lekki-rower-trekking-beone-ct2-alivio-plecak-kross-i4111313636.html

Nie znam tej marki, więc nie mówię czy warto ten rower kupić czy nie, ale spójrz na wagę - 13,5 kg.

Tyle tylko że przerzutki zewnętrzne...

Napisano

dzieki, faktycznie nie myslalem w ogole o rowerze pod wzgledem wagi...ten co podales nawet ladnie sie prezentuje ale o ile kierownice moge jeszcze zmienic to na przerzutki sie nie zdecyduje, zależy mi na tych w piaście ;)

 

może ktoś się wypowiedzieć o tych egzemplarzach?

 

http://www.rowery-kowalewski.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=506&category_id=42&option=com_virtuemart&Itemid=53

 

 

http://allegro.pl/pegasus-piazza-8-comfort-shimano-nexus-inter-8-i4126209897.html

 

warto tyle dopłacić??

 

pozdrawiam i serdecznie dziękuje za każdą pomoc

Napisano

Ten Pegasus (bardziej znana marka) nie różni się wiele od Athene, który podałeś na początku. Bardziej już je różni cena.

Inną opcją jest zakup używki z wyższej półki rowerowej.

W tego typu rowerach nie przejmuj się wagą - wszystkie mniej więcej tyle ważą, bo mają kompletne wyposażenie, osłonę łańcucha, bezoporowe dynamo i wiadomą piastę. Nie daj się zwieść bajkom, że z crossa tak łatwo i tanio zrobi się trekkinga o mniejszej wadze. Pamiętaj też, że crossy mają trochę inną geometrię i nie zapewniają tak wygodnej sylwetki na rowerze jak trekkingi i mieszczuchy.
 

Napisano

Moim zdaniem cross po założeniu bardziej turystycznej kierownicy i ewentualnie mniej sportowego a bardziej komfortowego siodełka (żeby przejąć większy ciężar przy bardziej wyprostowanej pozycji) - nie będzie specjalnie ustępował "zwykłemu" trekkingowi. Geometria tych rowerów może się trochę różnić - tyle tylko, że większość "zwykłych użytkowników" nie zauważy żadnej różnicy.

Co do wagi - również nie jestem zwolennikiem szarpania się o każdy gram, ale jednak 18 kilo to moim zdaniem trochę za dużo, nawet na taki rower.

Napisano

@ AdamF

To jest tylko Twoje zdanie, na którego poparcie zrób zestawienie kosztowe - zakup i montaż/przełożenie:

- błotniki pełne z kompletem mocowań (przy niektórych amortyzatorach przednich brak jest dla nich otworów)

- bagażnik 25 kg

- kierownica aluminiowa - tzw. jaskółka

- wsporniki osłony łańcucha i sama osłona (najlepiej pełna)

- oświetlenie przód z min 25 lux + tył (oba z podtrzymaniem) zasilane z bezoporowego dynama (wymiana przedniej piasty = przeplecenie koła).

 

Jak się chce regularnie dojeżdżać do pracy, to raczej nie bawi się w oświetlenie bateryjne.

 

Jeśli mają być przerzutki w tylnej piaście, to punktem wyjścia dla miejskiego crossa mógłby być tylko rower typu urban.

Geometrii do końca się jednak nie oszuka - wyjdzie (odczuje się ją) wcześniej lub później.

 

 

 

Napisano

Oczywiście - moje zdanie, napisałem to na samym początku postu.

Ja przedstawiłem swoją opinię, Ty przedstawiłeś swoją - a autor pytania sam musi zdecydować która z opinii bardziej go przekonuje.

 

Oczywiście jeżeli autor chce rower z biegami w piaście i z prądnicą w piaście to nie będzie patrzył na crossa.

Ja jedynie zwróciłem uwagę na fakt, że rower służący do komfortowego dojeżdżania do pracy nie musi ważyć 18 kilo.

Napisano

 

 

Ja jedynie zwróciłem uwagę na fakt, że rower służący do komfortowego dojeżdżania do pracy nie musi ważyć 18 kilo.

 

Nie musi - są takie rowery, lecz nie w tym budżecie:

- 15,4 kg   http://www.stevensbikes.de/2013/index.php?bik_id=44&cou=PL&lang=en_US

- 16,7 kg   http://www.gudereit.de/kollektion/cityline/produktdetailseite/product/premium-110.html

A ten "wszystkomający" Pegasus waży 17,5 kg, to i tak dużo mniej niż klasyczny holender na stalowej ramie

Napisano

Jak zwykle życie jest sztuką kompromisu - zaproponowałem, że można zrezygnować z przerzutki w piaście i oświetlenia na dynamo na rzecz mniejszej wagi roweru.

Czyli innymi słowy - upraszczając - w ramach założonego budżetu można albo kupić rower z przerzutkami w piaście i prądnicą, który waży ~18 kg, albo rower z przerzutkami zewnętrznymi i oświetleniem na baterie który waży ~14 kg.

Jeżeli dla kupującego przerzutka w piaście i oświetlenie na dynamo warte są dodatkowych 4 kilogramów to proszę bardzo - każdy ma swoje wymagania i preferencje.

Napisano

Dziękuje wszystkim którzy odpowiedzieli w tym temacie;)

 

Ostatecznie zdecydowałem się na Athene z pierwszego posta, ze względu na niższą cenę w porównaniu z innymi podobnymi rowerami.

 

Zobaczymy jak się będzie sprawować:)

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...