Skocz do zawartości

[MTB do 2500] Scott Aspect 20, 30, Scale 80 czy Cube Analog Disc


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

W poprzednim temacie zastanawiałem się nad Kross A2 itp. jednak budżet wzrósł (a ja nie moge uzyskac dostepu do starego konta).

 

Zastanawiam się nad:

- Scott Aspect 30 - 2 100 zł

- Scott Aspect 20 - 2 600 zł http://www.scott-sports.com/global/en/products/221751007/bike-aspect-20-black-green-m/

- Scott Scale 80 - 2 600 zł http://www.scott-sports.com/global/en/products/221719007/bike-scale-80-m/

- Cube Analog Disc - 2 500 zł http://www.olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_cube_analog_disc_bialy_czarny_2012/5727.109.1.1.pl.0.htm

 

Ceny orientacyjne.

 

Tutaj przykladowa tabelka w Excelu https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtMmbfpaMaU_dDNHTXc3ZW1ORjUzT01HclJxLXM5X3c

 

Jaka jest różnica pomiedzy Aspect 20 a Scale 80?

 

Mam 188 cm wzrostu i 97 kg wagi. Jakie ramy?

 

Najbliżej mi do Scottów bo mogę je kupić na miejscu.

Napisano

Jedyna znacząca i nie podważająca różnica to rama. Aspect - turystyczna, scale -sportowa, a co za tym idzie zupełnie inna pozycja na rowerze. Za Scottami ze średniej półki nie przepadam dlatego też za dużo nie będę pisał o opłacalności, ale na pewno jeżeli już bym się na nich skupiał zainwestował bym w scale bo dostajesz naprawdę bardzo dobra ramę do późniejszych inwestycji. Oczywiście jeżeli masz zacięcie sportowe i bardziej odpowiada Ci pochylona sylwetka niż ta typowo turystyczna.. a co do rozmiaru ramy dla Ciebie to na pewno wziął bym 29era..

Napisano

Witam,

 

W poprzednim temacie zastanawiałem się nad Kross A2 itp. jednak budżet wzrósł (a ja nie moge uzyskac dostepu do starego konta).

 

Zastanawiam się nad:

- Scott Aspect 30 - 2 100 zł

- Scott Aspect 20 - 2 600 zł http://www.scott-spo...-black-green-m/

- Scott Scale 80 - 2 600 zł http://www.scott-spo...ike-scale-80-m/

- Cube Analog Disc - 2 500 zł http://www.olimpiasp...09.1.1.pl.0.htm

 

Ceny orientacyjne.

 

Tutaj przykladowa tabelka w Excelu Welcome to Google Docs

 

Jaka jest różnica pomiedzy Aspect 20 a Scale 80?

 

Mam 188 cm wzrostu i 97 kg wagi. Jakie ramy?

 

Najbliżej mi do Scottów bo mogę je kupić na miejscu.

 

Witaj,

 

każdemu powtarzam to jak mantre, Analoga uda Ci się kupić za ok 2300 zł.

Sporo masz luk w tabelkach, co do analoga ma takie same klamki jak inne rowery, stery FSA No.10 semi-integrated, mostek Easton EA30 Oversized, łancuch chyba jest ten sam, szprychy DT i tak dalej... CUBE Analog Disc blackâwhite

 

Co do amorów, to chłopaki coś pod nosem bąkają na xcr, sam nie jeździłem na nich

Napisano

A Ty siedziałeś na chociaż jednym z tych rowerów?? Bo jeśli stawiasz sobie wybór pomiędzy typowym turystą a typową wyścigówką to chyba nie bardzo masz określone preferencje. Zobacz najpierw jak będziesz się czuł na tych rowerach i dopiero trzeba się zastanowić który z nich wybrać. Bo może się okazać że po przymiarce zostanie na tapecie tylko jeden a gorzej jeśli żaden... Ja już tak kupowałem bez przymiarki i skończyło się sprzedażą po miesiącu i 1K w plecy na tym całym interesie. To był właśnie Aspect dodam...

Napisano

Szczerze mówiąc to się jeszcze nie przymierzałem do żadnego na żywo. Przeznaczenie to głównie lasy, polne drogi, plus dojazd do tego asfaltem, nieutwardzonymi drogami. Tak więc chyba Scale będzie lepszy niż Aspect?

Napisano

Dokładnie tak samo dojedziesz tam Scale jak i Aspectem. Tylko jednym mniej wygodnie a drugim bardziej wygodnie (zależy co Kto lubi). Dlatego tak ważne jest żeby się przymierzyć. Szczególnie jeśli bierzesz pod uwagę rowery o rozbieżnym zastosowaniu.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Kilka dni temu zakupiony Scott Scale 80. Na razie dwie krótkie przejażdżki (~15 km) z braku czasu.

 

Na żywo wygląda 100 razy lepiej niż na zdjęciach ;-)

 

Kilka uwag i pytań:

1) wysokość siodełka - mniej więcej na wysokości kierownicy, tak że mam wyprostowaną prawie do końca nogę na pedale w pozycji dolnej - ok? (wielkość ramy jest ok)

2) przedni hamulec - bardzo minimalne tarcie klocka o tarcze - obiło mi się o uszy że to normalne w tarczówkach?

3) siodełko... bolący tyłek - wiem, że jest to sportowe siodełko, ale daje mi poważnie w kość. przejdzie i przyzwyczaję się czy szukać jakiegoś innego?

