adrianko Napisano 3 Lipca 2013 Napisano 3 Lipca 2013 Witam Mam rower od ponad dwóch lat - Wheeler Cross 6.6. Ostatnio przed sezonem wymieniłem opony Schwalbe - miałem Racing Ralph - mam Smart Sam. Wymiana linek hamulców i przerzutek. Rower serwisowany przed sezonem Problem pojawił się niedawno. Ponieważ nie czesto jeżdzę szybko dopiero niedawno znalazłem ten problem Przy zjeździe z prędkością około 40 km , trzymając kierownice - czuję jakby koło "nie czuło szosy" - kierownica chodzi bardzo lekko i gdy próbuję wyhamowywać tyłem koło zaczyna wpadać w mega wibracje... wygląda jakby miało zaraz się rozlecieć... i koło i kierownica telepie tak że jest problem z hamowaniem ...im bardziej hamuję tym to telepanie jest większe. COŚ JEST NIE TAK!!!! Wczesniej taki efekt nie występował.... no może przy ok 60 km czuć było lekki wibracje ale można było spokojnie wyhamować - wydaje mi sie że były spowodowane dużą jak na rower prędkością. Musże to wyeliminować bo się niedługo zabiję na drodze.. AMcie podobne doświadczenia?? Co jest nie tak??? Byłem w serwisie. Przełożyli opony tył na przód ale dalej się tak dzieje. Nie zauważyli inncy niepokojacych objawów w rowerze. Ten efekt szczególnie dzieje się przy wyhamowywaniu z dużej prędkości tylnym hamulcem gdy trzymam kierownicę. W necie nazywają to shimmy ale on występuje podobno gdy kierownica jest puszczona. Ale dokładnie u mnie rower zachowuje się jak na tym filmie: POMÓŻCIE KOLEDZY!!!!
adrianko Napisano 3 Lipca 2013 Autor Napisano 3 Lipca 2013 Masz luz na sterze za pewne . Faktycznie śruba nie była dokręcona. Dokręciłem do oporu ale nie na chama. W sumie około 1,5 obrotu. Po dokręceniu kierownica nie ma oporu przy luźnym skręcie po podniesieniu przedniego koła. Jutro sprawdze na zjeździe czy problem występuje nadal.
shortee Napisano 4 Lipca 2013 Napisano 4 Lipca 2013 Jeszcze uwzględnij w tym luzie mostek. Bo jak dokręciłeś śrubę na dekielku, a nie poluzowałeś śrub w mostku to dalej będzie występować luz. Ciekawe, że tego nie sprawdzili podczas serwisu.
adrianko Napisano 4 Lipca 2013 Autor Napisano 4 Lipca 2013 Jeszcze uwzględnij w tym luzie mostek. Bo jak dokręciłeś śrubę na dekielku, a nie poluzowałeś śrub w mostku to dalej będzie występować luz. Ciekawe, że tego nie sprawdzili podczas serwisu. Dzięki koledzy. Po problemie To była wina za słabo dokręconej śruby na deklu. Sam sobie to chyba zgotowałem...bo kiedyś poluzowałem tam srubę a na mostku nic nie ruszałem. Potem zapomniałem dokręcić i efekt był jaki był. Teraz dokręciłem wszystko jak trzeba i rower jest sterowny.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.