lynics Napisano 16 Lipca 2013 Napisano 16 Lipca 2013 Witam, Krótko i na temat: Nowy rower Unibike Fusion i problem z hałaśliwym napędem. A mianowicie chodzi o to, że przy zmianie przełożenia z przodu z 2 biegu na 3 słychać lekki zgrzyt przy czym łańcuch obciera o największą koronkę korby. Objawia się to to tym, że koronka ta zostaje jakby obdarta z lakieru. Nie dzieje się tak zawsze jednak przeważnie coś tam można usłyszeć niepokojącego. Przy zmianie z 1 na 2 raczej tego problemu nie ma. Rower na przejechane 150 km, jednak już od samego początku coś mi nie pasowało. Czy to kwestia regulacji przerzutki, czy niska klasa (Acera) ma na to wpływ czy problem leży np. po stronie korby?
szybkilopez Napisano 16 Lipca 2013 Napisano 16 Lipca 2013 Sprawdź czy przerzutka przednia jest ustawiona równolegle do tarcz korby.
DRE Napisano 16 Lipca 2013 Napisano 16 Lipca 2013 Być może nie trzeba nic regulować, prawdopodobnie krzywo przykręcona przerzutka do ramy. Ustaw przełożenia na 3 z przodu i najmniejszą tarcze z tyłu, lekko odkręć śrubę mocującą obejmę (tak żeby obejma nie poszła niżej) i naprostuj wózek względem tarcz korby Pisze z własnego doświadczenia, przypadek mojego Krossa.
Mod Team Pixon Napisano 16 Lipca 2013 Mod Team Napisano 16 Lipca 2013 naprostuj wózek względem linii łańcucha. Przerzutkę przednią nie prostujemy względem linii łańcucha ponieważ ona jest zmienna. Należy ją prostować względem tarcz w korbie. Według mnie wystarczy tutaj podciągnąć linkę, czyli odkręcić 2 - 3 obroty śrubką baryłkową znajdującą się przy manetce.
DRE Napisano 16 Lipca 2013 Napisano 16 Lipca 2013 Przerzutkę przednią nie prostujemy względem linii łańcucha ponieważ ona jest zmienna. Należy ją prostować względem tarcz w korbie. Według mnie wystarczy tutaj podciągnąć linkę, czyli odkręcić 2 - 3 obroty śrubką baryłkową znajdującą się przy manetce. Ehh nie zdążyłem edytować nim mnie stary wyjadacz poprawił. Zwykła nie-poranna pomyłka
Mod Team Pixon Napisano 16 Lipca 2013 Mod Team Napisano 16 Lipca 2013 Spoko, spoko. Mnie natomiast zawsze zastanawia czy przerzutkę przednią ustawiamy względem tarczy tak żeby jej zewnętrzna część prowadnika (dalej od rury podsiodłowej) była równoległa z korbą czy wewnętrzna część (bliżej ramy) była równolegle. Jak się przyjrzycie to jedna i druga część przerzutki nie są względem siebie równoległe.
szybkilopez Napisano 16 Lipca 2013 Napisano 16 Lipca 2013 Najlepszy jest zawsze "złoty środek" pozostaje wtedy regulacja albo w jedną, albo w drugą.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.