Barteek212 Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Witam. Problem polega na tym iz nie da sie za nic wrzucic 3 biegu. Nie wiem co moze powodowac ten problem. Gdy klamkomanetka byla zalozona jeszcze bez linki dalo sie wrzucic na niej "trojke" ale tylko obiema rekoma i z taka sila ze malo sie nie polamal ten cypel od wrzucania biegu. Dodam 2 zdjecia manetki poniewaz nie wiem jaki to model. Pomozcie!! Jak slaba jakosc to wrzuce w lepszej.
elwrona Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Ale pisał, że bez linki też opornie chodzi.... Może syf w manetce się zebrał. I po podłączeniu linki sprawdź śruby wychyleń maksymalnych przy przerzutce
mariusz231 Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Tak jak radzi @redbull1 odkrec linkie od przerzutki wrzuc 1 i wtedy ja przykrec. Powinno dzialac jak nalezy. Edit: Fakt jakos mi takze to umknelo. Mozliwe, ze manatka jest brudna, lub cos w srodku jest uszkodzone i blokuje. Wczesniej dzialalo dobrze ?
Barteek212 Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Napisano 30 Sierpnia 2012 Linka nie jest za mocno naciagnieta, poniewaz gdy przytrzymam manetke przed biegiem 3 to wskoczy ale nie moze dalej wejsc ze tak powiem zeby juz byc na tym 3 biegu w manetce, z 1 na 2 ladnie wszystko chodzi tylko z 2 na 3 nie da rady. Bez linki tez sie nie da wiec nie jest to wina linki, manetke czyscilem, smarowalem i nic. Manetka odkupiona od brata, myslalem ze wina linki ale nie.
elwrona Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 To może jest uszkodzona? Na zdjęciach niestety nic nie widać
Barteek212 Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Napisano 30 Sierpnia 2012 Uszkodzona raczej nie jest poniewaz z 1 na 2 bez problemu przerzuca, wiec i na 3 powinno, moze ktos ma lub mial taka manetke i wie jak ja rozebrac, jest to skomplikowane? Zebym niczego nie zepsul. Umiesczam zdjecia w lepszej jakosci Ostatni ejest zrobione przy probie przerzucenia na 3 bieg
wasp Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 widzę, że robisz rower na dworze i możesz przy tej okazji, dosłownie, przelać manetkę jakimś czyszcząco-smarująco-działająco cudy "szprajem". później poczekaj aż obcieknie i powinno pomóc, bo jeśli manetka używana i zakładam, że nie była czyszczona, to mógł się tam zwyczajnie syf zebrać. druga opcja to zepsuty mechanizm do podciągania, tj. wygięty od np. upadku cyngiel do zwijania linki. spróbuj jeszcze odkręcić dolną pokrywkę manetki(tej na dolnym cynglu) i zobacz z tamtej perspektywy jak to w środku chodzi w demontaż mechanizmu bym się nie bawił... próbowałem kiedyś i musiałem kupić nową klamkę bo zaginęła mi jedna mała sprężynka:/ i całą resztę szlag trafił... zobacz jak to po przeczyszczeniu(bo, bez urazy, syfu sporo w środku jest) będzie się sprawowało. polecam preparat NIGRINa hybrydę 3in1, ewentualnie to co jest w każdej skrzynce/garażu czyli WD-40(bądź podobne). a to, że na pierwszych dwóch dobrze działa, to nie znaczy, że taki śmieszny mały młoteczek będzie też dobrze zaskakiwał na 3. zapadce... niestety...
Barteek212 Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Napisano 30 Sierpnia 2012 Wlasnie o to chodzi ze wypsikalem prawie polowe magicznego plynu w sprayu i nic nie pomoglo, odkrece to co pisales i zobacze czy pomoze. Wiec tak, odkrecilem linke od przezutki, odkrecilem oslone ktora znajdowala sie pod manetka popsikalem obficie wd-40, gdy chce wrzucic na 3 bieg czuc opor, ale wrzuca sie bez wiekszych problemow. Teraz moje pytanie jak mam wyregulowac manetke, gdy naciagne linke na 3 blacie, to nie wrzuca z 1 na 2 a jak naciagne na 1 to nie wrzuce na 3. Moze ktos pomoze?
