Tompix Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 Cześć, tak jak w temacie. Potrzebuję jakiś przedmiot, który uległ zniszczeniu. Musi być on jakimś stopem żelaza. Jestem studentem Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej i potrzebuję materiału do przeprowadzenia ekspertyzy. Wymagania co do próbki: - musiała ulec zniszczeniu w trakcie normalnej eksploatacji, - musicie znać jej historię i wiedzieć jak się zniszczyła, - powinniście być zdziwieni tym, że się w dany sposób zniszczyła (było to niespodziewane), - im ciekawszy przypadek tym lepiej. A co oferuje? Wykonanie ekspertyzy materiałowej - pod okiem doświadczonego profesora i rzeczoznawcy - za darmo Wyniki badań jakoś w czerwcu. Cały raport wyślę drogą elektroniczną. Z ciekawostek: dzięki takim badaniom studenci poprzednich lat pomogli wygrać kilka spraw reklamacyjnych - również w sądzie. Badano między innymi przerzutki pewnej popularnej firmy (które jak się okazało zostały wykonane ze źle dobranych materiałów poddanych niewłaściwej obróbce). Piszcie jak coś macie (albo jeżeli czegoś nie dopowiedziałem). Potrzebuję tylko 1 próbki - wygra najciekawsza. Jeżeli profesorowi się nie spodoba (bo nudna itp.) i nie będzie chciał tego badać to oczywiście oddam ją w nienaruszonym stanie. Odnośnie tego, co jest materiałem uszkodzonym - jest to po prostu coś, co utraciło swoje właściwości. Np. stal, która skorodowała chociaż nie powinna (albo zrobiła to za szybko - np. po miesiącu zamiast po kilku latach), coś co się ułamało w dziwny sposób (rączka od patelni ułamana w pół podczas przerzucania naleśnika), jakaś stalowa rama rowerowa, która pękła w trakcie jazdy; zbyt szybko tępiące się narzędzie robocze, odpadająca farba itp. itd. Jest tego nieskończenie wiele ;P Odkurzcie wasze przydomowe warsztaty albo popytajcie znajomych - taka ekspertyza to fajna sprawa Pozdrawiam PS. Jeżeli ktoś ma coś naprawdę wspaniałego (czyli materiał uległ zniszczeniu na waszych oczach i w takich okolicznościach, że aż wam kopara opadła), a