eko Napisano 15 Stycznia 2013 Napisano 15 Stycznia 2013 Witam, Poszukuję roweru dla siebie, mam 175 cm wzrostu i 90-95kg [nie trzymam stałej wagi ]. Roweru chciałbym używać do dojazdów do pracy ok. 13-15km dziennie, ścieżkami rowerowymi. Z rzadka jazda utwardzonymi parkowymi alejkami. Nie wiem czy wystarczy mi samozaparcia na dojazdy do pracy rowerem wiec najpierw chciałem kupić sobie jakiś niedrogi, może używany rower aby popróbować. Póki co w oko wpadły mi takie ogłoszenia: http://tablica.pl/oferta/rower-kellys-ID24Ktf.html http://tablica.pl/oferta/rower-kross-hexagon-v2-rama-21cali-men-ID1BegR.html http://tablica.pl/oferta/19-czarny-mat-lodz-po-kapitalnym-przegladzie-ID25k0f.html Co sądzicie o tych rowerach? Może uda się znaleźć w tej cenie jakieś przyzwoite nowe rowery. Jeśli propozycje zakupu używanego to najchętniej z Łodzi lub okolicy. Z góry dziękuję za propozycję i wszelką pomoc.
eko Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Napisano 17 Stycznia 2013 Nikt nic nie pomoze? Dodam jeszcze, ze dlugosc nogi to 80-81 cm. Lubie majsterkowac i zastanawiam sie tez czy moze cos samemu zlozyc? Choc tu koszty pewnie duzo wyzsze beda
Tofi Napisano 17 Stycznia 2013 Napisano 17 Stycznia 2013 Ten środkowy rower za duży na ciebie. OStatni teoretycznie mógł by być, ale nie jestem przekonany. Sam mam ramę 19'' i przekrok w niej to 82cm, więc miałem wątpliwości czy nie będzie za małą do 84 cm nogi - jakoś pasuje. Ty byś potrzebował ramę o jeden cal mniejszą. Kolejna kwestia, to wszystkie te rowery to rowery górskie. W jeździe miejskiej lepiej sprawdzają się rowery na większych kołach z mniejszym bieżnikiem, ale nic nie stoi na przeszkodzie by wymienić opony na bardziej gładkie jak np. Big Apple i czerpać radość na 26'' (osiągi praktycznie te same, tylko inna technika jazdy). Kwesta jest jeszcze stanu technicznego twoich ścieżek rowerowych, np. rok temu u mnie ścieżki przypominały trase techniczną o nawierzchni asfaltowej. Były częste wzdłużne rozpadliny na szerokość kilku do kilkunastu centymetrów,podjazdy pod mosty porównywalne z poprzecznymi kłodami, a dziury jak w lesie, tylko ewentualne lądowanie na asfalcie. Przy składaniu najdroższym elementem sa narzędzia.Pomijając ich cenę to sam rower będzie tańszy w stosunku do nowego roweru ale trochę droższy od używki (chyba że części też używane). Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2
nemo2009 Napisano 17 Stycznia 2013 Napisano 17 Stycznia 2013 Rowery,które podałeś nie są dla ciebie(za duże ramy).Za 1099 zł możesz kupić Rometa Ramblera disc.To model z 24 biegowym napędem Srama.Rama 17" będzie dla ciebie dobra. Zapomniałem dodać,model nowy,do kupienia w sklepach internetowych.
