Skocz do zawartości

[napęd] modyfikacja z 3x9 na 2x9


wojtas7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

posiadam aktualnie zestaw napędu Shimano XT 3x9 (korba, kaseta, łańcuch, obie przerzutki) + manetki SLX.

 

Chciałbym przejść na dwa tryby z przodu. Bardzo proszę o informacje co trzeba zmienić żeby przejść na 2x9.

Na napęd 10 biegów nie chcę przechodzić bo mam cały napęd praktycznie nowy a i jeżdżę na zmianę na trzech łańcuchach (co kilka maratonów najkrótszy).

Czy wystarczy odkręcić jedną z tarcz z przodu i ewentualnie zmienić przednią manetkę?

 

Dziękuję.

 

ps. myślę o małej tarczy 26 zebów. Z tyłu mam kasetę 11-34. Duża tarcza nie ma dla mnie aż takiego znaczenia dokładny rozmiar - jeżdżę raczej Golonkę w górach więc myślę że coś w stylu 26/38 albo 26/40 z przodu będzie ok.

 

Mam jeszcze taką potrzebę żeby na małej zębatce z przodu obsłużyć większość trybów z tyłu, tak żeby zminimalizować potrzebę wrzucania większej zębatki z przodu i ok 80% maratonu przejechać na trybie 26 z przodu. Trzeba jakoś wcelowac tarczą 26 tak żeby przekos łańcucha był jak najmniejszy.

 

Czy tak się da?

 

z tego wynika ze potrzebuję dokładnie cos takiego:

 

http://allegro.pl/korba-shimano-xt-m-785-dyna-sys-175-mm-38-26-nowa-i2537969332.html

 

czy da rade przerobic korbe 3x9 na cos takiego? czy uzywajac w tej korbie przelozenia 26 z przodu mozna obsluzyc 8-9 biegow z tylu?

Napisano

Da się zrobić wszystko :P

 

Po prostu wywalasz najmniejszy blat & blokujesz wychylenia PP > resztę blatów zamieniasz według uznania.

Linia łańcucha - tutaj już sam musisz się pobawić z podkładkami wkładu suportu, by obrać najkorzystniejszy set.

 

Jeszcze takie pytanie na koniec, co Ci da 30 gr lżej :> ??

Napisano

ok wywalam najmniejszą zębatkę, dokupuję dwie zębatki do XT? Są dostępne 26 i 38 zębów? Będzie pasowało bez problemu? Można prosić o linki do sklepów/allegro?

Co z przerzutką i manetką przednią, może zostać?

 

a chcę przejść na 2x9 ponieważ w górach na maratonach najwygodniej by było jechać z przodu na 26 przesuniętym na zewnątrz roweru tak żeby obsłużyć tym najlepiej 9 biegów z tyłu - wtedy odpada w większości czas na zmianę przełożenia z przodu co szczególnie jest ciężkie jak człowieka zaskoczy ciężki podjazd.

Napisano

Kupujesz 2 zębatki jedną z mocowaniem w miejscu małej drugą zwykłą (montujesz ją na miejscu średniej) regulujesz wszystko i będzie grało. Manetki i przerzutki nie musisz zmieniać. Przerzutkę przednią możesz wyregulować tak aby ostatni bieg nie wchodził

Napisano

hej

 

nadal kombinuję i analizuję :-)

 

zamiast małej zębatki włożyłbym np tą: http://allegro.pl/specialites-chinook-24-26-28-30-zebow-i2545674293.html

 

pytanie tylko o przekos łańcucha, obecnie mam w miejscu małej Shimano XT 22 zęby no i dwa najmniejsze tryby kasety w ogóle nie wchodzą w grę żeby ich używać - łańcuch trze o przerzutkę, łańcuch wisi i przekos jest masakryczny. Czy jak założę zębatkę 26 zębów to będzie mozliwość przesunąć najmniejszą zębatkę w prawo na zewnątrz roweru tak żeby obsłużyć większość biegów na kasecie (przynajmniej 7 górnych ale prawidłowo bez dużego przekosu) ?

 

Oglądam korbę i za bardzo nie ma jak przesunąć, jedynie można by wysunąć cały suport - to możliwe?

Napisano

Raczej nie stosuje się takich przełożeń (korba 1- kaseta 9) aby aż tak wyginać łańcuch. Mniejsza zębatka powinna być stosowana na podjazdach i ma współpracować z trybami 6-1, a większa do jazdy w płaskim terenie i ponieważ jest ustawiona na poziomie środka kasety może pracować z większością trybów, powiedzmy 9-3. Próbowałem niedawno przebudować korbę FC-M590 na dwublatową. Kupiłem blaty 42 i 28 Shimano. Napotkałem jeden podstawowy problem - długość kominów śrub mocujących blaty. Próbowałem zastosować podkładki ale nie znalazłem takich o odpowiedniej grubości i średnicy. Podpiłowanie kominów też nic nie dało. Śruby nie dały się w nie wkręcić do końca. Spróbuję jeszcze samodzielnie wyciąć podkładki odpowiedniego kształtu. Pozostaje jeszcze problem zakupu zębatek. Te które można kupić nie mają pinów do podnoszenia łańcucha co spowalnia zmianę przełożeń. Więc trzeba także takie piny dorobić, np. z nitów.

Równocześnie rozglądam się za fabrycznymi korbami do 2x9 ale jest ich mało i są drogie. Na razie znalazłem FSA Comet w wersji 39/27 i 42/29 ale ciężko dostać pod napęd 9. W Polsce na pewno takiej korby nie ma. Można kupić Aerozine X12 40/27 lub 42/29 pod 9 ale kosztuje ponad 500 zł.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...