LukLukeLukasz Napisano 26 Sierpnia 2013 Napisano 26 Sierpnia 2013 Hej, w sumie znalazłem rower jakiego szukam - kellys saphix 2013 http://www.kellysbike.com/INT/bikes-2013/cross/saphix-dark-azure/azure Wszystko co mi w nim odpowiada, poza brakiem 9 zebatki. Czy w cenie ok 1500 PLN znajdę coś (poza maestro kands! - poprostu nie podoba mi się) na alivio (lub deore) z amortyzatorem (koniecznie blokowanym) i koniecznie 9 zebatkami z tylu.
Piksel Napisano 26 Sierpnia 2013 Napisano 26 Sierpnia 2013 Przedstaw argumenty na konieczność posiadania 9s, bo jak dla mnie to takich nie ma w rowerze crossowym. 8s jest trwalsze i tańsze, a przy jeździe turystycznej nie trzeba mieć super płynnie zestopniowanej kasety.
LukLukeLukasz Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Napisano 27 Sierpnia 2013 9 zębatka mi by się przydała z tego względu, że zaieżam do niego założyć odrobinę cieńsze opony i pokonyewać nim duże 50 km odckinki asfaltem. Wiem, teoretycznie szosówka by mi była potrzebna, ale w weekendy hasam po lasach. Zatem cross, tylko trochę szybszy. Ew jeśli nie ma na rynku crossów z 9 zębatkami to czy jesteście w stanie coś polecić o klasie/wadze tego kellysa w podobnej cenie ale lepszego? (poza KANDS MAESTRO )
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 ale czy to naped 8-9 -10 ,,zebatkowy'' to i tak najmniejszy wianek ma 11 zebow. wiec, lepszego przelozenia-szybkosci nie osiagniesz bez wzgledu na ilosc ,,zebatek''. wazne tu sa, dla wiekszej predkosci, cienkie opony, lekkie kola, tarcza z przodu 48 T, sila w nogach i wysoka kadencja. i wowczas zapylasz 40 km/h.
LukLukeLukasz Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Napisano 27 Sierpnia 2013 "...ale czy to naped 8-9 -10 ,,zebatkowy'' to i tak najmniejszy wianek ma 11 zebow" czy jest to generalna zasada dla crossów? W szosówkach widuję inne rozłożenie ilości zębów (tzn. w szosówkach ostatnia zębatka jest mniejsza niż w crossach). Czyli w sumie nie ma sensu szukać większej ilości zebatek? I jeszcze jedno, jakie tak naprawde ma znaczenie czy rower jest na Arerze, Alivio, Deorze etc. Ok acerza z tego co wiem to słabsza jakość, ale czy tak naprawdę zobaczę różnice pomiedzy tymi przerzutkami? Generalnie z mojego punktu widzenia przerzutka zmienia biegi, nie wiem jednak dlaczego np. Deore jest lepsze od alivio czy acery, czy to jest jedynie różnica wagi i wytrzymałosci?
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 jakos nie widzialem mniejszej zebatki z tylu niz 11 T. w szosach raczej wystepuje 12 T z tylu a z przodu 50 lub 53 T . nie wiem jak inni, ale ja ma 2 rowery, regularnie uzywane. z przodu, w 1, mam tourney'a a w 2 deore. roznica polega na tym, ze biegi wskakuja ciszej przy deore. grunt to miec dobrze wyregulowane przednie zmieniarki. chociaz jak masz SLX to masz milion do lansu . . .
tomekn Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 jakos nie widzialem mniejszej zebatki z tylu niz 11 T. tak tylko na marginesie SRAM jakiś czas temu wypuścił XX1 http://www.velonews.pl/newsy/sprzet/2853-sram-xx1-naped-1-x-11-oficjalnie-zaprezentowany tam jest kaseta 11-przełożeń (10 - 12 - 14 - 16 - 18 - 21 - 24 - 28 - 32 - 36 - 42) więc czasami się zdarzają zębatki mniejsze niż 11T, ale ich cena jest odstraszająca, a w temacie, różnica między tą kasetą HG31-8 (11-13-15-17-20-23-26-34) a np. HG50-9 (11-12-14-16-18-21-24-28-34) jest tylko w innym stopniowaniu więc na maksymalną prędkość ma to bardzo mały wpływ
LukLukeLukasz Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Napisano 27 Sierpnia 2013 To zaryzykuję podkręcenia tematu. Skoro różnice między poszczególnymi przerzutkami są niewielkie to czym mniej więcej różni się rower crossowy za 1500 PLn od roweru za 3000 PLN lub więcej. Czy główna różnicą jest zmniejszająca się masa roweru wraz ze wzrostem ceny i wytrzymałosc komponentów? Zastanawiam się jak przekłada się cena na szybkosć poruszania się (w ramach roweru crossowego). Czy w droższych rowerach o takiej samej wielkości kół i tej/takiej samej oponie opory toczenia są mniejsze? Lżej się rozpędza i łatwiej utrzymac stałą pretkośc przelotową? tak tylko na marginesie SRAM jakiś czas temu wypuścił XX1 http://www.velonews.pl/newsy/sprzet/2853-sram-xx1-naped-1-x-11-oficjalnie-zaprezentowany tam jest kaseta 11-przełożeń (10 - 12 - 14 - 16 - 18 - 21 - 24 - 28 - 32 - 36 - 42) więc czasami się zdarzają zębatki mniejsze niż 11T, ale ich cena jest odstraszająca, a w temacie, różnica między tą kasetą HG31-8 (11-13-15-17-20-23-26-34) a np. HG50-9 (11-12-14-16-18-21-24-28-34) jest tylko w innym stopniowaniu więc na maksymalną prędkość ma to bardzo mały wpływ Super, dzięki za wytłumaczenie. Im więcej czytam tym więcej wiem, pewnie zbędnie bym wydał kasę na 9 zębatkę bez uzysku dla prędkości poruszania się. Czy jestescie w stanie polecić coś lepszego niż ten kellys? Koniecznie z blokowanym amortyzatorem? MOgę dorzucić ze 100-200 PLN jeśli będzie realny zysk jakosci / predkości / komforytu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.