Skocz do zawartości

[Do 2000 zł] Rowery typu Cross


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Poszukuję roweru typu cross do 2000 zł(Jeśli będzie więcej nie zaszkodzi). Mam zamiar kupić rower z oficjalnego sklepu internetowego producenta roweru, którego mi polecicie(Jeśli posiadacie jakieś dobre sklepy internetowe sprzedające rowery było mi by bardzo miło, jakbyście się nimi w tym temacie podzielili.. Dodatkowo wolałbym, żeby rower był z rocznika 2014/2013 i miał możliwośc wyboru wielkości ramy. Przydałaby się także jakaś mała informacja, dlaczego akurat polecacie ten rower. To już chyba wszystko. Z góry dzięki.

Napisano

W tym roczniku crossy Unibike'a koło 2 tys PLN mają ciężką do pobicia relację ceny do jakości. Marka znana od lat, polecana. Daje najwyższą gwarancje na obciążenie na polskim rynku. W ostatnich latach te ich rowery były trochę za drogie, ale obecnie to ciężkie do pobicia okazje (jeśli szuka się tylko stacjonarnie).

Napisano

http://www.rowerymerida.pl/produkt817/crossway-40-md-rower-merida.html   Merida 40md

http://www.unibike.pl/vipergts.html Unibike Viper.

http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-3-0 Kross Evado 3.0

http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross/cliff-70-night  Kellys Cliff

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.3.disc/17684/73894/ Giant roam

http://www.romet.pl/Rower,ORKAN_40_M,10,490,13792,2014.html Romet Orkan

Przeszukałem sobie przykładowe rowery do ceny przybliżonej na jaką mogę wydać. Kolega powyżej preferował model roweru od unibike(Za co wielkie dzięki za szybką odpowiedź). Czy z tej listy którą podałem powyżej Unibike jest najbardziej godna polecenia? Cieszyłbym się jeśli podacie 3 rowery, nad którymi móglbym się zastanowić.

Napisano

Jak dla mnie, to:

 

Unibike albo http://www.romet.pl/Rower,ORKAN_40_M,10,490,13792,2014.html

 

Zaletą Unibike'a jest lepszy amortyzator - można włączyć blokadę w czasie jazdy, ma tłumienie olejowe, które jest i lepsze i dłużej zachowuje swoje właściwości, do tego ma trochę lepszy napęd (o jedną klasę) i fajne markowe opony.

 

Zaletą Rometa są hamulce tarczowe (za parę lat może być ciężko zdobyć części pod V-brake, bo teraz już wszystko na tarczówki przechodzi) i suport/korba w nowszym wytrzymalszym na mocne depnięcie/wagę standardzie.

 

Reszta propozycji jest wyraźnie gorsza, więc nie mam z czego tego trzeciego wybierać :)

Napisano

Ok, gorsze względem Unibike'a:

 

Merida: Amortyzator (cierny zamiast olejowego, blokada nie działa w czasie jazdy), opony, korba, siodło, manetki, przerzutka przednia/tylna

Kross: Amortyzator (to samo, co powyżej), korba, manetki, przerzutka przednia/tylna, 3x8 zamiast 3x9

 

Na plus:

 

Kross: Najtańsze hydrauliki zamiast v-brake

 

Plus/minus

 

Merida: Mechanicznie tarczowe zamiast v-brake

 

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Cześć wszystkim.

Pytanko - w czym model kellys cliff 70 jest gorszy od wyżej wymienionych? Jestem totalnie zielony w temacie, ale jak byłem w rowerowym to mi się podobał i był wygodny. :D

Proszę o wyrozumiałość. ;)

Napisano

Chodzi o to, że hamulce hydrauliczne w tej półce cenowej przy crossie wcale nie są takie korzystne, bo:

 

a ) w crossie są znacznie mniej potrzebne, niż w MTB

b ) najczęściej w tej cenie nie dostaniesz i hydraulików i dobrej całej reszty

 

Więc jak masz już zapewnioną dobrą resztę, to możesz myśleć o hydraulikach jako dodatkowym opcjonalnym bonusie :)

 

Ale reszta zazwyczaj jest jednak priorytetem.

Napisano

MTB to góral :)

 

Głównymi zaletami tarcz jest to, że nie tracą siły/modulacji w błocie i pozwalają na znacznie lepsze dobranie siły hamowania, co jest super np. na trudnych zjazdach w ciężkim terenie.

 

Ale są to sytuacje, z którymi w crossie rzadko masz do czynienia. Ogólnie więc odpowiedź brzmi tak - tarcze są lepsze, tyle że do crossów klasyczne V-braki z dobrymi okładzinami są wystarczające.

 

Dlatego większość osób woli wziąć dobrego crossa z V-kami, niż takiego sobie z tarczami.

 

Ale to ostatecznie twój rower, więc bierz, co ci się podoba :)

Napisano

Siema to znowu ja. :D Co powiecie na rower kellys cliff 90 w porównaniu do 70? Bo wszędzie mi mówią, że te hamulce hydrauliczne się zapowietrzają a te szczękowe mogę sam naprawić itd. Czyli teoretycznie za cenę 60 zł więcej mam lepsze. Jeszcze slyszałem, że cliff 90 ma lepszy napęd (?) czy jakoś tak. Jak to jest? lepiej dołożyć trochu i mieć cliffa 90?

Napisano

Ech załamka :D Przecież mówiłem, że tarcze w crossie to tylko dodatkowy bajer i lepiej wziąć model, w którym reszta jest lepsza. Cliff 90 jest bardzo dobry :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...