Skocz do zawartości

[kierownica] Lemondka


szynas222

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

Witam mysle nad zakupem lemondki...Jaka polecacie? Czy jest mozliwosc kupienia takiej mocowanej do kierownicy baranka zeby to mialo rece i nogi? Czy jednak trzeba cala,kierownice wymieniac? Jak wyglada sprawa przelaczania biegow jak i hamowania skoro dzwignie sa gdzie indziej?Ponizej zamieszczam fotke roweru

 

2eredamy.jpg

 

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

  • Mod Team
Napisano

Spokojnie można kupić lemondkę przykręcaną do kierownicy szosowej. To najtańsza i najwygodniejsza opcja, nic więcej nie zmieniasz, manetki zostają tam gdzie były.

Cała kierownica czasowa to już duży wydatek bo trzeba jeszcze kupić manetki i klamki, mało to wygodne w normalnej jeździe. Czasem od biedy można odwrócić zwykłą kierownicę do góry nogami i uciąć ją + lemondka tego typu jak wymieniłem wyżej, całkiem nieźle działa taki zestaw, wygląda już tak średnio.

Osobiście posiadam lamondkę profile design T2 + ale robi godne polecenia są też syntace, vision w sumie najważniejsze aby ci pasowały kształtem.

profile-design-t2-plus-aero-bar-black-RHT21.jpg

Napisano

No oki ale czemu na gorze nie ma polaczenia? jak ja bede hamowal.i przelaczal przerzutki? Moze byc niebezpiecznie...

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

To może tak ile chesz na to wydać ? Chcesz kupić samą lemondkę czy cały zestaw do jazdy czasowej ? Oni mają przerzutki zamontowane na końcach lemondki, ale klamki hamulcowe są montowane na kierownicy bazowej. Chcesz z lemondką jeździć po mieście, wg mnie to ma sens kiedy jedziemy dłuższą trasę, wtedy się kładziemy i nie ma potrzeby hamowania...

Napisano

Jest to mi potrzebne na dlugie trasy 200-400km nie mysle o miescie...Czy kask czasowy w zwiazku z tym tez warto kupic bo pewnie nie wytrzymam w nim kilka godzin...

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

  • Mod Team
Napisano

Chcesz kask czasowy to mam do sprzedania tanio KED'a, to nie problem wydać kasę ale gwarantuje ci ze po 30minutach masz 100*C w chłodnicy pod kopułą :)

To się nie nadaje do jazdy na długich trasach, tym bardziej jeśli nie walczysz o każdą sekundę. Do takich dystansów kierownica czasowa też jest zbędna, na takim dystansie rzadko się hamuje, zmienia biegi też różnie, odrywanie rąk nie jest jakoś szczególnie denerwujące, jedyny plus lemondki to zmiana pozycji, reszta to zawracanie głowy.

Napisano

Więc jak z tą lemondką, warto zainwestować na takową do szosówki. U siebie mam odcinki takie po kikanaście kilometrów prostej drogi, a na dłuższych trasach po prostu czuję, że moje nadgarstki mają lekko dosyć, szczególnie przy dolnym chwycie. Ja np. lubię jeździć w pozycji takiej półleżącej.

Czy taka lemondka to będzie użyteczny produkt czy raczej wyrzucone pieniądze? Jeżeli już kupować to jaką? taką najtańszą łączoną, czy taką z oddzielnymi uchwytami? Długą, krótszą?

  • Mod Team
Napisano

Najlepiej kupić taką która daje się regulować w maksymalnie wielu płaszczyznach, wtedy jeżdżąc sobie ustawisz jak chcesz, najlepiej w sklepie zobaczyć co Ci pod rękę podchodzi i wydaje się pasować najlepiej (wiem wiem, mało gdzie to można trafić).

Moim zdaniem do normalnej zabawy zbędny gadżet, bo jedziesz bardzo zgięty, plecy mogą boleć jeszcze bardziej, niemal pewna jest tendencja do przesuwania się na czubek siodła co daje dodatkowy dyskomfort. Jeśli już, to szukaj bardziej turystycznej lemondki niż typowo do jazdy na czas, bo ta pierwsza ma szanse być wygodna, ta druga jest nastawiona raczej na maxymalną aerodynamikę i wydajność jazdy a nie komfort przykładem takiej czasowej lemondki jest moja której model wymieniłem wyżej.

