toropl Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam, od jakiegoś czasu przednia klamka Formuli RX zrobiła się lekko miękka i wchodzi sporo bliżej kierownicy niż jej tylni odpowiednik. Oczywiście jednocześnie siła hamowania dość mocno się zredukowała. Diagnoza - zapowietrzony układ. Dodam, że klamka po pomopwaniu wcale nie twardniała, jednak postanowiłem spróbować ja odpowietrzyć. Początkowo skorzystałem z poradnika z tej osto strony: http://blogrowerowy.pl/newsletter/odpowietrzanie-hydraulicznych-hamulcow-tarczowych/. Jednak nie wiem dlaczego, ale po zakończeniu całego procesu klamka jak miękka była tak miękka pozostała, dodatkowo, hamulce w ogóle nie hamowały. Spróbowałem więc innego poradnika, prosto od producenta: http://www.youtube.com/watch?v=1GEk1IaKqRk. Dodam, że używam dedykowanego do Formuli czy Avidów zestawu. Zrobiłem, wszystko tak jak na filmiku, bąbelki powietrza przy pociąganiu tłoczka strzykawki do góry już się nie pojawiały zarówno w strzykawce od zacisku jak i tej w klamce, tak więc zakończyłem odpowietrzani. Sukces połowiczny. Tym razem co prawda hamulec coś hamuje, jednak klamka nadal jest miękka i wygląda na zapowietrzoną. Próbowałem dwa razy, z takim samym skutkiem. Załączam filmik, który nagrałem z odpowietrzania klamki, jak się przypatrzycie to nie ma faktycznie już bąbelków powietrza podczas wyciągania tłoczka, jednak klamka pracuje jak zapowietrzona, dodatkowo zauważyłem, że jak wcisnę tłoczek strzykawki do oporu i nacisnę klamkę to wtedy jest ona twardsza i wydaje się być ok. W którym miejscu popełniam błąd? Jakieś sugestie? Każdy pisze, że odpowietrzanie jest banalne, ale jak widać diabeł tkwi w szczegółach. Link do nagrania z odpowietrzania: Dzięki
Andrew Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Jeżeli stało się tak samo z siebie to trzeba otworzyć klamkę i zobaczyć co się tam dzieje. Mogła paść uszczelka na tłoczku. Ile zostało jeszcze klocków ?
toropl Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Napisano 11 Sierpnia 2013 Jeżeli stało się tak samo z siebie to trzeba otworzyć klamkę i zobaczyć co się tam dzieje. Mogła paść uszczelka na tłoczku. Ile zostało jeszcze klocków ? W sensie co się stało samo z siebie? Klamka pracuje gorzej od czasu ostrego ganiania się w ciężkim terenie :] Klocków jeszcze sporo jest, mniej więcej tyle samo co na tyle, więc to chyba nie wina klocków (nawiasem mówiąc czerwone Kool Stopy, które idą w oczach - więcej ich nie kupię). Dodam, że (nie wiem jak jest w tylnym hamulcu) chyba nie mam tych małych o-ringów uszczelniających zarówno w klamce jak i zacisku - na filmiku wychodzą one razem ze śrubką tą służącą do odpowietrzania. To są standardowe o-ringi czy jakieś specjalne wymyślne? Może przez brak tych o-ringów układ cały nie jest szczelny pomimo wkręcenie z dość sporą siłą śruby?
Andrew Napisano 12 Sierpnia 2013 Napisano 12 Sierpnia 2013 To znaczy, że awaria powstała podczas normalnego użytkowania hamulca, a nie wskutek Twojej ingerencji w hamulec lub wskutek wypadku..... Te oringi nie są rzeczą niezbędną, aczkolwiek dobrze jest je mieć w klamce.
toropl Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Napisano 12 Sierpnia 2013 No tak. Dzisiaj kolejna próba i kolejne fiasko. Jak długo odpowietrzać samą strzykawkę z dotem? Bo wszystkich bąbelków nie da się usunąć, może problem jest w tym, że leje zapowietrzony płyn do zapowietrzonego układu? Czy zdjęcie koła jest niezbędne do odpowietrzenia układu, czy można go odpowietrzać z założonym kołem?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.