storm00 Napisano 18 Czerwca 2013 Napisano 18 Czerwca 2013 Witajcie. Swój drugi rower właśnie remontuję i pojawił mi się pewoien problem. Który prawdopodobnie miałem kiedyś, ale nie pamiętam już czy go rozwiązałem wtedy czy nie - mianowicie ze sterami. Mianowicie po skręceniu sterów, pomiędzy mostkiem a widelcem pojawia się mimo wszystko jednak minimalny luz. Normalnie nie ma on znaczenia, rower prowadzi się znakomicie. Póki co, po wymianie sterów na nowiutkie, po skręceniu ramy już bez koła, kompletnie na maksa, udało mi się ten luz zredukować do najmniejszego minimum. Rower prowadzi się znakomicie, aż do chwili, kiedy koło natrafi na większą przeszkodę, i wówczas dopiero następuje przesunięcie na tym luzie, co powoduje chwilową utratę stabilności. Wygląda to tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83d73185ad697c17.html /nie zwracajcie uwagi na to, że jest to dziwny dla Was rower - poziomy/ Pytanie - czy da się z tym jeździć przy czymś takim, czy coś dalej próbować z tym robić? Ewentualnie co można z tym podziałać?
Mod Team michuuu Napisano 18 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 18 Czerwca 2013 A sterówka nie jest odrobinkę za długa i przez to nie możesz zlikwidować luzu? Jak będziesz jeździł z luzem to łożyska się posypią szybko.
storm00 Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Napisano 18 Czerwca 2013 A sterówka nie jest odrobinkę za długa i przez to nie możesz zlikwidować luzu? Jak będziesz jeździł z luzem to łożyska się posypią szybko. Masz na myśli rurę sterową? Jeśli tak to nie, wczoraj ja przyciąłem o centym etr bo faktycznie była ciutkę za długa po wymianie sterów i teraz rura jest o jakieś 2-3mm poniżej powierzchni mostka.
storm00 Napisano 22 Czerwca 2013 Autor Napisano 22 Czerwca 2013 P.S. Nie wiem czy to tak powinno być, czy może nie*. Ale sięgnąłem do ostatecznych argumentów - odkręciłem mostek, wziąłem klucz i przedłużkę i dokręciłem jeszcze z 1 obrót na gwiazdce, po czym dokręciłem mostek ponownie. Luz praktycznie zniknął - a sprawdziłem robiąc kilka kilometrów po progach, krawężniczkach. Więc być może zbyt słabe dokręcenie było powodem tych problemów jakie opisywałem powyżej. * chodzi mi o siłę z jaką powinno się dokręcać stery tego typu.
LUKASZ1980 Napisano 22 Czerwca 2013 Napisano 22 Czerwca 2013 Nic na siłę.Urwiesz gwint i kłopot.Zobacz czy top-cap niema śladów od strony wewnętrznej,może on się zapiera o rurę sterową i nie pozwala się dociągnąć.Stery masz prawidłowo zmontowane?Zaznacz flamastrem na rurze sterowej wewnątrz pozycję gwiazdki.Może gwiazdka nie trzyma.Jeszcze jedno śruba ma wystarczający gwint.?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.