gargas Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 Zastanawiam się nad kupnem roweru. Zastanawiałem się nad rowerami crossowymi, aczkolwiek po komentarzach widzę, że rowery te są jednak mało uniwersalne, chociaż być może mylę się w tym momencie. Roweru używałbym do jazdy po mieście i z pewnością czasem na wypady w teren. Na rower nie chciałbym przeznaczyć więcej niż 1500 zł. Z rowerów górskich wypatrzyłem dwa modele: Kross Level A2 z 2012 roku i Univegę Alpine HT-510. Który z nich jest lepszy? Może jednak lepszy byłby rower crossowy?
Terrqge Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 Czy lepszy byłby rower crossowy musisz jeszcze odpowiedzieć sobie co dla ciebie znaczy ten teren, bo jeśli to jakieś leśne ścieżki to spokojnie wystarczy cross, zaś jeśli masz zamiar taplać się w błotnistych wąwozach czy męczyć w piachu to lepszy będzie MTB. Daj link do tej Univegi ze specyfikacją, bo ja tu widzę, że co który link to inna specyfikacja (nie wiem o jaki rocznik Ci chodzi).
gargas Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 http://www.bikko.pl/rower-gorski-univega-alpina-ht-510-shimano-slx.html - o tą Univegę chodzi A z rowerów crossowych dobra byłaby Merida Crossway 20-V z 2012? - http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-crossowe/rower-merida-crossway-20-v-2012-gratis
Terrqge Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 Ta Univega jeśli chodzi o osprzęt to jest troszkę lepsza od Krossa, ale nie wiem jak z geometrią, najlepiej by było przymierzyć się do obu choć pewnie nie jest to zbyt możliwe... Co do tej meridy może ktoś inny się wypowie, ale ja celowałbym w coś innego bo w tym przypadku zbyt dużo płacisz za naklejkę... No i lepiej się zastanowić czy szukasz MTB czy jednak crossa, żeby potem nie było rozczarowań.
gargas Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 Do Krossa akurat mogę się przymierzyć, do Univegi to chyba nikt nie ma takiej możliwości Z tym że Kross u mnie jest dostępny tylko z 2013, ale geometria raczej dużo się nie zmieniła, więc będę wiedział w czym wybierać. A Krossy Hexagony? Widzę, że są odradzane na forum. Można coś więcej o nich napisać? Generalnie u mnie w mieście są do kupienia rowery wszystkich marek, prócz chyba Merid, więc nie obrażę się na inne propozycje
Terrqge Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 Hexagony są raczej do turystyki rekreacyjnej, mają mniej sportową geometrię niż seria level, no i tak szczerze mówiąc to niezbyt się opłacają w porównaniu do innych rowerów mniej znanych marek.
gargas Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 To chyba rzeczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie Kross Level A2. To mam 2 ostatnie pytanka - czy warto dopłacić Krossa Level A3 300 zł, by mieć od razu hamulce tarczowe hydrauliczne i czy do takiego roweru problemem byłoby założenie w przyszłości cieńszych opon, aby zrobić z niego pseudo-crossa?
