mikebar Napisano 3 Sierpnia 2013 Napisano 3 Sierpnia 2013 Witam, będę chciał przesiąść się z 26" MTB na 28" rower trekkingowy. Będzie służył głównie do jazdy po mieście, za miasto do 100km oraz do wielodniowych wypraw ok. 1000km 1-2x/rok. Mam kilka modeli na oku i zupełnie nie mogę się zdecydować, który sprzętowo wypada najlepiej. Oto modele nad którymi się zastanawiam: 1.Merida Crossway 500D: http://www.rowerymerida.pl/produkt558/crossway-500-d-rower-merida.html 2. Merida Crossway 300D: http://www.rowerymerida.pl/produkt559/crossway-300-d-rower-merida.html 3. Author Airline: http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/cross/airline 4. Author Codex: http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/cross/codex 5. Kross Evado 5.0: http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-5-0 6. Kross Evado 7.0: http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-7-0 7. Kellys Equisite: http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2013/cross/exquisite#.Uf0JppJM9rM 8. Kellys Mash http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2013/cross/mash#.Uf0J35JM9rM Wiem, wybór bardzo duży. Interesuje mnie czy jest odczuwalna duża różnica w osprzęcie jeśli chodzi o rowery tej samej firmy ale o wyższej cenie, oraz czy warto wybierać rower z 30 przełożeniami, czy 27 w zupełności wystarcza? (w 26" 27 biegów bywały momenty, że przy prędkościach ~50km/km/h i więcej brakowało wyższego przełożenia, kolega, który jeździ na 28" twierdzi, że 2 czy 3x mu się zdarzyło, że jechał na najwyższych przełożeniach, takto zupełnei starczały) Będę bardzo wdzięczny za rady, pozdrawiam
matis1906 Napisano 3 Sierpnia 2013 Napisano 3 Sierpnia 2013 Witaj , mógłbyś mieć nawet 11 czy 12 przełożeń z tyłu co dało by Ci do 36 biegów. Co z tego skoro ostatnia zębatka w 9 rzędowej czy 10 rzędowej kasecie ma tyle samo zębów czyli - 11. Różnicę robi oczywiście stosunek ilości zębów przednich - na korbie do tych na kasecie . Im wyższy współczynnik na tych biegach tym wolnej kręcisz W crossie masz zazwyczaj 48-52 T czyli spokojnie do 70km/h nie zabraknie Ci biegów . W MTB masz w korbach 3 rzędowych zwykle 42-lub 44T, powyżej 60km/h robi się już nie ciekawie , czasami brakuje przełożeń to fakt. Ja wróciłem w tym roku do roweru MTB na 26" ( z crossa na 28" ) i zrobiłem najlepszą zamianę , nie żałuję choć 26" wydawał mi się z tymi malutkimi kołami taki dziecięcy Z tych propozycji podoba mi się Evado 7 i oba Kellysy . Ten tańszy kellys to ciekawa opcja , nie kosztuje fortuny a ma banalne w obsłudze i wystarczające jak na asfalt heble. Właściwie to wszystko oprócz przerzutki XT w podobnej klasie , jak na asfalt w sam raz. Ten droższy ma naprawdę sensownie dobrany napęd.Chyba ta różnica w cenie to właśnie różnica w dopłacie za dobry napęd. Co do Evado 7 to też dobra opcja , ma hydrauliki co podnosi jego cenę , a nie koniecznie siłę hamowania bo masz tam zwykłe deorki , ja jeździłem na poprzednikach czyli M595 i miały takie sobie hamowanie na oryginalnych okładzinach , na pewno dobre V-ki były by mocniejsze. Obstawiał bym faworytów w Kellysach za proste hamulce i nie najgorszą cenę. Pozdrawiam
makog Napisano 3 Sierpnia 2013 Napisano 3 Sierpnia 2013 Zobacz sobie jeszcze ten rowerek http://www.unibike.pl/xenon.html ,miesci sie spokojniej w twoim budzecie, i jeszcze zostaje a wydaje mi sie ze ma juz dosc dobry osprzet. A tu ladny treking http://www.unibike.pl/globetrottergts.html
Piehursson Napisano 3 Sierpnia 2013 Napisano 3 Sierpnia 2013 Zastanawia mnie jedno. Piszesz: Witam, będę chciał przesiąść się z 26" MTB na 28" rower trekkingowy. a linkujesz rowery crossowe, które co prawda maja trochę wspolnego z trekkingami ale to jednak inne rowery. Skoro masz w planach parę długich wypraw w ciągu roku to jednak lepszym wyborem będzie trekking z pełnym osprzętem, z prądnicą w piaście etc.
mikebar Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Napisano 4 Sierpnia 2013 Zastanawia mnie jedno. Piszesz: a linkujesz rowery crossowe, które co prawda maja trochę wspolnego z trekkingami ale to jednak inne rowery. Skoro masz w planach parę długich wypraw w ciągu roku to jednak lepszym wyborem będzie trekking z pełnym osprzętem, z prądnicą w piaście etc. No to napiszę inaczej, chciałbym któregoś z tych crossowych, do których sam zamontuje dodatkowo bagażnik i być może błotniki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.