eko Napisano 18 Stycznia 2013 Autor Napisano 18 Stycznia 2013 Tofi dziękuję bardzo za posta. Zdarzało mi się jeździć na 19'' Gianta (jakiś model górski) i przesadnie się nie męczyłem. Faktycznie jednak chyba dla mnie wygodniejsza byłaby rama 18''. Przyznam, że nie znam dokładnie całego stanu ścieżek rowerowych, którymi miałbym jeździł. Fragmenty, które znam dobrze wyglądają bardzo dobrze, położony jest asfalt, choć kilka wysokich krawężników na ostatnim fragmencie też jest. Zależy mi na komfortowym podróżowaniu i na tym aby codziennie nie łatać opony. Znajomi, z którymi rozmawiałem sugerowali raczej coś z grubszą oponą na rzecz nawet nieco gorszej jazdy. Jak już wspominałem lubię majsterkować i mam kilka zestawów narzędzi do majsterkowania więc myślę, że to można pominąć, chyba, że niezbędne są jeszcze jakieś bardziej specjalistyczne narzędzia. Przy składaniu roweru raczej nie opierałbym się na częściach używanych. Może polecicie mi jakiś sensowny zestaw? nemo2009 czy proponujesz np. rometa http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-romet-rambler-3.0-2012.html
radkojm Napisano 18 Stycznia 2013 Napisano 18 Stycznia 2013 Rowery,które podałeś nie są dla ciebie(za duże ramy).Za 1099 zł możesz kupić Rometa Ramblera disc.To model z 24 biegowym napędem Srama.Rama 17" będzie dla ciebie dobra. Zapomniałem dodać,model nowy,do kupienia w sklepach internetowych. Dokładnie ... określ sobie parametry i poszukaj czegoś w sieci. Zobacz sobie w jakijś porównywarce jak kształtują się ceny danego modelu w różnych sklepach. ja przed chwilą byłem na okazje.info i tego ramblera 2012 widziałem od 765 zł , ale są juz też modele na 2013 ...
nemo2009 Napisano 18 Stycznia 2013 Napisano 18 Stycznia 2013 Miałem na myśli Ramblera disc z 2010 roku.Można go kupić za 1099 zł. Dla autora tematu ,rama 17" będzie wystarczająca(sztyca 350mm). Napęd 24 biegowy Srama. Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 991D using Tapatalk
eko Napisano 18 Stycznia 2013 Autor Napisano 18 Stycznia 2013 Poczytałem trochę o Ramblera disc z 2010 roku i wydaje się być ciekawą propozycją. Zastanawiam się jednak czy MTB to będzie dla mnie dobry wybór. Może lepiej wybrać Crossa do jazdy po mieście.
nemo2009 Napisano 18 Stycznia 2013 Napisano 18 Stycznia 2013 W Ramblerze zmieniasz opony na Shwalbe Hurricane i możesz śmigać po mieście. Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 991D using Tapatalk
Tofi Napisano 18 Stycznia 2013 Napisano 18 Stycznia 2013 Na łatanie opon (albo dętek) jedyne rozwiązanie to kuloodporna opona. Gumowe utwardzacze to tylko opóźnienie przebicia, które nastąpi i tak w terenie. Szukaj opon z wkładką kevlarową, ewentualnie ktoś na forum niedawno podał link to samej opaski kevlarowej wkładanej między oponę a dętkę. Mleczko do dętki, to tylko zbędna masa, bo w mieście nie masz kolców do uszczelnienia punktowego tylko najrózniejszego kalibru szkło które ma podłużne ostre krawędzie. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2
eko Napisano 18 Stycznia 2013 Autor Napisano 18 Stycznia 2013 nemo2009 Ty polecasz Rambiera disc a co sądzisz o http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-romet-rambler-3.0-2012.html Chcę aby rower dawał mi przyjemność z jazdy i w pewien sposób przekonał do tego, że warto dojeżdżać do pracy rowerem (może nie teraz w zimę ale wiosną) a nie wozić tyłek samochodem. Nie chcę inwestować teraz większej ilości gotówki aby tylko się przekonać. Z drugiej strony nie chcę kupić roweru, który tylko zniechęci mnie do jazdy.
