masabzc Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Witam mam zamiar kupić rower MTB. Mam 2 typy : http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a5 http://www.unibike.pl/flite.html Nie znam się zabardzo na tym ale czy może lepszy będzie coś o kołach 29 cali ? http://www.unibike.pl/flite29er.html http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc29/level-b4-29er Który lepszy Unibike czy kross ? Lub który lepszy z 29 cali ?
qwaq Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 W obu przypadkach zedecydowanie wygrywa Unibike, bardzo dobre hamulce i sensownie dobrany napęd na lepszeych komponentach niz w Krossie, a czy wybrać 26 cali czy 29 cali zależy ile masz wzrostu.
Gość voytec Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 W obu przypadkach zedecydowanie wygrywa Unibike Przy czym Kross ma lepszy lakier. Mam Unibike'a i mogę powiedzieć że o ile osprzętowo miażdży konkurencję (nie całą ale jednak) to jakość lakierowanie jest po prostu kiepska. B4 ma bardziej zrelaksowaną geometrię - sylwetka jest bardziej wyprostowana. Ostry kąt główki gwarantuje że skręty inicjowane są lepiej niż w przypadku łagodnego kąta z Flite. Krótszy ogon w duecie z krótszą bazą kół sprawia że rower szybciej z nich wychodzi. Aha Unibike ze względu na łagodny kąt główki łatwiej zjeżdża ale ay podjeżdżać bez podnoszenia przedniego koła musiałem myjąć wszystkie podkładki spod mostka. Mostek też odwróciłem. Nie będę jednak ci wykładał arkanów geometrii. Powinieneś się przejechać i sam zdecydować co wybrać. Rama jest sercem roweru i musi po prostu pasować do stylu jazdy i preferencji użytkownika. W przypadku rowerów 26" sytuacja jest bardziej wyrównana. Biorąc jednak pod uwagę jaką Kross przykłada do jakości malowania wybrałbym właśnie ich produkt. Przy późniejszych modyfikacjach będzie mniej żal grosza.
qwaq Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 Pytanie tylko, czy autor będzie chciał modyfikować rower, a przede wszystkim do czego go będzei go używał, wg. mnie wybieranie ramy ze względu na lepszy lakier jest chybionym pomysłem, najważniejsza jest geometria, a potem osprzęt, jakośc lakieru to drugorzędna sprawa, ponieważ geometria i osprzęt wpływają na komfort użytkowania, a lakier ma znaczenie głównie estetyczne. I mimo, że rzeczywiście specyfikacja 26erów jest bardziej wyrównana, to i tak Kross znacząco odbiega od Unibika.
masabzc Napisano 17 Maja 2013 Autor Napisano 17 Maja 2013 Mam 168cm wzrostu Rower będzie słyżył do ubitych dróg,lasy oraz asfaltu. Myślę, że będę chciał po dłuższej jeździe coś w rowerze zmienić. na pewno amortyzator Co do tej farby chyba w UNIBIKE nie odchodzi farba od tego,że popadał na niego deszcz lub śnieg... tylko od uderzeń itp
qwaq Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 Myślę, że 26er będzie odpowiedniejszy, co do Unibike'a, to mam model Mission z 2010 roku i lakier nie jest jakiejś szczególnej jakości, ale zapewniam, że deszcz go nie zmyje, także uważam, że Unibike będzie lepszym wyborem.
Mod Team durnykot Napisano 18 Maja 2013 Mod Team Napisano 18 Maja 2013 Proszę nie zakładać tych samych tematów. Dyskusję proszę prowadzić w tym temacie. http://www.forumrowerowe.org/topic/136834-rower-unibike-vs-kross/ Zamykam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.