avrolancaster Napisano 8 Września 2012 Napisano 8 Września 2012 Witajcie jestem całkowcie nowy na forum, czytałem jedynie posty i proszę Was o poradę. Otóż kończy się sezon ale z chęcia pojeżdziłbym jeszcze dwa miesiące i postanowiłem kupić rower górski, do tej pory jeżdziłem rowerem Giant Granite oraz Kellys Viper SF. Oba te rowery to proste MTB. W moim wypadku w grę wchodzi tylko rower górski, odpowiada mi pochylona pozycja na rowerze, oraz jego uniwersalność. Kupiłem rower crossowy Lazaro Senatore V na aledrogo lecz dla mnie to nie było to i rower zwróciłem. Wybrałem następujący rower Kands Energy 1300. Pierwsze zapytanie jaki rozmiar ramy wybrać : MAM OKOŁO 184 CM WZROSTU, WAGA OKOŁO 69 KG Nigdzie nie ma opisanych wymiarów ramy tego roweru dodam że rower Kellysa miałem w rozmiarze 21,5 cala a Kands oferuje ramy 19 i 21 cali. Wydaje mi się że jestem między rozmiarami ale proszę doświadczone osoby o poradę. drugie pytanie : rower występuje w dwóch wersjach http://allegro.pl/ro...2614510365.html pierwsza z hamulcami Alhonga V-B ( zaciskowe ) http://allegro.pl/mo...2588039343.html druga z hamulcami tarczowymi mechanicznymi od Shimano ( najniższy model ) I tutaj moje pytanie czy warto dopłacać 200 złotych do hamulców tarczowych czy brać zaciskowe w takiej klasie rowerze? Za tarczowymi po przeczytaniu postów przemawia za mną : - nie są na jednej lini z osią koła, - działają ( podobno ) ciszej od zaciskowych - działają skuteczniej jak już się dotrą - działają dość sprawnie każdych warunkach atmosferycznych - wyglądają bardzo ciekawie na rowerze - nie zaciskają się na obręczy koła przzez co go nie rysują Strasznie się waham z jednej strony nawet wymiana hamulców na zaciskowe od Shimano to 100 złotych tutaj za 200 mamy tarczowe, nie wiem w jakiej cenie są tarcze oraz klocki do takich hamulców oraz jak wygląda kwestja trwałości takowych oraz skuteczności z racji tego że nigdy nie posiadałem takowuch. Do tej pory jeżdziłem bardzo prostymi rowerami a spotkałem się z opiniami że zaciskowe hamulce potrafią być skuteczniejsze niż poniektóre tarczowe mechaniczne, jak to może wyglądać w takim wypadku? Podsumowując proszę Was o pomoc w doborze rozmiaru ramy oraz pomoc w wyborze między tym dwoma modelami, czy dobrze widzę że wersja z tarczami nie ma mocowań na hamulce zaciskowe i odwrotnie?
Synergy Napisano 8 Września 2012 Napisano 8 Września 2012 To nie prawda że 100zł. Najtańsza piasta tył pod tarczę kosztuje 70-80zł+przeplecenie koła ok 30zł i w 90% przypadków nowe szprychy 36zł. 72+80+50 (za piastę przód) + zaciski ok 150zł za jakieś ekonomiczne, do tego pancerze i linki. Poza tym będą brzydkie jopy po piwotach. Gra nie warta świeczki, jak możesz i chcesz te tarcze to bierz je.
f4tal Napisano 8 Września 2012 Napisano 8 Września 2012 Mam Kandsa na seryjnych v brake'ach i sprawują się wyśmienicie. Wg mnie dopłacanie do tarczowych to strata kasy w tym wypadku.
avrolancaster Napisano 9 Września 2012 Autor Napisano 9 Września 2012 Chodziło mi o wymiane fabrycznych zacisków na V-brake od Shimano, to koszt około 100 złotych, no może minimalnie mniej, montaż taczowych jak piszesz to skąplikowana sprawa zwłaszcza że wersja z zaciskami nie jest do tego przystosowana jak widze, tak więc jak zdecyduje się na tarcze do końca będe musiał mieć tarcze a jak na tańszą wersję z V-Brake to będe musiał pozostać przy V-Brake bo takie są mocowania, dobrze rozumuje? Najbardziej trapi mnie eksploatacja i koszty związane z hamulcami tarczowymi oraz skuteczność, zwłaszcza tak prostego modelu, nie bardzo wiem też jaki rozmiar ramy dobrać nie są podane żadne wymiary i nie wiem gdzie je znaleźć, odnośnie gwarancji już wiem że realizuje ją sklep w którym się zakupi rower Kands, wychodzi że nie mają swoich serwisów, problem jest taki że jak coś jest nie tak to wysyłka roweru kurierem do innego miasta to koszt około 100 złotych. P.S. Masz bardzo fajny rower, widzę że z tyłu założyłeś tarczę a z przodu masz V-Brake? Takie rozwiązanie jest bardzo ciekawe, sam to wszystko montowałeś? Da radę wprowadzić takie rozwiązanie w warunkach domowych? f4tal a ile masz wzrostu jaki masz rozmiar ramy w Kandsie?
