Adam LSTR Napisano 7 Listopada 2013 Napisano 7 Listopada 2013 Hej. Kilka ładnych miesięcy jeżdżę już na szosie i poczyniłem pewne spostrzeżenia. Sprawa kierownicy szosowej. Przede wszystkim jazda w dolnym chwycie nie zdarza się prawie wcale, poza tym jest dla mnie nie wygodna na dłużej niż 5 minut pedałowania. Być może w związku ze ściganiem się taka pozycja jest adekwatna, ale u mnie w długich dystansach czy zwykłej turystyce prawie nie przydatna. Dodatkowo odkąd pedałuje na szosie mam powracający silny ból nadgarstka prawego w okolicach kciuka. Nasila się podczas zmiany biegów w klamko manetkach. Kolejnym spostrzeżeniem jest sprawa chwytu. Jak jadę za kimś muszę trzymać się za klamko-manetki i hamowanie jest "specyficzne" a dla dłoni bolesne. Jak zmieniam biegi też muszę wykrzywiać nadgarstek i boli. Wiem, że niby do wszystkiego można sie przyzwyczaić, stąd pytania najpierw a nie czyny. Mam pewien pomysł, ale potrzebuje waszych rad. Chciałbym w szosie zamontować kierownicę w stylu bullhorn. Musi spełniać kilka warunków i to własnie moje wątpliwości. * Chciałbym, aby dało się na niej zamontować klasyczne manetki deore i klamki w pozycji przy mostku. (czy przejdą przez te zakręty?) Szy kiedyś miał bullhorna na sprzedaż i mówił, że klamki klasyczne "wchodzą w zakręty". * Czy istnieje taki bullhorn który by miał szerokość. Około 42-45cm - nie chce szerokiej kiery jak w mtb, wole zostać przy smukłej szosowej szerokości pasuje mi. * Moją wątpliwość budzi także kompatybilność klasycznych manetek deore (gdybym kupił) z przerzutkami (mam klasyczne 3+8 więc bez cudów) tylko czy to będzie stopniowało tak samo jak klamkomanetki. * Klamki - jeśli okaże się, że założyć na bullhorna można "klasyczne klamki" to jaki uciąg? Takie jak do canti? Mam hamulce szosowe. I pytanie dodatkowe do tego - czy są klamki na catni z krótką dźwignią a nie takim wielkim "łapskiem". Chcę aby kierownica była lekka i delikatna wizualnie. Nosiłem się z zamiarem nawet zakupienie przełajowych klamek do przerzutek deore i zamontować ich parami analogicznie jak na zdjęciu. Planuje takie manetki Podsumowanie: Szukam rozwiązania, aby zmienić baranka szosowego na kierownice bullhorn 42-44cm z klasycznymi hamulcami montowanymi poziomo. Chciałbym aby szosówka nadal była zadziorna i wąska a kierownica będzie owinięta owijką.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.