doggiersp Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 Witam serdecznie:) Mam zamiar zakupić rower górski, na który do wydania mam 3.000zł z opcją dopłacenia jeśli będzie naprawdę warto... Zastanawiałem się równiez nad opcją tego typu, że po zakupie roweru dokonać wymiany słabszego osprzętu na lepszy, tylko zastanawiam się co z gwarancją w takim układzie? Pomysł taki ponieważ zauważyłem, że często jest tak, że nie ma wszystkiego na wypasie - przynajmniej w tej kwocie, a rower ma mi służyć naprawdę przez długie lata więc jak już mam kupować to solidnie:) Jako, że całe swe życie przejeździłem na BMX to nie mam zielonego pojęcia o rowerach górskich, a juz tym bardziej o ich osprzęcie dlatego muszę się zwrócić o pomoc do Was bo w sklepach z tym doradzaniem róznie bywa prawdę powiedziawszy. Próbowałem się czegoś dowiedzieć od "brata" Google, ale sucha teoria tak naprawdę nic mi nie mówi, dalej pozostaje mętlik w głowie... Jeśli chodzi o sam rower to ma mi on służyć na co dzień do jazdy typowo miejskiej, ale i tez na weekendowe wypady w dłuzsze trasy. Moje parametry - wzrost 173cm, waga 75-80kg, dł od podłoża do krocza 80cm (na boso) Teren - będzie zróżnicowany tj. od asfaltu po szuter czy błotne polany (bez szaleństwa typu hopki) do tego wypady w góry i związane z tym podjazdy, a co za tym idzie zależałoby mi na dobrym i solidnym przełozeniu. Co jest dla mnie ważne i istotne to, to żeby sprzęt był naprawdę solidny, a koszta serisowania nie urywaly głowy. Wkład suportu - jedną z rzeczy, na którą chciałbym zwrócić szczególna uwagę jest właśnie wkład suportu - w BMX jakby nie patrzeć był to naprawdę bardzo newralgiczny element (sypiące się łożyska). Hamulce - chyba raczej tarcze, chociaż słyszałem, że wysokiej klasy V-brakei są równie dobrym wyborem...? Jeśli potrzeba jakiś dodatkowych informacji z mojej strony proszę pytać, a podam co trzeba. Za pomoc będę naprawdę niezmiernie wdzięczny, gdyż zależy mi na tym by dokonać zakupu jak najszybciej, ale z głową Pozdrawiam
laurentii Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 Cześć,Powiem Ci, że napiszę swojego pierwszego posta właśnie tutaj, gdyż jesteśmy bardzo podobni rozmiarami. Tj. ja mam 174 cm wzrostu, od krocza też 80 cm, także mam porównanie.Napisałeś "góral", ale trzeba by to pojęcie uściślić. Z tego co piszesz to chyba interesują Cie takie trasy jak mnie czyli głównie drogi utwardzone, ale aby nie bać się też wypadnięcia plomb gdy zjedzie się na drogę np. leśną. Ja zdecydowałem się na crossa. Również chciałem wydać max 3 tyś, ale jak się popatrzyło tu i tam, to wyszło odrobinę więcej, ale do rzeczy.Oglądałem dzisiaj w GoSporcie Kellys Evox - wyjściowa cena 3299, ale szło by coś urwać na pewno. Siedziałem i przejechałem się i na 17' i na 19'. Bardziej pasowała mi 17', gdyż na 19' stojąc miałem prawie krok na ramie. Odczucia z jazdy też dość pozytywne. Później oglądałem Cube Nature Pro - cena wyjściowo 3749, ale do końca maja jest promocja więc od tego -10% taniej. Ponadto są raty 10x0% w SkiTeamie.Tutaj osprzęt jest odrobinę lepszy niż w Kellysie i właśnie na niego się zdecydowałem. Rozmiar ramy 50.Moim zdaniem jedz do sklepu, bo byłem w kilku i ogólnie rzecz biorąc jest bieda jeśli chodzi o dostępność rowerów (przynajmniej w okolicach Katowic) - jakiś straszny boom na rowery także trzeba popatrzeć co jest i z tego wybierać. Ponadto ostateczną decyzję warto podjąć po przejechaniu się, bo jednak niby wszystko jest podobne, a na każdym siedzi się inaczej!PzdrPs. Aha, z tarczami tez miałem dylemat - niby mówi się, że jak się nie jeździ w deszczu i nie katuje hamulca nie wiadomo jak to dobry Vbrake też da radę, ale problem jest tej natury, że jednak większość modeli jest już robiona z tarczówkami, stąd warto gdy już będziesz miał na oku kilka modeli poczytać na forum o każdym z hamulców, bo są bardziej i mniej udane modele.
