kuchar Napisano 8 Sierpnia 2012 Napisano 8 Sierpnia 2012 Posiadam rower GT Avalanche 2.0 i chciałem wymienić w nim amortyzator z twardego Rock Shoxa Dart 2 (100mm) na powietrznego Spinnera 80mm. Czy geometria ramy mocno ulegnie zmianie? Jeżdżę głównie XC i maratony.
PoleK Napisano 8 Sierpnia 2012 Napisano 8 Sierpnia 2012 maja taka sama wysokosc pewnie... spinnery sa wysokie w sumie.
mansua Napisano 9 Sierpnia 2012 Napisano 9 Sierpnia 2012 Posiadam rower GT Avalanche 2.0 i chciałem wymienić w nim amortyzator z twardego Rock Shoxa Dart 2 (100mm) na powietrznego Spinnera 80mm. Czy geometria ramy mocno ulegnie zmianie? Jeżdżę głównie XC i maratony. Ja niedawno wymieniłem w Meridzie Carbon FLX amortyzator ze 100mm First Air, na 80mm Manitou R7. Nie stwierdziłem różnic w geometri na zjazdach i płaskich, bo mimo że R7 80mm jest o 2cm krótszy od Firsta, to w R7 mam dużo mniejszy SAG ok 1cm a w first miałem ponad 2cm, przy dużo lepszej pracy R7. Skutkuje to tym, że efektywna długość amortyzatora podczas jazdy na płaski i zjazdach uległa niewielkiej zmianie -mniej jak 1cm. Natomiast na podjazdach przewaga krótszego amora jest bardzo wyraźnie odczuwalna, przynajmniej w moim rowerze. Inna sprawa, że ta rama wychodziła z amorem 80 i 100, wiec się specjalnie nie "czaiłem" Lookłem na geo Twojej ramy i kąt główki ramy jest bardzo delikatny 69,5', i lekkie wyostrzenie go (krotszym amorem) było by nawet wskazane dla poprawienia zwrotności. Zmierz wysokosć tego Darta, "na sucho" i jak na nim siedzisz, i dokop się do wysokości tego Spinnera, to bedzie cokolwiek wiadomo jak to wpłynie na geo.
kuchar Napisano 9 Sierpnia 2012 Autor Napisano 9 Sierpnia 2012 Dzięki mansua za wyczerpującą wypowiedź. Właśnie o ten kąt główki mi chodziło, bo ten rower jest bardziej pod all mountain niż racing`owy (jak kupowałem nie zwracałem zbytnio uwagi). Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.