4) przy okazji zapytam o polecany pulsometr (najlepiej taki aby móc połączyć go z telefonem na Androidzie - RunKeeper/Endomondo)

5) przerzutki - nigdy nie jeździłem z tyloma przerzutkami z tyłu - jak optymalnie dobierać przełożenia przednie do tylnich aby nie krzyżować łańcucha tzn aby nie niszczyć sprzętu? najoptymalniej jeździ mi się gdy z przodu mam 2 bieg, a z tyłu cały zakres.

Napisano

1- Noga musi być wyprostowana ale trzymając piętę na pedale w pozycji dolnej

2-U mnie nie trze więc możliwe że regulacja mała się kłania

3-Siodełko ori scotta nie należy do wygodnych, ale najpierw pojeździj i przyzwyczaj swoje 4litery a później sam stwierdzisz czy wymieniać

4-

5- 1 zębatka z przodu obsłuży 3 zębatki z tyłu czyli 1 przód, 1,2,3 z tyłu, 2z przodu 4,5,6 z tyłu i 3 z przodu, 7,8,9 z tyłu

Czytałeś w ogóle instrukcję obsługi? Bo tam masz wszystkie odp na pytania.

Napisano

OK. Dzięki za info. Co do instrukcji to przeglądałem z grubsza, ale trzeba się przyjrzeć bliżej.

 

Co do delikatnego tarcia hamulca to muszę się przyjrzeć bliżej. Po ilu km powinno się jechać na pierwszy przegląd na doregulowanie? W sklepie poinformowali mnie żeby podjechać pod koniec sezonu chyba, że dużo się jeździ to wcześniej, ale jak to wygląda ~km? Teren puki co lekki.

 

Czy amortyzator może być skręcony na maksa? Czy lepiej mieć bardziej miękko i załączoną blokadę?

Napisano

- wysokosć siodełka dobiera się doświadczalnie, wysokość kiery nie ma nic do tego. Generalnie lepiej jest jeździć na siodełku które jest wyżej niż niżej, bo to odciąża Twoje kolana kosztem niewielkiego spadku siły pedałowania.Oczywiście przy zachowaniu pełnej wygody pedałowania (bez przesuwania miednicy na siodełku).

 

- spr. po pierwsze czy koło jest dobrze zainstalowane, czy może jest minimalnie krzywo wsadzone, jest to dość istotne :)

 

- kup sobie kolarskie spodenki z wkładką (nie muszą być te "obcisłe", są takie które wygladaja jak zwykłe shorty) - kupileś fajny sportowy rower - ikona maratonów i XC, piekna baza do rozbudowy :) nie rób z niego trzepackiej padaki, z kanapowym siodłem. Istotna jest dobra jakość wkładki, takie spodnie kosztują ok 150-250zł. Ciuchy na rower sa tak samo istotne jak sam rower, dobre spodnie, koszulka kolarska, wygodne rękawiczki, kask i nie parujące okulary. Wszystko kosztuje, ale warto za to zaplacić, żeby nie leczyc obtarć i odcisków.

- ściągnij -kup sobie książkę "Zin i sztuka serwisowania roweru górskiego" (mogę ci wyslać w pdf jak chcesz), tam bedziesz miał jak krowa na rowie wyjaśnione po co jest i jak dziala każda śrubka w rowerze, jak rower rozebrac poskladać i wszystko wyregulować, nawet jak nie bedziesz chciał sam w tym grzebac, bedziesz miał pojecie co się w ogóle moze dziac jak coś nie działa jak trzeba . Regulacji przerzutek (drobnych) dokonuje się bardzo czesto, co jakieś 200km, albo po jednej intensywnej jeździe w cięższym terenie (maraton duzo blota itp itd.) Trzeba umieć zrobić to samemu, bo jazda na niewyregulowanych biegach bedzie skutkować luzami w przerzutkach, krzywej korbie i krzywej kasecie, i pogietych ogniwach w łańcuchu, potrzeba do tego czasem śrubokręt, a zazwyczaj robi się to odkręcając nakretkę barylkową przy pancerzach ;] Unikaj jazdy na mocno przekoszonym łańcuchu,środkowa tarcza obsłuży Ci wszystkie biegi z tylu poza najwyższym i najniższym, największa wszystkie poza 2-ma największymi tarczami, i najmniejsza wszystkie poza 2-ma najmniejszymi tarczami, poza tym możesz tasować jak chcesz.

- Amortyzator - a raczej "uginacz", w tym rowerze jest najsłabszym jego elementem i łatwo go rozwalić kręcąc po dziurach z blokadą, wyższej klasy amortyzatory zazwyczaj nie blokują się na 100% właśnie by uniknąć przypadkowego uszkodzenia, albo mają bezpiecznik który go otwiera w momencie uderzenia, jazda na zblokowanym jest wskazana na stromych podjazdach, i rozpędzaniu się "na stojaka". W pozostałych sytuacjach raczej seździ się na otwartym.

Napisano

Dzięki za obszerny i wartościowy post ;-)

 

Wysłałem wiadomość na priv.

 

Co do amorka to sprzedawca powiedział, że gdy wpadnie się w większą dziurę na blokadzie to odblokuje sie automatycznie. Prawda?

 

Odnośnie siodełka to w sumie juz sie powoli przyzwyczajam i jesli bedzie tak dalej to zostawię to obecne, i dam radę nawet bez wkładek w spodnie itp.

 

Najbliższy zakup to pulsometr ale to juz w innym dziale poszukam i zadam pytanie, chyba że ktoś przy okazji cos poleci (chodzi o jeżdżenie w strefie, by spalic co nie co tłuszczu [bez cudów], nabrać kondycji).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...