rezox Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a6 http://www.unibike.pl/flite.html http://www.decathlon.pl/81-2012-id_8168918.html najlepsza opcja Mozesz też kupić używany na wypasie: http://allegro.pl/rower-focus-black-forest-xt-slx-xtr-fox-r-m-i3250248743.html http://allegro.pl/rower-focus-black-forest-xt-slx-xtr-fox-r-m-i3250248743.html http://allegro.pl/swietny-pricae-xt-fox-dt-swiss-okazja-i3277941370.html http://allegro.pl/rower-gorski-cube-reaction-pro-i3260619812.html http://allegro.pl/bergamot-manitou-deore-xt-slx-hydraulika-i3274686083.html http://allegro.pl/rower-gorski-ridley-scorpion-i3269780449.html http://allegro.pl/superior-oxde-820-bontrager-xxx-formula-rx-9-8kg-i3277635063.html
doggiersp Napisano 27 Maja 2013 Autor Napisano 27 Maja 2013 W pierwszej kolejności dziękuję za zainteresowanie się moim tematem i poświecenie kilku cennych chwil na pomoc. Kolega Laurentii widzę faktycznie bardzo zbliżone parametry w dodatku tak jak i ja z okolic Katowic:) Jeśli chodzi o moje wizyty w sklepach to zaliczyłem kilka m.in. hurtownia w Czechwicach Dziedzicach, GoSPORT w Katowicach, Decathlon w Mikołowie oraz kilka sklepików rowerowych na terenie mojego miasta, ale nic szczególnie mi nie wpadło w oko, no może poza jednym CUBEm, ale jego cena 4999zł zdecydowanie sprawiła, że dalej jestem na etapie poszukiwań Z drugiej znów strony obiło mi się o uszy, że z tymi CUBE jest tak, że się przepłaca za markę... Patrząc na oba modele jakie podałeś jedyne co mogę o nich napisać to tyle, że CUBE chociaż widzi mi się kolorystycznie to zdecydowanie odstrasza mnie jego rama, a raczej jej główka. Co prawda amortyzator nie ma jakiegoś kosmicznego skoku by ów główkę "urwało" ale jednak jakoś wolę być przezorny... Co do Kellys to będę brał pod uwagę tym bardziej, że już kilka rowerów tej marki "przymierzałem" i są całkiem całkiem;) Odnosząc sie z kolei do linków kolegi Rezox "powiem" tak: Kross - podobają mi sie te rowery, wielu je chwali i przyznam się szczerze w pierwszej kolejnoci celowałem właśnie w rower tej że marki, ale.. No właśnie, gdy zacząłem się już interesować Krossem wyczytałem, że coraz częstszym problemem tej że marki są pękające ramy, a tego bym nie chciał Unibike - jakoś do mnie nie przamawiaja te rowery... Rama z modelu Mission bardziej by mi się widziała:) B'TWIN - co kroć bywam w Decahlonie to zatrzymuje się przy tych rowerach i pojawia się taki wewnetrzny znak zapytania? Bo rowery się podobają, a cenowo też dobrze stoją tylko marka nic nie mówi i stąd te zastanowienia czy sprzęt solidny? Jeśli chodzi o używki to były mi już one doradzane przez kolegę czynnie uprawiającego DH i po glębszym zastanowieniu stwierdziłem, że co nowe to moje. Jakby nie patrzeć to rower używany może i tańszy, ale często bez gwarancji i co najważniejsze nie wiem tak naprawdę kto na nim jeździł i jak o niego dbał - nienawidzę piachu i smaru oraz tygodniowego blota po same siodło. Z drugiej znów strony by mi sie taki zakup opłacał to musiałbym szukać kontrahenta z okolic Katowic, bo jechać prawie 300km w jedną stronę by zaoszczędzić kilaset zloty mija sie raczej z celem;) Reasumując: podjadę na weekendzie do Decathlonu raz jeszcze i przyjżę się bliżej tym rowerom B'TWIN. Zwrócić na coś szczególną uwagę? Czegoś unikać na wyposażeniu?
