Skocz do zawartości

[napęd] wymiana całości


Beleg

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam na forum.

 

W tym roku nabyłem po atrakcyjnej cenie Agang Ritual 4.0 http://www.agang.pl/2011/ritual/ritual40/specyfikacja.htm i wpadłem w nałóg . Z racji że przekręciłem w ciągu 2 miesięcy 3tyś. km i widzę pierwsze oznaki zużycia łańcucha kasety i korby chcę powoli kompletować napęd z wyższej półki aby starczył na dłużej. No i tutaj pojawiają się schody bo nie wiem do końca co z czym będzie działało i czy moje wybory są właściwe. Dodam że tym crosem jeżdżę głównie po asfalcie ale ze względu na ten rodzaj roweru i ogumienia (szerokość opony 35mm sami slick) nie unikam żadnych dróg i czasem przejadę szutrem jeśli tak mam zaplanowaną trasę a ze względu na miejsce zamieszkania różnica poziomów na trasie nie przekracza 80-100m. Moja waga 87kg.

Do zmiany korba , przerzutki tył przód, manetki, kaseta, łańcuch.

 

Moje propozycje:

korba deore FC-M590 48x36x26 (wkład suportu też pewnie do wymiany nie wiem na jaki)

Przerzutka przód FD-M591 down + manetka SL-M590

Przerzutka tył XT RD-M770 (średni wózek?) + manetka XT SL-M770

Kaseta (11-32) tutaj nie wiem HG61 a może PG-950

Łańcuch Sram PC-951 ?

Jeśli chodzi o manetki w tej chwili są zintegrowane czy po wymianie mogę zainstalować klamki dowolne np. Avid?

Ostatnia prośba mój mostek kierownicy regulowany (położyłem go na 0) zaczyna trzeszczeć pomimo dokręcenia i chcę go wymienić na stały wiem już że odpowiedni do mojej jazdy będzie o długości 100-110mm i kąt 0-10 (mocowanie kierownicy 1") nie wiem jakiego producenta wybrać.

 

Dosyć się rozpisałem, dodam że zmiany w napędzie wprowadzę w zimie tak aby na wiosnę cieszyć się z jazdy na nowym napędzie. Proszę o doradztwo i wasze opinie co zostawić i ewentualnie co zmienić. Wybrane tutaj części stanowią dla mnie dość niemałą sumkę i przy ewentualnych zmianach mogę dołożyć 10% ogólnej wartości tych części. Możliwe że przesadziłem z doborem i wybrałem zbyt profesjonalne elementy ale jak wspomniałem na wstępie chcę maksymalnie długo użytkować rower bez konieczności częstych wymian części i zmartwień na szlaku. Oczywiście na bieżąco dbam o przegląd konserwację i czyszczenie roweru.

 

Czekam na komentarze.

 

 

Napisano

Korba jest ok, sam używam podobny model (wersja MTB) i po trzech latach (kilka tyś rocznie) daj rade. Jak byś palanował jakieś ściganie, to pomyśl o lepszym modelu.

Do korby będziesz musiał dokupić suport SM-BB51 (tutaj prędzej możesz spodziewać oznak zużycia niż w korbie), zorientuj się wcześniej, czy nie jest on sprzedawany w zestawie z korbą.

Przerzutki i manetki będą kompatybilne z resztą, nie wiem tylko dlaczego nie chcesz jednego modelu manetek.

Ja osobiście przy kasecie bym się kierował wagą, sam od kilku lat stosuje SRAM i polecam.

Łańcuch też powinien być dobry, jak dysponujesz trochę większą kasą to polecam kupno dwóch i regularne wymiany co ok 200km, przez to cały napęd będzie dłużej "żył".

Jak zmienisz manetki to i klamki do hamulców v-brake pasuje osobne.

Co do mostków, skoro znasz już jego parametry (kąt, długość itd) to zostaje kierować się wagą i może kolorem; ja używam firmy PRO i KCNC.

Napisano

Korba jest ok, sam używam podobny model (wersja MTB) i po trzech latach (kilka tyś rocznie) daj rade. Jak byś palanował jakieś ściganie, to pomyśl o lepszym modelu.

Do korby będziesz musiał dokupić suport SM-BB51 (tutaj prędzej możesz spodziewać oznak zużycia niż w korbie), zorientuj się wcześniej, czy nie jest on sprzedawany w zestawie z korbą.

Przerzutki i manetki będą kompatybilne z resztą, nie wiem tylko dlaczego nie chcesz jednego modelu manetek.

Ja osobiście przy kasecie bym się kierował wagą, sam od kilku lat stosuje SRAM i polecam.

Łańcuch też powinien być dobry, jak dysponujesz trochę większą kasą to polecam kupno dwóch i regularne wymiany co ok 200km, przez to cały napęd będzie dłużej "żył".

Jak zmienisz manetki to i klamki do hamulców v-brake pasuje osobne.

Co do mostków, skoro znasz już jego parametry (kąt, długość itd) to zostaje kierować się wagą i może kolorem; ja używam firmy PRO i KCNC.

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź.

Co do manetek to wybór jest kierowany względami ekonomicznymi a że lewej używam rzadziej to i model niższy a stówka mniej do wydania.

Pozostaje mi jeszcze jedna wątpliwość co do długości wózka przerzutki, lepiej kupić średni czy długi wózek?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...