KazioLuzak Napisano 31 Marca 2014 Napisano 31 Marca 2014 Witam, Poszukuję roweru typu cross do 2000 zł(Jeśli będzie więcej nie zaszkodzi). Mam zamiar kupić rower z oficjalnego sklepu internetowego producenta roweru, którego mi polecicie(Jeśli posiadacie jakieś dobre sklepy internetowe sprzedające rowery było mi by bardzo miło, jakbyście się nimi w tym temacie podzielili.. Dodatkowo wolałbym, żeby rower był z rocznika 2014/2013 i miał możliwośc wyboru wielkości ramy. Przydałaby się także jakaś mała informacja, dlaczego akurat polecacie ten rower. To już chyba wszystko. Z góry dzięki.
Tadeus Napisano 31 Marca 2014 Napisano 31 Marca 2014 W tym roczniku crossy Unibike'a koło 2 tys PLN mają ciężką do pobicia relację ceny do jakości. Marka znana od lat, polecana. Daje najwyższą gwarancje na obciążenie na polskim rynku. W ostatnich latach te ich rowery były trochę za drogie, ale obecnie to ciężkie do pobicia okazje (jeśli szuka się tylko stacjonarnie).
KazioLuzak Napisano 31 Marca 2014 Autor Napisano 31 Marca 2014 http://www.rowerymerida.pl/produkt817/crossway-40-md-rower-merida.html Merida 40md http://www.unibike.pl/vipergts.html Unibike Viper. http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-3-0 Kross Evado 3.0 http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross/cliff-70-night Kellys Cliff http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.3.disc/17684/73894/ Giant roam http://www.romet.pl/Rower,ORKAN_40_M,10,490,13792,2014.html Romet Orkan Przeszukałem sobie przykładowe rowery do ceny przybliżonej na jaką mogę wydać. Kolega powyżej preferował model roweru od unibike(Za co wielkie dzięki za szybką odpowiedź). Czy z tej listy którą podałem powyżej Unibike jest najbardziej godna polecenia? Cieszyłbym się jeśli podacie 3 rowery, nad którymi móglbym się zastanowić.
Tadeus Napisano 31 Marca 2014 Napisano 31 Marca 2014 Jak dla mnie, to: Unibike albo http://www.romet.pl/Rower,ORKAN_40_M,10,490,13792,2014.html Zaletą Unibike'a jest lepszy amortyzator - można włączyć blokadę w czasie jazdy, ma tłumienie olejowe, które jest i lepsze i dłużej zachowuje swoje właściwości, do tego ma trochę lepszy napęd (o jedną klasę) i fajne markowe opony. Zaletą Rometa są hamulce tarczowe (za parę lat może być ciężko zdobyć części pod V-brake, bo teraz już wszystko na tarczówki przechodzi) i suport/korba w nowszym wytrzymalszym na mocne depnięcie/wagę standardzie. Reszta propozycji jest wyraźnie gorsza, więc nie mam z czego tego trzeciego wybierać
Witkacy Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Mam pytanie dlaczego roszta jest gorsza?Kross Evado 3.0 lub Merida 40md nie są atrakcyjne w tej cenie?
Tadeus Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Ok, gorsze względem Unibike'a: Merida: Amortyzator (cierny zamiast olejowego, blokada nie działa w czasie jazdy), opony, korba, siodło, manetki, przerzutka przednia/tylna Kross: Amortyzator (to samo, co powyżej), korba, manetki, przerzutka przednia/tylna, 3x8 zamiast 3x9 Na plus: Kross: Najtańsze hydrauliki zamiast v-brake Plus/minus Merida: Mechanicznie tarczowe zamiast v-brake
Jerz757 Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 Cześć wszystkim. Pytanko - w czym model kellys cliff 70 jest gorszy od wyżej wymienionych? Jestem totalnie zielony w temacie, ale jak byłem w rowerowym to mi się podobał i był wygodny. Proszę o wyrozumiałość.
Shiryu Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 Ma tylko 2 zalety: hydrauliczne hamulce i napęd 3x9. Ogólnie jest gorszy od Vipera.
Jerz757 Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 Przecież ten viper nie ma tarczowych hamulców... to ja już nie wiem co jest lepsze
Tadeus Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 Chodzi o to, że hamulce hydrauliczne w tej półce cenowej przy crossie wcale nie są takie korzystne, bo: a ) w crossie są znacznie mniej potrzebne, niż w MTB b ) najczęściej w tej cenie nie dostaniesz i hydraulików i dobrej całej reszty Więc jak masz już zapewnioną dobrą resztę, to możesz myśleć o hydraulikach jako dodatkowym opcjonalnym bonusie Ale reszta zazwyczaj jest jednak priorytetem.
Jerz757 Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 po 1: co to jest MTB po 2: to nie jest tak że po prostu tarczowe są skuteczniejsze?
Tadeus Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 MTB to góral Głównymi zaletami tarcz jest to, że nie tracą siły/modulacji w błocie i pozwalają na znacznie lepsze dobranie siły hamowania, co jest super np. na trudnych zjazdach w ciężkim terenie. Ale są to sytuacje, z którymi w crossie rzadko masz do czynienia. Ogólnie więc odpowiedź brzmi tak - tarcze są lepsze, tyle że do crossów klasyczne V-braki z dobrymi okładzinami są wystarczające. Dlatego większość osób woli wziąć dobrego crossa z V-kami, niż takiego sobie z tarczami. Ale to ostatecznie twój rower, więc bierz, co ci się podoba
Jerz757 Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 Crossowy rower to taki pośredni rozumiem? czy nie? Taki mi polecali
Tadeus Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 No, na miasto/asfalt i leśne ścieżki/polne drogi, ale już nie na bezdroża. Cliff 70 to własnie cross. Jeśli masz do 2 tys PLN i koniecznie chcesz tarcze, to zerknąłbym na tego Northeca: http://nrowery.pl/rowery-2014/cross/caledon-28-db Ma tarczowe hamulce, a jednocześnie wypada wyraźnie lepiej od tego Cliffa 70
Jerz757 Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 "Przeznaczony dla wymagających zaawansowanych rowerzystów" Rozumiem, że mam się tym nie sugerować? ;P
Tadeus Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 Ech dobra, poddaję się Bierz tego cliffa 70, to nie jest zły rower. Przymierzałeś się i ci pasował, to kupuje i bądź szczęśliwy
Jerz757 Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 haha w sumie napaliłem sie na niego trochę ;D Wielkie dzięki!
Jerz757 Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 Siema to znowu ja. Co powiecie na rower kellys cliff 90 w porównaniu do 70? Bo wszędzie mi mówią, że te hamulce hydrauliczne się zapowietrzają a te szczękowe mogę sam naprawić itd. Czyli teoretycznie za cenę 60 zł więcej mam lepsze. Jeszcze slyszałem, że cliff 90 ma lepszy napęd (?) czy jakoś tak. Jak to jest? lepiej dołożyć trochu i mieć cliffa 90?
Tadeus Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 Ech załamka Przecież mówiłem, że tarcze w crossie to tylko dodatkowy bajer i lepiej wziąć model, w którym reszta jest lepsza. Cliff 90 jest bardzo dobry
Jerz757 Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 Dobra. Podejrzewam, że już nie będę pytał. Dzięki za cierpliwość i porady.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.