wasp Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 jeśli już chodzi tak, że korzystasz ze wszystkich koron w korbie to tak(wybacz jak będzie nie zrozumiale). 1) skręć całość, pierwotnie jak to wygląda w nówce 2) zanim dokręcisz linkę do przedniej przerzutki musisz zająć się klamką 2.1) wkręć maksymalnie bebenek który odpowiada za naciągnięcie linki 2.2) gdy bebenek jest wkręcony, wykręć go o 4-5 "kliknięć" 2.3) przechodzimy do regulacji wodzika przerzutki 3) nadal nie dokręcamy linki 3.1) za pomocą śrub regulujemy dolny zakres przerzutki 3.2) ustaw śrubę tak żeby łańcuch na przełożeniu najmniejsza(przód) i największa(najbliżej szprych, tył) był ok. 7mm(wewnętrzną krawędzią, bliższą ramy) od wodzika 3.3) jeśli chodzi o górny zakes, po prostu wykręć śrubę tak, żeby był luz, z którego skręcisz później do odpowiedniej odległości 4) po tych krokach przejdź do dokręcenia linki 4.1) w manetce ustaw na maksymalnie odwiniętą linkę(przysłowiowa jedynka) 4.2) jak masz siłę w łapach chwyć linkę/owiń na palcu i mocno napnij, jednak ja polecam skorzystanie ze szczypiec 4.3) umieść linkę pod podkładką/śrubą która ma ją utrzymać 4.4) mocno napiętą linkę delikatnie poluzuj i utrzymaj w tej pozycji 4.5) dokręć linkę 5) wrzuć na środkową koronę z tyłu 5.1) zajmij się przodem wciągając na drugą tarczę, powinno bez problemu wciągnąć łańcuch do góry jak zadziała przejdź do 5.2, jeśli nie wróć do 4.2 5.2) sprawdź całą kasetę, a zwłaszcza skrajne położenia łańcucha czy nie obciera jeśli jest ok przejdź dalej, jeśli coś jest nie tak delikatnie reguluj srubą przy manetce 5.3) mając doregulowany środek, znów ustaw środek w kasecie i zrzuć na najmniejszą koronkę w korbie - jeśli lekko zeszło, sprawdź ponownie czy łańcuch nie obciera na koronce najbliżej szprych - jeśli są problemy, pokręć śrubą przy odpowiedzialną za skrajne ułożenie wodzika przedniej przerzutki jak jest ok, idziemy dalej 5.4) ustawiasz środek w kasecie, wrzucasz na drugą koronę w korbie, żeby następnie wrzucić blat - jak ładnie weszło, jesteśmy już prawie w domu - jeśli jest problem i nie wciąga wykręcaj srubę przy manetce, delikatnie aż spokojnie łańcuch chwyci zęby blatu jak jest ok, to już prawie koniec 5.5) zrzuć na najmniejszą koronkę(ośkę) z tyłu i śrubą przy wodziku ustaw wodzik, żeby był w odległości ok. 3-4mm ( wewnętrzną krawędzią bliższą ramienia korby) od łańcucha w tym momencie wszystko powinno być już "orajt", jeśli nadal są problemy to kosmetycznie popracuj na śrubach, ewentualnie sprawdź czy wodzik przerzutki jest ułożony równolegle wzgędem koron korby i powinno być okej mam nadzieję, że pomogę, a jeśli okazał się to zbędny rzyg werbalny i strata czasu, to sory, nie zrozumiałem Cię.
Barteek212 Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Napisano 30 Sierpnia 2012 Tu juz jednak nic nie pomoze. Probowalem na wszystkie sposoby, ale niestety juz tylko wymiana klamkomanetki wchodzi w gre. Manetka bez linki stawia opor niewielki ale stawia, a jesli zalozy sie linke i chce wrzucic z 2 na 3 to linka doklada jeszcze swoje naprezenie i nie da sie wrzucic 3 biegu. Zrobilem tak ze nie mam biegu 1 tylko na 1 biegu w manetce mam 2 a na 2 w manetce mam 3. 1 prawie nei uzywam wiec mysle ze takie rozwiazanie poki co bedzie dobre. Dzieki za pomoc temat do zamkniecia.
PoleK Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Ludzie, na samym początku wystarczyło wpaść na to że to przerzutka ogranicza, wystarczyło zapewne wykręcić śrubę z oznaczeniem H na przerzutce, i wszystko by grało... czemu nikt tego nie napisal przez 9 postów?? Wiem że kolega wyżej to napisał (w 10, jak sie już nagrzebałeś, ale troche przydługawy ten post), ale mogłeś pominąć, wykręć śrubkę kolo literki H i musi działać, cudów nie ma, chyba że masz za długi suport, ale sam się nie wydłużył...
seebcioo Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 @Polek ale czy autor tematu sam z początku nie powinien zainteresować się tematem o regulacji . . . ?
PoleK Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 to czemu mu nikt tego nie zasugerował? tylko bzdury o lince...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.