Marcint96 Napisano 4 Lipca 2013 Napisano 4 Lipca 2013 Witam. Borykam się z problemem wymiany tylnej przerzutki. Mój wybór padł na Deorkę albo slx-a. Zaznaczam że mam napęd 8 rzędowy a przerzutkę kupuję 9 rzędową. Ale do rzeczy, usłyszałem, że nie mam brać przerzutki dyna sys... Wszystko ładnie pięknie, ale ja bym chciał się dowiedzieć co to jest to dyna sys... Czym to się objawia, jaka różnica w pracy. w ogóle. O CO Z TYM CHODZI ? Jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o ten temat, google też mi za dużo nie mówi. I już za jednym razem, nurtuje mnie też pojęcie shadow... i tu ten sam problem, nie mam zielonego pojęcia co to jest Przepraszam, może i głupie pytania zadaję, ale jak ktoś mi mówi że nie mam czegoś brać, bo nie będzie pasować, to ja bym chciał wiedzieć czemu. Pozdrawiam Marcin.
paweloko Napisano 4 Lipca 2013 Napisano 4 Lipca 2013 Coś słabo szukałeś w tym google. Dyna sys to nazwa napędu 10 biegowego, i on nie jest kompatybilny z napędami 8,9. Shadow to rodzaj przerzutki mniej wystającej z ramy, tak w wielkim skrócie. Wygląda on tak.
Marcint96 Napisano 4 Lipca 2013 Autor Napisano 4 Lipca 2013 Wiem, że jest to nazwa napędu 10 biegowego, ale w temacie http://www.forumrowerowe.org/topic/128950-kompendium-kompatybilno%C5%9B%C4%87-nap%C4%99d%C3%B3w-6-11s/page-5 Jeden z modów napisał inaczej, że nie będzie to działać. To kto ma rację ? Tak, jednak nie kup dyna sys bo te nie będą, zwracaj uwagę na modele jakie wybierasz.
beskid Napisano 4 Lipca 2013 Napisano 4 Lipca 2013 W skrócie system Dyna-Sys działa w systemie 1:1 a reszta w systemie 2:1. Czyli w przypadku manetek jest inne ciągnięcie linki jak i sam konstrukcja zmieniarki. Rację ma oczywiście @Puklus i nie rozumiem czego Ty nie rozumiesz. A w jeszcze większym skrócie to ten system to padaka i unikaj tego g...a jak ognia. Mnie przejście z 8-ki na 9sp coraz bardziej wk...a np. dzisiaj po raz kolejny "zniknęło" mi przełożenie 3x9. Każda tylna zmieniarka pod 9 rz będzie ładnie pracować z napędem 8 rz.