Skocz do zawartości

[napęd] 10 rzędów - dobór łańcucha do mojego zestawu

Rgon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Zamieniałem swój staaaary rower który miał jeszcze 7 rzędów (XT) :icon_cool: na nowy w którym jest 10 rzędowy napęd:

korba: SHIMANO M552 (42x32x24)

kaseta: SHIMANO SLX CS-HG81-10 (11-34)

łańcuch: SHIMANO CN-HG74 (108 links)

przerzutka tył: SRAM X9-10

manetki: SRAM X9 Trigger

Napęd ma ok 800 km przebiegu i rozglądam się za łańcuchem, nie ukrywam, że w 10 rzędach nie mam doświadczenia a interesuje mnie coś dobrego na przyszły sezon.

Proszę o wskazanie faworyta:

1. dokupić 2 szt. SLX CN-HG74 (100 zł) i jeździć do zajechania wszystkich

2. może wejść w WIPPERMANN CONNEX 10s8 (może jakiś inny model?)

3. Campagnolo ? – zupełnie nie wiem który

5. inne rozwiązanie ? :laugh:

W przyszłym sezonie plan na ok. 4 tys., mało błota, wolę kupić drogo i dobrze niż "tanio i drogo".

Napisano

SLX /XT/XTR to porazka jezeli chodzi o lancuchy 10 s , zaden nie wytrzymal wiecej u mnie jak 1400 km , nie dalo sie jezdzic , napped przeskakiwał , na connexie /wippermanie gdy mial juz nabite 5000 km nic nie skakalo mimo rozciagniecia łańcucha. Tak więc ja stanowczo odradzam shimano , C10 ponoć też jest bardzo dobry ale osobiscie nie uzywalem.

Napisano

Dzięki za opinie!

Poczytałem jeszcze troszkę i zamówiłem 2 x Wippermann 10s8 - zobaczymy jak się będą sprawowały.

Napisano

Mam 10s. łańcuch Shimano od nowości (2011), przejechane ok. 3500km i nic nie przeskakuje. Powinienem już na przyszły sezon coś dokupić żeby przedłużyć życie kasety ?

Napisano

Jezeli ja bym na jednej kasecie i lancuchu do tego shimano zrobil 3500 km to kaseta by sie nadawala do smieci . Obawiam się że u Ciebie moze też pojawić sie ten sam problem , zapewne bedziesz musial zakupic nowy lancuch i nowa kasete. A w ogóle w twoim przypadku to bym zajechal to co masz do momentu az zacznie skakac i dopiero zakupic nowe czesci.

Napisano