mazt Napisano 13 Sierpnia 2013 Napisano 13 Sierpnia 2013 Hej! Na wstępie chciałbym wszystkich poinformować, iż zdaję sobie sprawę z faktu, iż mój amortyzator (SR Suntour XCT V2 80mm Lockout) delikatnie mówiąc nie jest szczytem techniki. Jednak wydaje mi się, że akurat w moim przypadku dzieje się z nim coś dziwnego. Dodam, że jestem raczej laikiem, więc to zapytanie może się wydać niektórym śmieszne. Jednak mój amortyzator jest najbardziej kapryśną częścią roweru. Wyobraźcie sobie, że np dzisiaj, kiedy postał cały dzień pod mocno deszczową chmurką, nagle przestał być tak miękki w porównaniu do dnia wczorajszego. Stał się mega twardy, nawet przy najmiększej regulacji. Nie rozumiem tej filozofii. Moja dziewczyna ma Gianta Rincona z identycznym amorkiem i w Jej przypadku skok jest b.miękki i chodzi płynnie przy takim ustawieniu. Dodam, że ma starszy rower niż mój i dotyczas nigdy nie serwisowała amortyzatora. Już w przeszłości u mnie zdarzyły się takie sytuację, że amortyzator stawał się twardy jak kamień, później za jakiś czas znowu był miękki. Może bym jakoś się specjalnie tym nie przejął gdybyśmy nie wyjeżdżali czasami w jakiś teren gdzie miękkość skoku jest pożądana. W takich chwilach zazdroszcze swojej dziewczynie widelca Wiem, że zapewne najlepszym rozwiązaniem byłaby zmiana wideleca. Jednak czekam na Wasze opinię, być może ktoś coś jest w stanie mądrego powiedzieć dlaczego takie same amortyzatory (jeden na Giancie, drugi na Schwinnie) zachwoują się diametralnie inaczej. Jeden reaguje świetnie na regulację i chodzi płynnie jak widelec z górnej półki, a drugi jest kapryśny i chodzi wedle własnego "widzie mie się".
Synergy Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 A w jakim stanie masz uszczelki? Może masz sporo syfu w środku widelca i jak jest mokro on wlgotnieje i twardnieje. Jest jeden sposób na to rozkręć widelec i wyczyść i usuń elastomer. instrukcje serwisu są wszędzie, a budowa prosta jak cep.