MrT Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 Shimano i SRAM testuje hydrauliczne klamko-manetki w rowerach crossowych gdzie uzywaja kol na piastach 135mm. Jak sie wam wydaje, czy w najblizszej przyszloci (np sezon 2014) mozna sie spodziewac rewolucji i nowym standardem w ramach szosowych stanie sie rozstaw 135mm? http://www.cyclingnews.com/news/shimano-di2-hydraulic-road-disc-brakes-spotted Nie chodzi mi tu o sens stosowania hamulcow tarczowych w szosowkach, w pewnych przypadkach sa one calkowicie zbedne, w innych moga sie przydac (np hamowanie w deszczu na carbonowych obreczach). Mam zamiar kupic jakis lepszy rower i nie chcialbym pakowac sie lub przeplacac za potencjalnie przestarzala technologie.
1415chris Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 Raczej odwrocilbym analogie, tarcze w szosie moga miec uzasadnienie w niektorych przypadkach. Generalnie, to rozwiazanie, nie znajdzie miejsca w szosie w szerokim zastosowaniu. Powody sa proste. Nie ma zapotrzebowania na takie hample. Wnosi to duzo komplikacji, zarowno w uzytkowaniu, jak i w produkcji. Dobre szczekowe hamulce typu DuraAce, czy tez EE i nikt nie mysli o tarczach. Odpowiadajac na Twoje pytanie, 130mm raczej sie nie zmieni.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.