Skocz do zawartości

[napęd] 3x10 na 2x10


sobbertson

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

Nie mogę znaleźć precyzyjnych wskazań co trzeba wymienić żeby przejść na 2x10 z 3x10.

Zakładam że na pewno:

-Zostawić 2 zębatki z przodu (niestety w polskich sklepach brak rozróżnienia na zewnętrzne i generalnie brak odpowiednich do skonfigurowania napędu 38-26 przód). Jakie powinny być dystanse?

-Pozostaje zakup korby 2x10 slx bądź xt.

-Manetkę mam z przełącznikiem 2x10

-zastanawiam się nad tylnią przerzutką czy długi wózek obsłuży 2x10

Najlepszą opcją byłby zakup odpowiednich 2 zębatek (wersja bardziej ekonomiczna) niż całej korby. Są dostępne za granicą np chainreaction ale cenowo wyjdzie podobnie jak nowa korba slx.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki...

Pozdrawiam

Napisano

W bikestacji znajdziesz zębatkę 38 xtr, 26 xtr, 28 xt, 42 xt, 36 Deore oraz pełną rozmiarówkę zębatek KCNC. Są jeszcze zębatki Specialites Chinook w kilku rozmiarach. Poza tym z korb dwublatowych pod 9 i 10 spd masz: Aerozine X12 (sklep extremebike.pl) , FSA Comet (jest na allegro). Jeśli będziesz samodzielnie tworzył korbę dwublatową z trójki to nie zapomnij zaopatrzyć się w krótkie śruby (można kupić w bike-project).

Napisano

Tak, da się ale to nie takie proste. Próbowałem już ze dwa razy ale z braku śrub z krótkimi kominami jeszcze mi się nie udało :). Próbowałem spiłować normalne śruby ale nie dało to pozytywnego efektu. W tym tygodniu zamówiłem potrzebne śruby i czekam. Teraz już nie powinno być przeszkód. Gdybyś szukał maksymalnie ekonomicznego rozwiązania, np. do testów to na allegro można kupić tanie (ok. 40 zł) zębatki shimnao od korb alivio 42, 38 i 28 T.

Napisano

A czy zmianie nie musi też podlegać przednia przerzutka? Ta z wersji na 3 koronki ma dłuższy wózek a w związku z tym że koronki korby się zmniejszają to trzeba ją opuścić na dół co może powodować haczenie wózka przerzutki o dolną rurkę tylnego trójkąta ramy?

Napisano

Nie ruszałem przerzutki i działa dobrze. Zębatki raczej się zwiększają, ponieważ zamiast 22 jest 28, a zamiast 32 jest 42. Skok przerzutki nie zmienia się. Linia łańcucha też bez zmian.

Napisano

A czy zmianie nie musi też podlegać przednia przerzutka? Ta z wersji na 3 koronki ma dłuższy wózek a w związku z tym że koronki korby się zmniejszają to trzeba ją opuścić na dół co może powodować haczenie wózka przerzutki o dolną rurkę tylnego trójkąta ramy?

Sluszna uwaga. Z tym, ze przy tak niewielkich redukcjach 44 na 42, czy tez 40, zagrozenie jest bardzo malo realne.

Niemniej, stosujac szosowe przerzutki, ktore obsluguja znacznie wieksze zebatki, ewentualnie moze dojsc do takiego konfliktu.

 

Zębatki raczej się zwiększają, ponieważ zamiast 22 jest 28, a zamiast 32 jest 42
A wedlug ktorych zebatek ustawia sie przerzutke.....?

Spadanie lancucha jest efektem np. zlego ustawienia przerzutki, a nie braku pinow.

Napisano

Nie musiałem zmieniać ustawień przerzutki. Dostosowałem jedynie położenie prowadnika do wymaganych przeze mnie możliwości przełożeń, czyli ustawiłem tak aby zębatka 42 mogła pracować z prawie całą kasetą.

Łańcuch spada jedynie czasami, gdy np. nie przesunę do końca dzwigienki manetki. Normalnie łańcuch wtedy wraca na mniejszą zębatkę lub jednak przeskoczy. W moim przypadku właśnie spada między zębatki. Więc jest to raczej efekt braku pinów, niż zła regulacja.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...