Skocz do zawartości

[Rower] Go Sport Explorer vel. KROSS Trans Siberian


Rekomendowane odpowiedzi

Pomyślałem, że opiszę moje wrażenia dotyczące mojego pierwszego "lepszego" (tzn. nie makrokesza i nie komunijnego :P) roweru :)

 

Zawsze myślałem, że rower nie powinien kosztować więcej jak 1000zł, że więcej to fanaberie. No ale cóż, wynikało to oczywiście z mojej niewiedzy i z tego, że dawno już na rowerze nie jeździłem. W zeszłym roku postanowiłem jednak kupić sobie rower i miał być to KROSS Trans Siberian (z racji wyżej wspomnianej niewiedzy), ostatecznie w sklepie nie mieli możliwości rozłożenia zakupu na raty, więc poszedłem do Go Sportu i kupiłem rower Go Sport Explorer, który jest po prostu tym samym co KROSS Trans Siberian, ale pod marką Go Sport (dokładnie ten sam osprzęt, jedyna różnica to to, że GoSport w 2012 miał osprzęt Trans Siberiana model 2013 oraz, że był droższy trochę i że nie miał pająka na bagażnik)

 

Zeszły rok to było lekkie przetarcie tego roweru, teraz dojeżdżam nim codziennie do pracy - w sumie 155km w tygodniu (dystans w tym roku około 1800km).

 

Osprzęt:

 

 

Rama Performance Alu

Widelec SR Suntour M3010AL (skok 63mm)
Tylny amortyzator -
Ilość biegów 21
Przerzutka przód Shimano Tourney TZ31
Przerzutka tył Shimano Acera M360
Hamulec przód KROSS V-brake
Hamulec tył KROSS V-brake
Dźwignie hamulca Shimano Tourney ST-EF51-A
Manetki Shimano Tourney ST-EF51-A, 7 biegów
Korby SR Suntour CW10 XR178 PB 48/38/28T
Suport Buchel
Łańcuch KMC Z50
Kaseta / Wolnobieg Shimano Tourney TZ21 14-28T
Piasta przód Shimano DH-3N30-NT Hub Dynamo 36H
Piasta tył Alloy 36H
Opony Impac Tourpac 700x40C / 28""x1,6"" (z odblaskiem)
Obręcze KROSS (Aluminiowe, podwójna ścianka)
Kierownica KROSS (stalowa, wznios, 25,4mm)
Wspornik kierownicy KROSS (aluminiowy, regulowany, 25,4mm)
Wspornik siodła KROSS (aluminiowy, amortyzowany, 27,2mm)
Stery Neco H128
Siodło Selle Royal Freeway
Chwyty Herrmans Primergo
Pedały Plastikowe
Waga 16,63 kg
Wyposażenie dodatkowe Oświetlenie, bagażnik, błotniki, nóżka

 

koszt ~ 1400zł

 

Moje uwagi i spostrzeżenia:

- Z tyłu jest wolnobieg 7 biegowy, więc każdy upgrade przerzutki tylnej będzie oznaczał konieczność przeplecenia/wymiany koła

- hamulce są opisane jako KROSS, ale jak je zdjąłem to na ramionach wybite jest Alhonga - słabo hamują, nie mają sprężyny powrotnej, co wymusza częstą regulację :/. Klocki założone fabrycznie bardzo słabe, wymieniłem na Author 3CC

- przerzutki przód/tył - w miarę ok, tylną do tej pory raz regulowałem, przedniej w ogóle

- korby/suport (nie znam się dokładnie) - na moje zbyt miękkie, mam wrażenie, że przy mocniejszym depnięciu trochę się krzywią

- wideł z przodu na moje zbyt miękki, jeżdżę na maksymalnie skręconym i zastanawiam się nad zmianą na sztywniaka

- klamkomanetki tourney - na razie ok, ale jakością nie porażają

- chwyty, mostek, siodło - wygodne

- oświetlenie - przód i tył na dynamo w piaście, z kondensatorem (więc świeci chwilę po zatrzymaniu) - moim zdaniem kondensator mógłby być większy

- dobry bagażnik z nośnością do 25kg, zaczepy na pająka, sporo rurek - dobrze można sobie sakwy umieścić

- błotniki - dziadostwo, od jazdy po wertepach w tylnym błotniku złamało się mocowanie pałąka do błotnika, trzeba było pałąki obrócić i podkleić taśmą, na razie nie wadzi