Synergy Napisano 9 Września 2012 Napisano 9 Września 2012 Chodziło mi o wymiane fabrycznych zacisków na V-brake od Shimano, to koszt około 100 złotych, no może minimalnie mniej, montaż taczowych jak piszesz to skąplikowana sprawa zwłaszcza że wersja z zaciskami nie jest do tego przystosowana jak widze, tak więc jak zdecyduje się na tarcze do końca będe musiał mieć tarcze a jak na tańszą wersję z V-Brake to będe musiał pozostać przy V-Brake bo takie są mocowania, dobrze rozumuje? Najbardziej trapi mnie eksploatacja i koszty związane z hamulcami tarczowymi oraz skuteczność, zwłaszcza tak prostego modelu, nie bardzo wiem też jaki rozmiar ramy dobrać nie są podane żadne wymiary i nie wiem gdzie je znaleźć, odnośnie gwarancji już wiem że realizuje ją sklep w którym się zakupi rower Kands, wychodzi że nie mają swoich serwisów, problem jest taki że jak coś jest nie tak to wysyłka roweru kurierem do innego miasta to koszt około 100 złotych. P.S. Masz bardzo fajny rower, widzę że z tyłu założyłeś tarczę a z przodu masz V-Brake? Takie rozwiązanie jest bardzo ciekawe, sam to wszystko montowałeś? Da radę wprowadzić takie rozwiązanie w warunkach domowych? f4tal a ile masz wzrostu jaki masz rozmiar ramy w Kandsie? Nie wiem jak z tymi hamulcami tarczowymi ale jak swój elixir odpowietrzyłem rok temu to do tej pory nic nie robiłem z nim, klocki jeszcze do zimy wytrzymają, te od v-ek już kupiłem trzecie w tym roku 20zł od kompletu. Jeżeli nie będziesz go katować to wytrzymają Ci długo (ewentualna wymiana linek pancerza) ale jak Siada Ci ten hamulec tarczowy to za 150zł można kupić chwalony br m-445 i odpowietrzenie 25zł wraz ze skróceniem lub przy zakupie jest to robione często i masz hamulec na rok lub dwa który jedyne co wymaga (chyba że jeździsz w błocie ciężkim to dojdzie wymiana klocków) to ustawienia adaptera po zdjęciu koła co zajmuje minutkę. Można to zrobić, ale i tak przeplecenie koła będziesz musiał zrobić w serwisie. To jest zabawa dla zaawansowanych 2 razy to robiłem na kołach od żuli z rynku ale no nie wyszło najlepiej :/
avrolancaster Napisano 10 Września 2012 Autor Napisano 10 Września 2012 Chyba zdecyduje się na wersje z V-Brake do tej pory się sprawdzało najwyżej na następny sezon pomyślę o hamulcu tarczowym hydraulicznym na tylnie koło, mógłby ktoś napisać mi co z rozmiarem ramy są dostępne dwie 19 i 21 cali, niestety nigdzie nie mogę znaleźć ich wymiarów, jak wcześniej wspominałem wydaje mi się że jestem na granicy rozmiarów.
rybciasum Napisano 10 Września 2012 Napisano 10 Września 2012 pomyślę o hamulcu tarczowym hydraulicznym na tylnie koło, mega facepalm Czemu wciąż tak dużo osób uważa że tylny hamulec jest hamulcem podstawowym?
