Skocz do zawartości

[ok2500]Merida speeder t2 czy crosway 100


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Biorę pod uwagę te 2 modele. Rower ma mi służyć przedewszystkim do wypadów za miasto przeważnie do jazdy po asfalcie ale może się zdarzyć np lesna utwardzona droga. Trasy jakie bede robił to 50-150 km. Sporadycznie bede chciał założyć bagażnik i z sakwami wyjechać na dłuższą powiedzmy tygodniową trasę. Mam 184 cm wzrostu i 100kg wagi. Który się bardziej nada? Speeder bedzie chyba szybszy ale obawiam się jak zniesie większe obciążenie i jazde po trudniejszym terenie. Biore ewentualnie pod uwagę model merida crossway 40 v bo nie wiem czy tak bardzo mi są potrzebne hamulce tarczowe i trochę lepszy osprzet w porównaniu do modelu 100 a różnica w cenie jest spora bo około 1000 zł.

Co poradzicie??

I byłbym wdzięczny za opinie użytkowników tych sprzetów

Napisano

Co prawda nie jestem posiadaczem Merida Speeder ale od grudnia jeżdże na Kross Seto, który też jest rowerem typu fitness. Tymi rowerami jeździ się bardzo niekomfortowo na podłożu innym niż asfalt. NIe mówię, że się nie da - da się tylko po co skoro trzęsię jakby się operowało młotem pneumatycznym :D. Na asfalcie to istna bajka - bardzo szybko a przy tym wygodnie. Jeśli jesteś w stanie zrezygnować z jazdy poza asfaltem - bierz Speedera, jeśli nie, bierz Crossway.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Speeder jednak odpada. Doszedłem do wniosku ze cross to bedzie to i teraz zastanawaim się nad tymi 2 rowerumi:

1.Merida 100 

RAMA Crossway TFS-D
KOLOR white (grey/red)
WIDELEC SR NEX ML 6
PRZEŁOŻENIA 24
PRZERZUTKA P/T Shimano M191/ Alivio 8
MANETKA P/T Shimano SL-M360 3/ 8
KORBY Shimano M171 48-38-28 CG
KASETA Sram PG820 11-32
KOŁA KMC Z7 8s
ROZMIAR KÓŁ 700C
PIASTA P/T Alloy Disc QR
OBRĘCZE Cross Comp ND
SZPRYCHY stainless silver
DĘTKI Lite
OPONA P/T Merida Speed 40 ref
HAMULEC P/T Tektro HDC-300 160
KIEROWNICA MERIDA comp OS 620 R25
MOSTEK Adjustable pro OS A-Head
SIODŁO Cross Sport
SZTYCA Suspension One D 27.2
PEDAŁY Lite Alloy

 

2. Rower TREK 8.4 DS 2013

 

Koła
Formula alloy hubs w/Bontrager AT-650 32-hole disc rims
Opony
Bontrager LT3, 700x38c
Napęd
Manetki
Shimano Alivio, 9 speed trigger
Przerzutka przednia
Shimano Alivio
Przerzutka tylna
Shimano Deore
Korba
Shimano Alivio M431, 48/36/26 w/chainguard
Kaseta
SRAM PG-950 11-32, 9 speed
Pedały
Nylon body w/alloy cage
Komponenty
Siodełko
Bontrager Evoke 1
Sztyca
Bontrager SSR
Kierownica
Bontrager Low Riser, 31.8mm, 15mm rise, 9 degree sweep
Mostek
Bontrager SSR, 10 degree
Stery
Semi-integrated, semi-cartridge bearings, sealed
Zestaw hamulcowy
Hayes Dyno Sport hydraulic disc brakes and levers, 160mm rotors

 

Trek ma lepszy osprzęt ale jest też prawie 1000zł droższy. Czy warto? CZy kaseta 9rzedowa bedzie  droższa w utrzymaniu, bedzie szybciej kończyla swój żywot w porównaniu do 8? Róznicy też chyba bardzo nie powinienem odczuć podczas jazdy?Kaseta i tu i tu jest 11-32.

na pewno co widzialem to ze trek ma bardziej komfortowe siodło i chwyty kierownicy no i ma deore. W meridzie obawiam się o hamulce, ale to wszystko przezież można z czasem zmieić jak zacznie coś się dziać czy zużywać. Dobrze myśle? warto dopłacać do treka?

Napisano

Orkan 3M z 2014r wyjdzie praktycznie to samo co ta merida. W sieci poszukam może modelu z 2013r, może bedzie wieksza różnica w cenie. No i przedewszystkim chciałbym zobaczyć rower na żywo a w tej merizdie muszę przyznać ze rama mi się podoba

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...