- łańcuch po około 300-400km trochę się wyciągnął i grzechotał na napędzie, ale po kolejnych 100km wszystko się ułożyło

- pedały - straszny badziew, plastiki że aż w oczy kłuje, w deszczu stopa potrafi się ześlizgnąć

 

Do wymiany upgrade'u:

- hamulce - na jesień wrzucę najprawdopodobniej jakieś deore lx, albo avidy sd7

- napęd - jak się zużyje, to zobaczymy, być może wcześniej rower zmienię :P

- może wideł na sztywniaka, zobaczymy (zawsze to te 1,5kg mniej do dźwigania)

- ogumienie / dętki - to co jest teraz może być, ale ponieważ jeżdżę głównie (95%) po asfalcie / kostce Bauma, to zastanawiam się nad czymś węższym i lżejszym

 

Serwis:

- rower jest na gwarancji Krossa (karta gwarancyjna Kross), ale ponieważ na ramie ma oprócz znaczków Krossa również znaczek Go Sportu, to raz trafiłem na buraków, którzy mi powiedzieli, że nie przyjmą mojego roweru do sprawdzenia, bo co to w ogóle jest :/

- na szczęście w Go Sporcie są całkiem fajni serwisanci (pozdrawiam Go Sport w Blue City), z którymi da się pogadać i którzy mają głowę na karku i potrafią sensownie i doradzić i sprawdzić i naprawić

- acha - w razie naprawy na gwarancji, której nie można przeprowadzić w serwisie - cały rower jedzie do Krossa gdzie może czekać nawet 14 dni na decyzję (!) w sprawie rozpatrzenia gwarancji, to jest spory minus

 

Wrażenia z jazdy:

Bardzo przyjemnie się jeździ, rama bardzo mi pasuje, do osprzętu nie mam większych zastrzeżeń. Stosunek jakości do ceny moim zdaniem jest bardzo ok (oczywiście patrząc subiektywnie, oraz biorąc pod uwagę mój stan wiedzy podczas zakupu)

 

Czy kupiłbym teraz jeszcze raz ten rower?

Nie wiem, trudno powiedzieć. Nie wiedziałem, czy spodoba mi się jazda do pracy więc trochę szkoda by było kupić sprzęt za 3k, który miałby siedzieć wciąż w piwnicy. Okazało się jednak, że złapała mnie ostra cykloza i mam straszną zajawkę na jazdę na rowerze i na dłubanie przy nim, więc z jednej strony chciałbym wciąż coś zmieniać, najlepiej samodzielnie, a z drugiej strony wiem, że taniej by wyszło kupić coś nowego. Po czasie stwierdzam też, że bardzo polubiłem jeździć szybko, do tego ten rower trochę średnio się nadaje (17kg), więc myślę o czymś lekkim, jakiejś szosie, na której mógłbym jeździć w bezdeszczowe dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne uwagi co do roweru:

 

Opony Impac Tourpac (są w tym rowerze i w krossach do Trans Alpa włącznie) - straszny badziew. Przy mojej jeździe i mojej masie + rower + bagaż a czasami dziecko - tylna opona jest właściwie już łysa. Nie polecam. Przebieg: 2000km, przy obciążeniu średnim ~115kg (masa łączna całego roweru, moja, bagażu).

 

Poszła zmiana na Schwalbe Marathon Racer w rozmiarze 28x1,35

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolejne dwa powody, które utwierdzają mnie w przekonaniu, że nie warto kupować rowerów marki Kross:

- suport umarł po 2500 km - zjechane łożyska, nadawał się jedynie do wymiany

- koła marki Kross to bardzo kiepska rzecz - tylne koło po około 3000km ma obręcz nie nadającą się do bezpiecznego użytkowania. Obręcz po prostu się rozeszła w szwach - zamieszczam linki do zdjęć obrazujących to zjawisko.

 

https://docs.google.com/file/d/0Bx2rxJkHYjxaakJPaGNoSEd6MTg/edit?usp=sharing

 

https://docs.google.com/file/d/0Bx2rxJkHYjxabU0xYzduR25JUTQ/edit?usp=sharing

 

Do tej pory darzyłem tę markę sympatią, ale teraz nikomu nie będę polecał tych rowerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...