Skocz do zawartości

[kola] mavic crossmax enduro v-brake problem


adcolgrz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam tylnia obrecz mavic crossmax enduro tylko na v-brake i po ostatniej jezdzie zlamala mi sie szprycha lacznie z nyplem gwintowantym. Problem tkwi w tym iz gwint w obreczy tam gdzie idzie nypel, zostal prawie zjedzony, nie ma prawie juz gwintu... wyobrazam sobie ze gdy kupie tego specjalnego nypla od mavica wraz ze szprycha nie bedzie mi sie to trzymac prawie wcale.. obrecz jest tubuless wiec pomyslalem o jednym sposobie, mozna by bylo wywiercic mala dziurke od srodka (od gory ,tam gdzie wchodzi detka i opona) tuz nad dziurka gdzie zostal zniszczony gwint od nypla ?  mozna by bylo kupic dluzsza szpryche od mavica ale z koncowka do normalnego nypla i wsadzic od gory(srodka) zwyklego dlugiego nypla 16mm i tak zamantowac szpryche ?  Trzymalo by sie to jakos ? Dalo by sie wycentrowac kolo normalnie ? Waze 80 kg.

troche spartanski sposob ..

 

6hkvw0.jpg

 

atxd8x.jpg

 

 

2nc10mr.jpg

 

 

 

  • Mod Team
Napisano

Właśnie poznałeś uroki kół systemowych, w razie takiej awarii jesteś zdany tylko na dystrybutora w tym wypadku Harfa-Harryson i wysokie ceny.

Przerabiałem temat z modelem SLR, udało mi się ściągnąć obręcz z Niemiec za pół ceny a i tak było drogo.

Teoretycznie sposób o jakim mowa jest wykonalny, dobrze by było przewiercić duży otwór w zaznaczonym miejscu, wsadzić przez niego nakrętkę w którą wkręcisz nypel  nawet ją przykleić albo tak wstawić aby się nie obracała.

 

Napisano

Mam problem w znalezieniu szprychy odpowiedniej, znalazlem w domu ze starego kola crossride szpryche i ma tylko 272mm dlugosci..(z kola 26 ")  ciut za mala, potrzebuje co najmniej pomiedzy 280mm a 290mm. Patrzylem po internecie i musiala by byc jakas z crossride 27,5" lub 29" .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...