gargas Napisano 3 Maja 2013 Autor Napisano 3 Maja 2013 Refresh Jakbym poznał odpowiedzi, to bym mógł się zdecydować
kporys Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 To czy warto dopłacać do hamulców hydraulicznych to musisz sam sobie zadać pytanie Opony pewnie się da założyć węższe, ale chyba lepiej by było, żeby po prostu znaleźć jakieś opony uniwersalne z w miarę niskimi oporami toczenia Ja mam Krossa A4 z tego roku i jeśli chodzi o geometrię ramy to jest super. Musisz zastanowić się czy Cię "kręcą" tarczówki, bo jeśli masz ku nich zapędy, to od razu bierz A3, ponieważ późniejsza przeróbka A2 pod tarcze wyniosłaby koszt piast + tarcz+ hamulców. Mam nadzieję, że pomogłem
gargas Napisano 3 Maja 2013 Autor Napisano 3 Maja 2013 Wielkie dzięki, twoja odpowiedź wiele wniosła do mojej głowy. Chyba wezmę A2, v-brakei będą mi na razie starczyć, z czasem jak będę mieć potrzebę to nazbieram sobie więcej kasy i kupie tarczówki. A tak to najwyżej zainwestuje w dobre klocki hamulcowe i powinno być nieźle
kporys Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Dokładnie, klocki na razie wyjeździj te co będą w serii, bo nie ma potrzeby ich od razu zmieniać Jak je skończysz to oczywiście w kwestii kupna nowych forum służy z pomocą. Od siebie polecam klocki Meridy ACS. Daj znać jak się jeździ po kupnie rowerku
Terrqge Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 Tylko gdy będziesz chciał wymienić hamulce w a2 na tarcze musisz jeszcze zmienić kółka na takie z piastami pod tarcze, lub zakupić same piasty i szprychy (niezbyt opłacalne bo jeszcze robocizna dochodzi) /wytapatalkowane z soli
kporys Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 Dlatego napisał, że w późniejszym czasie zainwestuje, a na razie kupi dobre klocki
gargas Napisano 4 Maja 2013 Autor Napisano 4 Maja 2013 Niestety rower miał być kupowany na ratki w tym sklepie - http://www.greenbike.pl/kross-level-a2-2012-p-90.html?manufacturers_id=1 . Niestety został wyprzedany, a nie mogę znaleźć sklepu w którym będzie rozmiar M po podobnej cenie Ale w Słupsku jest sklep Martes Sport. Czy opłaca się zakupić dosyć podobnego osprzętowo Krossa Black Edition 2 i chyba z tą samą ramą za 1500 zł? Specyfikacja: Widelec SR Santour XCMPiasty Joy TechKaseta Shimano HG41-8 11-32TŁańcuch Shimano CN-HG40Dźwignie Shimano AlivioPrzerzutka tył Shimano FD-M310 - Altus (3) - chodzilo raczej o przednia Przerzutka tył Shimano Alivio (8)Dźwignie hamulców Tektro ML570Hamulce Tektro 836ALSiodło SelleRoyal Seta Man Chyba się opłaca i wychodzi na to samo, tylko ma inne malowanie. Z tego co wyczyałem to ma tylko inne opony
kporys Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 To raczej się opłaca, macałem Black 3 czyli ten jakby Kross A4 i niczym się nie różnił oprócz kolorów
gargas Napisano 4 Maja 2013 Autor Napisano 4 Maja 2013 To świetnie. Więc wezmę raczej tego Black Edition W sumie lepiej, że kupuję na miejscu, a nie przez internet. Przynajmniej będę wiedzieć jak wygląda
kporys Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 Znalazłem go w gazetce i moim zdaniem wygląd lepszy niż zwykłe A2 Jedyna różnica jaką zauważyłem na zdjęciu to brak blokady amortyzatora z manetki, ale to nie problem. Zobacz na miejscu czy wyregulowane przerzutki i inne duperele i jak coś to spróbuj się targować, chociaż w wypadku rat może być ciężko (wiem z doświadczenia)
gargas Napisano 4 Maja 2013 Autor Napisano 4 Maja 2013 Nawet jeśli nie utarguje ceny, to zawsze można ugrać jakieś liczniki, lampki, błotniki itd. EDIT: I raczej ma blokadę amortyzatora na kierownicy z tego co pamiętam
gargas Napisano 5 Maja 2013 Autor Napisano 5 Maja 2013 Rower zakupiony Jeździ się nim naprawdę rewelacyjnie w porównaniu do mojego poprzedniego rowerku "makrokesza", który uległ zniszczeniu Jak na razie przejechałem tylko 10 kilometrową rundkę po Słupsku, ale jest naprawdę świetny. Szkoda tylko, że nic nie zdołałem utargować, ale i tak uważam, że to był chyba najlepszy wybór w tej cenie
kporys Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Dodaj rower do forumowego garażu i pokaż kilka realnych zdjęć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.