avrolancaster Napisano 10 Września 2012 Autor Napisano 10 Września 2012 Do tej pory zdecydowanie częściej używałem hamulca tylniego stąd taki pomysł, bardziej martwi mnie rozmiar ramy z tym ciężej coś zrobić jak się źle dobierze
Synergy Napisano 10 Września 2012 Napisano 10 Września 2012 mega facepalm Czemu wciąż tak dużo osób uważa że tylny hamulec jest hamulcem podstawowym? Każdy ma swoje gusta, ja nie wyobrażam sobie hamulca przedniego jako głównego z powodu iż dużo jeździłem dirtem i bmxem na skateparku poza tym nadgarstki mi obrywają za bardzo na hamowaniu przodem więc twój megafacepalm jest zabawny poza tym to użytkownik sobie dobiera najbardziej wygodny dla niego zestaw jeżeli tak ciężko zrozumieć no to miłego dnia. Dlaczego miałbym hamować przodem jak nie lubię, jak mi nie pasuje, dlaczego do cholery? To rower ma być dostosowany pod użytkownika a nie na odwrót @a tak poza tym jak chcesz się bawić w hamulce tarczowe to zrób to od razu bo później zabawa może Cię pożreć w kosztach pomysl ze 3 razy
kaeres Napisano 11 Września 2012 Napisano 11 Września 2012 To nie ma nic wspólnego z gustem tylko z bezpieczeństwem. Dobrze wyregulowany hamulec przedni jest hamulcem podstawowym, a tylni wspomagającym. W motorach masz tak samo. Nie ma to nic wspólnego również z przyzwyczajeniami. Jak raz w życiu awaryjnie zahamujesz rowerem i zrobisz to jedynie tyłem to się przekonasz czy masz dobry gust Żyjemy na planecie Ziemia i tutaj działają pewne prawa fizyki, z którymi nie radzę się kłócić.
avrolancaster Napisano 11 Września 2012 Autor Napisano 11 Września 2012 Ja tylko chciałem zapytać o rozmiar ramy i wasze zdanie na temat dwóch konkretnych modeli rowerów a Wy się kłócicie, każdy ma swoje gusta i przyzwyczajenia, nawet jeżeli błędne to ma do tego prawo jak mu z tym dobrze/ Całe życie używałem hamulców V-brake i hamowałem głównie tylnim hamulcem mało tego przedni miałem wyregulowany tak żeby łapał później i tak mi odpowiadało to nie znaczy że każdy tak musi, lub czy to musi być prawidłowe, najgorsze że sezon się kączy a Wy mi nie odpowiedźieliście na pytania
Nevermore Napisano 11 Września 2012 Napisano 11 Września 2012 Co do rozmiaru ramy w temacie to 19 powinna wystarczyć, Kands robi zdaje się trochę większe ramy niż oznacza. Jeśli jednak autor ma długie nogi i nie jeździ prawie w ogóle w terenie to 21 powinna być również dobra. (osobiście przy tym wzroście celowałbym w 19) Jeśli chodzi o hamulce wybrałbym wersję z tarczówkami gdyż ma większą możliwość rozbudowy w przyszłości- pierwsze co bym zrobił to wymienił przedni hamulec na hydrauliczny, np. Hayes Stroker Trail- bardzo dobry hebel i nie drogi. Pozdrawiam
avrolancaster Napisano 11 Września 2012 Autor Napisano 11 Września 2012 Dziekuje za konkretną odpowiedź, mam długie nogi i prawdę mówiąc wolę drogi mniej uczęszczane chociaż więcej czasu rower spędzi na ścieżkach rowerowych w warszawie, jednak mam też dom na wsi i tak są fajne lasy i grzech nie skorzystać na starym Geantcie dawałem rady więc i na tym nie będzie problemu, co do rozmiaru wydaje mi się że lepij te pare centymetrów wysunąć szcztyce niż mieć ramę pod damymi klejnotami Więc biorąc wersje z tarczowymi nie będzie tam mocowania do hamulców typu V-brake?
Nevermore Napisano 11 Września 2012 Napisano 11 Września 2012 Zgadza się, albo, albo. Mocowanie na tarczę będzie u Ciebie bardziej "przyszłościowe" wymienisz wtedy główny hamulec jakim jest przedni na hydraulikę i masz naprawdę poczciwy sprzęt.
siimon Napisano 11 Września 2012 Napisano 11 Września 2012 Jeździłeś na kellysie 21,5, było ok? Jeżeli tak to 19" będzie bez sensu zwłaszcza, że jak mówisz lubisz pochyloną sylwetkę. Jeżeli chodzi o hamulce to ja bym jednak wybrał tarczówki, mimo tego że mechaniczne. Jeden bardzo ważny powód - o wiele łatwiejsza możliwość upgradeu. Druga to wygląd i lepsze hamowanie na mokro. EDIT: Imo najszybszą i najprostszą metodą będzie jeżeli poprosisz sprzedawce, żeby zmierzył Ci wysokość od ram do podłoża. Powinieneś mieć trochę luzu do klejnotów stojąc całą stopą na ziemi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.