nemo2009 Napisano 18 Stycznia 2013 Napisano 18 Stycznia 2013 nemo2009 Ty polecasz Rambiera disc a co sądzisz o http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-romet-rambler-3.0-2012.htmlChcę aby rower dawał mi przyjemność z jazdy i w pewien sposób przekonał do tego, że warto dojeżdżać do pracy rowerem (może nie teraz w zimę ale wiosną) a nie wozić tyłek samochodem. Nie chcę inwestować teraz większej ilości gotówki aby tylko się przekonać. Z drugiej strony nie chcę kupić roweru, który tylko zniechęci mnie do jazdy. Ramler 3.0 nie da Ci przyjemności z jazdy,ma bardzo liche komponenty,nie polecam.Z nowszych Ramlerów tylko 6.0 jest godny polecenia. Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 991D using Tapatalk
Tofi Napisano 19 Stycznia 2013 Napisano 19 Stycznia 2013 NA wygode jazdy wcale nie wpływa cen komponentów co tu niektórzy próbują powiedzieć. Nawet na komponentach alivio będzie się tak samo dobrze jeździć, jeżeli będą bobrze wyregulowane, dobrze konserwowane, ale dla początkującej osoby wazniejsze od tego jest dobór ramy i regulacja kierownicy oraz siodła, oraz żeby nie zabrakło przełożeń. Pamiętam jak rok temu sam zaczynałem i wtedy używałem tylko niskich przełożeń, a do dzisiaj mi tyłu brakuje jednego przełożenia pomiędzy 3 a 4 biegiem. Mam alivio, a zebatki tourney, i co z tego? źle mi się jeździ? W żadnym wypadku, po prostu nauczyłem się serwisować swój rower. Wymieniłem mnóstwo elementów, ale jeszcze nie był to napęd, tylko elementy odpowiedzialne za komfort jazdy, geometrię i bezpieczeństwo, czyli cały przód, linki i hamulce. Dodatkowo klka kapci uźwiadmomiło mi jak bardzo istotne jest zabezpieczenie przed szkłem na drodze, więc używam opon, o herezio!, ważących ponad kilogram. Jaki ja nieodpowiedzialny jeste, że jeżdżę na tak słabym sprzęcie, który wymaga odemnie tylko co najwyżej naoliwienia łańcucha raz na jakiś czas. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2
eko Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Napisano 19 Stycznia 2013 Tofi dziekuja bardzo za wypowiedz. Podzielam w duzej mierze Twoja opinie. Najwazniejszy jesf dla mnie dobry dobor ramy i ustawienia takie aby sie nie meczyc a zlapac bakcyla. Ostatni wpadl mi tez w oko schwinn mesa gs to jesli chodzi o nowy. Choc caly czas nie wykluczam czegos uzywanego aby zlapac kontakt z rowerem. Zarazic sie tym srodkiem komunikacji i rozrywki.
eko Napisano 7 Lutego 2013 Autor Napisano 7 Lutego 2013 Przyszedł czas aby się w końcu na coś zdecydować. Na placu boju nadal bardzo dużo rowerów i to zarówno MTB jak i Crossy Przypomnę, że rower ma służyć w 85% do jazdy po mieście, ścieżkami rowerowymi ok. 15-20 km dziennie, reszta to weekendowe szutry parkowe. Mój wzrost to 175 a wewnętrzna długość nogi to 81cm, waga ok. 90kg. http://www.activsport.eu/product-pol-4755-Schwinn-Mesa-GS-19-.html http://axel-sport.pl/wyprzaz-rower-kellys-quartz-21-5.html'>http://axel-sport.pl/wyprzaz-rower-kellys-quartz-21-5.html http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-kellys-saphix-grey-2012.html http://www.rowerymerida.pl/produkt70/crossway-10-v-rower-merida.html http://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-AXIS-2012/1261 http://axel-sport.pl/wyprzaz-rower-kellys-quartz-21-5.html http://www.domenasportowa.pl/product-pol-13095-Rower-MTB-KROSS-Hexagon-X5-2012.html http://www.pmbike.pl/pl_PL/p/KROSS-HEXAGON-X6-2012-WERSJA-LIMITOWANA-model-X4-21-sp/92 http://www.mudserwis.com/kross-hexagon-x6-2012-p-2302.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.