adamuse Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 witam - chciałbym (jeśli mogę) podpiąć się pod temat - mam podobne wymagania - podobne wymiary - jedynie jestem ciut wyższy bo mam 177 cm wzrostu . reszta tak samo. wasze propozycje są bardzo dobre ... jednak co powiecie o np. : http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc29/level-b7-29er nie wiem nic na temat firmy kross .... czy warto wydać pare złotych więcej dla tego krosa ?
fero323 Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 witam - chciałbym (jeśli mogę) podpiąć się pod temat - mam podobne wymagania - podobne wymiary - jedynie jestem ciut wyższy bo mam 177 cm wzrostu . reszta tak samo. wasze propozycje są bardzo dobre ... jednak co powiecie o np. : http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc29/level-b7-29er nie wiem nic na temat firmy kross .... czy warto wydać pare złotych więcej dla tego krosa ? Kross to polska marka, robi dobre rowery tylko zaczęli się bardzo cenić jakiś czas temu Przy "niskiej" wadze jaką macie Kross daje rade, schody zaczynają się powyżej 95kg bo dopuszczalna masa to niewiele ponad stówę. "Podobno" były przypadki że ramy Krossów pękały, ale znając życie to pewnie w ekstremalnych sytuacjach. Czy warto wydać? moim zdaniem nie warto bo większość ludzi szukających roweru nawet w połowie nie wykorzysta osprzętu jaki daje taki rower ani nie zauważy różnicy między gorszą/lepszą przerzutką dlatego moim zdaniem jak ktoś dopiero zaczyna i chce koniecznie droższy rower to warto celować maks w przerzutkę deore shadow z tyłu, tak najłatwiej określić klasę roweru przy czym należy pamiętać o klasach np u shimano(od najgorszej do najlepszej): sis(chyba już tego gówna nie robią?) > tourney > acera > alivio > deore > slx > deore xt > inne nie warte wspominania bo za drogie optymalny rower to rower złożony na alivio bo to trwały, wytrzymały osprzęt i niemal nikomu więcej nie potrzebny lepszy i teraz btwin i kross29er super rowery ale nie do miasta na codzienne jeżdżenie ulicami, będzie mniej wygodnie, ciężej bo większe opory toczenia i szybciej pościeracie opony do jazdy miejsko-ścieżkoleśnej powstały crossy np kross evado, unibike viper albo zethos, merida crossway itp
adamuse Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 i teraz btwin i kross29er super rowery ale nie do miasta na codzienne jeżdżenie ulicami, będzie mniej wygodnie, ciężej bo większe opory toczenia i szybciej pościeracie opony do jazdy miejsko-ścieżkoleśnej powstały crossy np kross evado, unibike viper albo zethos, merida crossway itp dzieki za odpowiedź a czy mógłbyś podać link do konketnych modeli ?
fero323 Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 jakbyś wpisał w googla to by wyskoczyła setka linków http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-4-0 http://unibike.pl/vipergts.html http://unibike.pl/zethosgts.html - ten akurat sobie kupiłem http://www.rowerymerida.pl/produkt559/crossway-300-d-rower-merida.html http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.1.disc/14053/64166/#specifications najlepsze osprzętowo z powyższych są unibike zethos i ta merida unibike ma bardziej uniwersalne opony las/miasto, jest dodatkowo uszczelniony a merida teoretycznie lepsze hamulce i jest ładniejsza
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.