maciucius Napisano 27 Marca 2014 Napisano 27 Marca 2014 Witam Kupuję rower z korbą sram s1000 i dwoma blatami. Czy warto wymienić korbę na x9? I jeszcze jedno pytanie, czy jak kupię x9 z trzema blatami to jak będzie wyglądać sprawa z przerzucaniem biegów? Tam są manetki x9. Jeżdżę xc, trochę po asfalcie, ale często dość ostro po kamienistych pojazdach
beskid Napisano 27 Marca 2014 Napisano 27 Marca 2014 Strasznie kombinujesz. Zamiast kupować i tyle wymieniać nie lepiej dobrać coś na czym spokojnie pojeżdzisz?? Dajmy na to takiego KTM'a http://www.marceli.waw.pl/ktm-ultra-1964-ltd-limited-edition-27/
maciucius Napisano 28 Marca 2014 Autor Napisano 28 Marca 2014 Strasznie kombinujesz. Zamiast kupować i tyle wymieniać nie lepiej dobrać coś na czym spokojnie pojeżdzisz?? Dajmy na to takiego KTM'a http://www.marceli.waw.pl/ktm-ultra-1964-ltd-limited-edition-27/ Nie podoba mi się ten KTM. Celuje raczej w srama
andi333 Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 Korba z trzema blatami nie zadziała jak będziesz miał manetki 2x10
beskid Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 Nie podoba mi się ten KTM. Celuje raczej w srama Podałem Ci tylko inną opcję. Skoro celujesz w Sram'a jako całość to bardzo szybciutko będziesz musiał wymienić wszystko to na czym pracuje łańcuch z nim samym włącznie.
maciucius Napisano 28 Marca 2014 Autor Napisano 28 Marca 2014 Podałem Ci tylko inną opcję. Skoro celujesz w Sram'a jako całość to bardzo szybciutko będziesz musiał wymienić wszystko to na czym pracuje łańcuch z nim samym włącznie. Aż tak nieodporne? Jeżdżę rok na 1020 i jest okej. Co polecasz zamiast tego?
wiater Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 Podałem Ci tylko inną opcję. Skoro celujesz w Sram'a jako całość to bardzo szybciutko będziesz musiał wymienić wszystko to na czym pracuje łańcuch z nim samym włącznie. Pozwole się nie zgodzić - mój napęd po 3 tysiącach wygląda jak nowy (jeżdze na 3 łańcuchach)
maciucius Napisano 29 Marca 2014 Autor Napisano 29 Marca 2014 Pozwole się nie zgodzić - mój napęd po 3 tysiącach wygląda jak nowy (jeżdze na 3 łańcuchach) A powiedz mi. Cztalem ze 38 blat wystarczy do jazdy nawet po płaskich odcinkach. W tym s1000 jest 38 zębów a w trójrzędowych tylko 40 czyli 2 więcej. Policzylem sobie to tak na szybko i wyszła mi różnica w prędkości rzędu 5% z racji tego że 2/40 ~ 5%. Czy na dojazd np w góry (prędkości nie większe niż 35, czasami troszkę więcej do 45) wystarczy ta korba? Czy będzie tak, że przy 35km/h pedałuję jak szalony?
beskid Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 Przede wszystkim płaskich odcinków w górach jest tyle co nic. Poza tym skoro jak piszesz masz zamiar co zrozumiałe robić w teren dojazd lub z nich wracać szosą to moim zdaniem braknie Ci trzeciego blatu. Nie wiem co tam masz obecnie ale przy kombinacji 44/11T w "małej kiszce" prędkość oscyluje w okolicach 45 km/h. Kadencja to blisko 90 RPM. Ta prędkoć przy lekkich zjazdach,które czasem ciągną się kilometrami to nie jest zbyt wiele. Co by nie mówić to korby dwu blatowe są gorzej zestopniowane. Czy taki układ Ci pasuje tego nie wiem.
maciucius Napisano 29 Marca 2014 Autor Napisano 29 Marca 2014 Przede wszystkim płaskich odcinków w górach jest tyle co nic. Poza tym skoro jak piszesz masz zamiar co zrozumiałe robić w teren dojazd lub z nich wracać szosą to moim zdaniem braknie Ci trzeciego blatu. Nie wiem co tam masz obecnie ale przy kombinacji 44/11T w "małej kiszce" prędkość oscyluje w okolicach 45 km/h. Kadencja to blisko 90 RPM. Ta prędkoć przy lekkich zjazdach,które czasem ciągną się kilometrami to nie jest zbyt wiele. Co by nie mówić to korby dwu blatowe są gorzej zestopniowane. Czy taki układ Ci pasuje tego nie wiem. Mam 26". 42 z przodu na dużym blacie a kaseta z tyłu sram jakaś 8. Nie narzekam. Brakuje przy naprawdę dużych prędkościach ponad 45km/h. Jeżeli w tym będzie podobnie to będę zadowolony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.