Moim zdaniem nie warto wydawać na to ekstra kasy, lepiej te kilka stów wydać na porządne rękawiczniki i fit'a albo samemu popracować nad pozycją i ustawieniem kierownicy, może pomóc wyeliminować dolegliwości, kilkunastometrowe odcinki to żadna tragedia, tym bardziej że przeważnie powinno się co jakiś czas zmieniać chwyt na kierownicy. Ja np. używam kierki o gięciu ergo i nawijam 2 owijki bo mam długie palce, mam wtedy pewny chwyt i większa powierzchnię podparcia, nie bolą mnie wtedy dłonie.

Jeśli mimo to uważasz że fajnie by było jeździć podpartym łokciami o kierkę to możesz spróbować.

Czy warto odpowiedz sobie sam.. Co jeśli napiszemy że tak, kupisz i powiesz ze do kitu?

Napisano

Te,mam podobne pytania,jak kolega...lepiej tak zakonczona polaczeniem niz,ta,co wczesniej podales,zdjecie...?

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Ja również przymierzam się do zakupu lemondki i przeczytałem setki opinii na różnych forach.

Odradzam zakup lemondki złączonej na końcu , ponieważ może się okazać , że jest za szeroka , albo za wąska. Lepiej kupić te nie połączone ze sobą i mieć możliwośc regulacji szerokości ; głównie ze względu na komfort jazdy ;)

Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Lemondka na zdjęciu nie jest połączona. To coś po środku jest tylko i wyłącznie wycinkiem kierownicy. 

Sam posiadam nakładkę Deda Parabolica Uno. Regulacja odbywa się tylko poprzez rozstawienie podłokietników (jakieś 30mm regulacji w wzdłużnie i 30mm w poprzek).

Po za tym można jeszcze regulować odległość końców rurek. Koszt takiej lemondki to 300zł, czyli jest to jedna z tańszych opcji na rynku. Nie żałuję zakupu. 

 

Pytanie tylko ile chciałbyś przeznaczyć na taką lemondkę. Jeśli masz ograniczony budżet i niewygórowane oczekiwania, to w/w może Ci się spodobać, choć oczywiście nie zagwarantuję, że tak będzie. 

Napisano

No tyle chyba maks przeznacze,do 350 czym ona moze byc gorsza od tych drozszych? Daj linka

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Podałem Tobie konkretny model. Wpisanie tego w jakąkolwiek wyszukiwarkę nie powinno stanowić problemu.

Oto otrzymane wyniki wyszukiwania: https://www.google.pl/#hl=pl&output=search&sclient=psy-ab&q=deda+parabolica+uno&oq=deda+p&gs_l=hp.1.2.0l4j0i30l6.442.2424.1.4830.6.6.0.0.0.0.94.456.6.6.0...0.0...1c.1.9.hp._w9X7Nr6PDI&psj=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45175338,d.Yms&fp=2eed869a957295a1&biw=1600&bih=775

 

W czym gorsza? Nie napiszę szczegółów, bo nie mam porównania z droższymi modelami. Droższe mają większy zakres regulacji, są pewnie też lżejsze i w jakimś tam mało odczuwalnym dla amatora stopniu sztywniejsze... po prostu są droższe. Są ludzie, którzy chcą się w jakiś sposób wyróżniać, więc kupują rzeczy droższe, co nie znaczy lepsze, po prostu. Tak jest ze wszystkim. Kup to, co potrzebujesz i co wykorzystasz, chyba że chcesz mieć coś co pozwoli się Tobie wyróżniać z tłumu wtedy zainwestuj w kierownicę zintegrowaną z lemondką i mostkiem, wykonaną z kompozytu węglowego za... 3000zł. Sprzęt typowo zawodniczy, ale jak masz takie życzenie, czemu nie.

Napisano

Kolego szanowny, w jakim jesteś wieku? Czytać umiesz? Z internetu korzystać umiesz?

Wszystko masz napisane w powyższych postach. Ciężko znaleźć krótszy temat, tak więc prześledź wcześniejsze zapiski. Zajmie Ci to mniej więcej 2-3 minuty, a jeśli tyle nie masz, to nie kupuj lemondki, bo i tak jej nie będziesz miał kiedy wykorzystać.

Napisano

spokojnie na dlugich trasach mozna uzywac lemondy, szczegolnie jak sie jezdzi duzo po plaskim, pod wiatr etc ;)

 

tez tak mysle :)

 

Kurcze lamondka profile design T2 kosztuje 500zl znacie cos tanszczego i dobrego oraz podobnego??

Napisano

 

 

To juz sam nie wiem czy kupic ta tansza czy lepiej dozbierac do profile desig t2 czym one sie roznia waga wygoda?

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...