skorpion5 Napisano 18 Lutego 2014 Napisano 18 Lutego 2014 Witam!!! Jestem laikiem na temat sprzetu rowerowego i jazdy (do tej pory smigalem na rowerze za 600 zł), dlatego proszę Was o pomoc. Zastanawiam się nad kupnem któregos z w/w rowerów, który będzie mi sluzyl do jazdy po miescie jak i w terenie (gorki, pagórki, szutry itp.). Wybralem te dwa modele tylko i wyłącznie z opinii znajomych, jednak może ktoś poleci mi sprzet z innej firmy, z tymi samymi parametrami ale tanszy. Chociaz zdaniem wielu osob Scott jest rewelacyjny. Zalezy mi szczególnie na jakości i długiej zywotnosci jednośladu. Proszę również o pomoc jakie rozmiary, bo w jednym sklepie polecają 27,5 w drugim 29. L czy XL. Wzrostu mam 182 waga 95 kg. Z góry dziekuje.
Mod Team Maniak Napisano 18 Lutego 2014 Mod Team Napisano 18 Lutego 2014 Zdecydowanie rozmiar L, zapomnij zupełnie o XL będzie za duży. Tutaj masz aktualną tabelę rozmiarów scotta. Oba te rowery będą dużym przeskokiem w stosunku do sprzętu za 600zł, w prawdzie to dopiero podstawowe modele ale można już od nich wymagać. Scale ma bardziej scigancką charakterystykę ramy a apect jest nieco bardziej dedykowany do rekreacji Wyposażenie jest podobne. Zwrotności i niższej wagi koła 27,5 prawdopodobnie nie będziesz wykorzystywał, więc polecałbym 29 ze względu na większy komfort jazdy, większą stabilność i przyczepność. Co do żywotności musisz być świadom że, oba te rowery są jakościowo o całą epokę lepsze od tego co masz ale też wymagają stałej konserwacji szczególnie amortyzator wymaga dbałości. Czy scott to jedyny słuszny wybór? Z pewnością nie, mimo iż również uważam ich wyroby za rewelacyjne pod wieloma względami i mam kilka ich rowerów to na pewno na tym się rynek nie zaczyna i nie kończy.